Paarden binnen bebouwde kom verboden in Vlissingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:52

Die regel is hier in de gemeente al veel langer, en terecht in mijn ogen.

Iedereen die nu een paard heeft mag hem uiteraard gewoon laten staan maar als het dier overleden is of verkocht word mag er geen nieuwe voor in de plaats komen.

Hier in de buurt zorgen de paarden die binnen de bebouwde kom staan ook daadwerkelijk voor overlast. Mensen kunnen in de zomer niet eens normaal in hun achtertuin zitten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:04

Ben ik dan een van de weinige die het geen onzin vindt? Meestal betekend een paard of ander soort vee dat het te weinig ruimte heeft binnen de bebouwde kom. Op een heel enkele uitzonder na bij iemand net aan de rand. Daar zou ik het zuur voor vinden, maar voor de rest heel goed. Bijvoorbeeld een pony hoort niet alleen in een tuintje van een paar vierkante meters te staan. Die hoort te kunnen rennen in een grotere weide met maatjes. En een pony poept ook heel wat keren op een dag, ik kan me voorstellen dat de reuk en vliegen niet gewild zijn in de buurt. Ook al ruim je het vaak op.

Ingmar_

Re: Paarden binnen bebouwde kom verboden in Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:10

Ik vind het ook zeker geen onzin, maar ik vrees voor de mensen, manege en de zorginstelling Paardoes die aan de rand van de stad zitten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:13

Die zullen heus niet zomaar moeten vertrekken, neem aan dta ook daar net als hier zo'n overgangsregeling is.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:15

Zal best, maar we leven hier wel in Vlissingen :=

Het werkt hier vaak net iets anders. Geld staat altijd op #1.
Laatst bijgewerkt door Ingmar_ op 29-01-09 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:18

Snap je opmerking niet

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:18

Ik heb geëdit ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:22

Hah nu snap ik hem wel ;)

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:25

Worden paarden ook onder pelsdieren gezien??

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:27

Wij hebben twee geitjes in de tuin. We hebben een grote tuin, mijn vader heeft hooikoorts en kan niet grasmaaien. Vandaar dat we geitjes hebben genomen, ze hebben een lekker stalletje en ruimte zat.
Iedereen in de buurt is enthousiast en de bejaarden van ons achter staan regelmatig met de kleinkinderen te aaien.
Ik snap niet voor welke overlast zij zouden zorgen, ik denk als je een paar konijnen hebt, je even veel stank hebt.
Alles past in de groene container, ik vind het maar onzin!!
Een paar huizen verder hebben ze 3 rotweilers, die maken meer overlast.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:28

Lex dan veroorzaken jouw geitjes misschien gene stank en vliegen overlast, heel veel andere dieren binnen de bebouwde kom wel

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:32

Jeetje, die had ik aan de ene kant niet zien aankomen, maar aan de andere kant, als je ziet hoe enorm lang er al geklaagd wordt over de scheldestad...
Manege paardoes valt toch ook binnen de bebouwde kom? En ik weet niet of die witte pony aan de rooseveltlaan er nog staat (ik denk dat dat diertje dan ook wel tegen de 30 moet zijn := ) maar anders is de eigenaar daarvan (ja, ik weet wie en nee die hoeft niet benoemd te worden hier) ook wel flink de sigaar.
Het oude terrein naast het spoor, waar vroeger die paardenverhuurder zat hoort er niet bij toch? Er is flink bijgebouwd daar maar volgens mij is het industrieterrein.
Ik ben benieuwd of ze het er echt door gaan krijgen.

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:45

LADPR schreef:
Lex dan veroorzaken jouw geitjes misschien gene stank en vliegen overlast, heel veel andere dieren binnen de bebouwde kom wel

Zo kan je alles wel gaan verbieden.
Dan moeten ze maar een regel maken van zo veel m2 voor een geit zo veel voor een paard ofzo, dat vind ik wat zinniger dan alles verbieden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:49

Ja dat schimmeltje staat er nog steeds volgens mij! Zou erg vreemd zijn, dat weitje zonder dat beest. En bij winkelcentrum papegaaienburg staan ook 2 pony's net binnen de bebouwde kom.
Ik hoop dat er geen consequenties komen voor Paardoes en Scheldestad, die horen toch wel echt bij Vlissingen. Ik heb 10jaar op 3 straten afstand gewoond van Scheldestad en ik had echt geen last van de manege hoor. Zolang de mesthoop maar op tijd leeg gehaald wordt en de ruiters de mest van het fietspad halen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:04

Jeetje.. Wat weer een regels _O-
*ziet al een stel eenden in een sloot achter na gezeten worden door de politie..

Je moet wat doen voor je geld :D

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:17

Marjo_x schreef:
Jeetje.. Wat weer een regels _O-
*ziet al een stel eenden in een sloot achter na gezeten worden door de politie..

Je moet wat doen voor je geld :D

Zo krijg je ook meer blauw op straat..... offuh in de slootkant....

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:09

Hmm, je ziet ook dat steden in Amerika die regels invoeren maar dan gaat het echt om grote steden. Ik vind het een beetje rare regeling, zolang je dieren goed gehuisvest zijn en goed verzorgd hoeven/horen ze geen overlast te bezorgen.
Als ze dat hier zouden invoeren zouden onze dieren níet blij zijn.

Wel raar, pelsdieren...Mag je dan ook geen vogelvolière meer buiten hebben staan met kanaries o.i.d.?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:31

delerium schreef:
Jeetje, die had ik aan de ene kant niet zien aankomen, maar aan de andere kant, als je ziet hoe enorm lang er al geklaagd wordt over de scheldestad...
Manege paardoes valt toch ook binnen de bebouwde kom? En ik weet niet of die witte pony aan de rooseveltlaan er nog staat (ik denk dat dat diertje dan ook wel tegen de 30 moet zijn := ) maar anders is de eigenaar daarvan (ja, ik weet wie en nee die hoeft niet benoemd te worden hier) ook wel flink de sigaar.
Het oude terrein naast het spoor, waar vroeger die paardenverhuurder zat hoort er niet bij toch? Er is flink bijgebouwd daar maar volgens mij is het industrieterrein.
Ik ben benieuwd of ze het er echt door gaan krijgen.

ik denk dat je voor de scheldestad voorlopig niet bang hoeft te zijn,hoorde latst van een insider dat er weer nieuwe stukken wei toebedeeld zijn.
pardoes staat al langer op de schopstoel,tenminste,een paar jaar terug wel wegens verdere bouw.
die aan het spoor valt beslist niet [helaas] binnen de bebouwde kom....
en weet niet zekker maar schmmel is toch al dood?????

verder zal er voor bedrijfsvoering wel een uitzonderings regel komen.
ik denk dat de regels voor partiqulier houden is bedoeld,maar ja het speelt al jaren,in mijn jeugd al.... ;)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 07:08

Stond er aan de Rooseveltlaan een witte schimmel? Nog nooit gezien := Wel aan de Paul Krugerstraat, maar die is al láng dood. Die aan het spoor.. Ik dacht dat die man een beetje failliet was en zijn paarden verkocht had? Of zijn dan maar roddels? :=

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 07:41

Er staan toch nog wel steeds paarden daar?

Witte shetje is inderdaad al lang weg...

Tuurlijk is het in dat opzicht geen onzin, tuurlijk hoort een paard niet in een tuin te staan, maar heeft gewoon de ruimte nodig en een goede stal... maar waarom Vlissingen nu íneens hier mee moet komen? Ik kan me echt niet indenken dat een van mijn buren, of iemand anders, verder de stad in, dat soort beesten in z'n tuin heeft hoor, dat is haast onmogelijk :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 08:48

Soms kan ik me dat voorstellen, maar aan de andere kant....
Sommige plekken zijn prima 'vrij' en liggen ook net binnen de bebouwde kom. Laten we ook eerlijk zijn over de uitbreiding van de steden, dat de bebouwde kom steeds verplaatst!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 08:58

Ik denk ook dat het hier niet alleen over in de stad gaat maar ook het gebied daarbuiten wat als binnen de bebouwde kom wordt aangeduid..
Dus kleine weilanden net binnen de bebouwde kom, of zelfs grote stukken die binnen een dorps grens liggen..
Aangezien gemeente vlissingen nogal een oppervlakte heeft buiten de stad vlissingen om..

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:59

En hoe zit het dan bijvoorbeeld met de particuliere stalletjes.
Zoals bv aan de jacoba v. beijerenweg enzo? Is dat bebouwde kom?

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:37

kazary schreef:
Ben ik dan een van de weinige die het geen onzin vindt? Meestal betekend een paard of ander soort vee dat het te weinig ruimte heeft binnen de bebouwde kom. Op een heel enkele uitzonder na bij iemand net aan de rand. Daar zou ik het zuur voor vinden, maar voor de rest heel goed. Bijvoorbeeld een pony hoort niet alleen in een tuintje van een paar vierkante meters te staan. Die hoort te kunnen rennen in een grotere weide met maatjes. En een pony poept ook heel wat keren op een dag, ik kan me voorstellen dat de reuk en vliegen niet gewild zijn in de buurt. Ook al ruim je het vaak op.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Manege Scheldestad ligt in een woonwijk, maar heeft genoeg ruimte en weiland om paarden te houden. Als je foto's bekijkt van 40jaar terug, was er ALLEEN maar weiland om de manege. Dat de gemeente dit dicht heeft gebouwd eromheen... tja, dat is hun eigen schuld dan. Je moet een pony niet in een tuintje zetten nee, dat snap ik. Maar ook binnen de bebouwde kom vind je boederijen met genoeg dieren.
Ik vraag me af in hoeverre ze het 'bebouwde kom' noemen. Want in principe is alles bebouwde kom, tot je weer op de snelweg zit... (om het even ruim te nemen).

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:41

Nog even iets:
De gemeente moet maar eens met een oplossing komen voor de manege. Maar volgens mij mag er op die grond toch niet gebouwd worden omdat er iets in zou zitten?? (weet het niet precies). En daarom mochten ze nog 15 jaar blijven.

Het dierenasiel is al leeg omdat er daar flats gebouwd werden. Ze moeten eens wat verder denken dan alleen aan de mensen.