Gemeente Loenen is bang voor paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:20

Punt is dat, wat voor bedrijf ook, je altijd wel wát zult hebben. Zeker op een bedrijf dat met dieren werkt, er zal altijd wel een paaltje of een dingetje staan.

Punt is ook dat het landschap altijd al bepaald werd door de activiteiten die erop plaatsvinden, en dat alles verbieden omdat iemand dat weleens niet mooi kan vinden, de dood betekent voor activiteiten op het platteland.

Punt is dat de particulier niets mag, terwijl golfbanen, luxe villawijken, industriegebieden, natuurgebieden (ga maar eens tellen hoeveel meter prikkeldraad en paaltjes er in zon nieuwbakken gebied worden neergepoot, wordt je niet blij tenzij je dat spul verkoopt), enz uit de grond worden gestampt.

Punt is dat de eigenaar van de grond betaalt, en dat een of ander panel van gemeenteraadsleden, zelfbenoemde deskundigen bepaalt.

Wat moet er dan eigenlijk wél met dat landschap gebeuren? Openluchtmuseum? Helemaal terug naar de prehistorie?

Moet ik misschien in klederdracht gaan lopen omdat ik anders de horizon in het buitengebied vervuil?

Zeg het maar.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 01:43

Laat ik nou in de gemeente Loenen wonen. En laten ze daar nu xxxtig hectare hebben bestemd voor een nieuwe golfbaan (het grootste deel is al aangelegd).

Sorry maar ik zie liever paarden op al deze hectaren lopen dan al die mensen die een knikkerspelletje spelen voor bejaarden, en omdat ze geteisterd door rugklachten te hulpbehoevend geworden zijn om door de knieën te gaan hierbij misbakte hockeysticks nodig hebben. Misschien kunnen we de Polen die 's avonds alle ballen weer moeten verzamelen uitdossen in zwart en wit gevlekte kostuums en hard BOEH laten roepen.

Theo

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:36

hockeyxgolfxpaarden= POLO
is dat dan niet even de uitkomst.. ;)
ik vind dit gezeur echt onnodig sorry voor de mensen die het er wel mee eens zijn maar mijn mening is dat paarden bestwel natuurlijk zijn en koeien niet,
heb jij ooit een BONTE koe door de woestijn of iets dergelijks zien 'galloperen' ?!
koeien zijn door mensen 'gefokt' een paard is geheel zelf geëvolueerd ofzoiets :+

jetluinstra

Re: Gemeente Loenen is bang voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:55

Ik moet zeggen dat ik ontzettend veel pret heb gehad bij het lezen van al jullie berichten, lijkt me goed idee om jullie reacties uit te printen en aan de gemeenteraad van loenen te geven.
Ben het helemaal met jullie eens!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:36

koel, moeten we eigenlijk doen :+
wat voor 'n soort reactie zouden we eigenlijk terug krijgen?

Anoniem

Re: Gemeente Loenen is bang voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:29

Mijn paard staat 's zomers bij Veldhuisen en daar ziet het er zo uit:
Afbeelding
Heel weinig hekjes, draadjes en paaltjes dus.
Het probleem ligt er volgens mij meer in dat er plannen zijn om uit te breiden en dan volgt er altijd wel wat 'gedoe' met de gemeente. Voor Veldhuizen en àl hun tevreden klanten hoop ik echt dat de plannen gewoon gerealiseerd kunnen worden.