Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:Janine1990 schreef:Hoe kan ik dat zeggen?
Heel simpel, een hond laat je niet zomaar inslapen....
.
En die RAD regeling dan die hier eerst waser zijn honderden bullachtige honden afgemaakt om hun uiterlijk, niet gedrag.
Maar even on-topic. Ik vin dat dit toch egt de verantwoordelijkheid is van beide eigenaaren! De eigenaar van de hond mag zijn hond niet van het terein aflaten zonder toezicht en de eigenaar van het veulen moet ervoor zorgen dat er niks naar binnen kan! Het kan altijd mis lopen!
Janine1990 schreef:Verstandig dat de hond is ingeslapen, als honden 1 keer bloed proeven....
manishdra schreef:Een hond in het nauw maakt even gekke sprongen als een kat. De hond zal wel in zijn angst en paniek meerdere happen hebben gegeven (in de rondte) niet wetende dat het het veulen was. Ik weet hoe honden als ze schikken. En ik denk dat veulenhuid daar niet tegen bestand is. Daarnaast is een oor (iig bij mensen, maar ook bij honden) vrij scheur-gevoellig. Als het veulen opstond terwijl de hond daar aanvast hing (elke hond reageerd anders) is het toch een aantal kilo's wat eraan vast houd.
Als een hond een voorgeschiedenis heeft, laat je hem niet met een veulen samen slapen in een gesloten ruimte.
PS: nog geen tetanus! Nee even alle gekheid op een stokje... Jagen kan een hond zichzelf aanleren en dan heb je kans dat hij ook het killen van de prooi leert. En dan moet je dus zorgen dat je hem of dermate onder de controle hebt dat hij niet jaagt of niet meer los laten. Het killen alleen... dat niet.
.
Het is de wens van de gedachten
.
manishdra schreef:Janine1990 schreef:PS; NOG GEEN TETANUS!
Nouja... laten we hopen dat het er nooit van komt![]()
Daarnaast genezen mijn wondjes sneller als de hond eraan gelikt heeft, maar dit laat ik natuurlijk niet doen als ze net gegeten heeft

Janine1990 schreef:manishdra schreef:Een hond in het nauw maakt even gekke sprongen als een kat. De hond zal wel in zijn angst en paniek meerdere happen hebben gegeven (in de rondte) niet wetende dat het het veulen was. Ik weet hoe honden als ze schikken. En ik denk dat veulenhuid daar niet tegen bestand is. Daarnaast is een oor (iig bij mensen, maar ook bij honden) vrij scheur-gevoellig. Als het veulen opstond terwijl de hond daar aanvast hing (elke hond reageerd anders) is het toch een aantal kilo's wat eraan vast houd.
Als een hond een voorgeschiedenis heeft, laat je hem niet met een veulen samen slapen in een gesloten ruimte.
PS: nog geen tetanus! Nee even alle gekheid op een stokje... Jagen kan een hond zichzelf aanleren en dan heb je kans dat hij ook het killen van de prooi leert. En dan moet je dus zorgen dat je hem of dermate onder de controle hebt dat hij niet jaagt of niet meer los laten. Het killen alleen... dat niet.
Tsjah, wat er is gebeurd is voor iedereen gissen gebleven.
Opnieuw de verantwoordelijkheid van de eigenaren van de hond. Belachelijk dat je je hond 's nachts ook laat dwalen. Wie doet dat toch?
PS; NOG GEEN TETANUS!![]()
Mijn tante had een hond die wel eens mollen ving, die liet ze dan op commando doodbijten. Hond was ook niet 100% betrouwbaar bij kinderen, en erg dominant. Overigen een collie, joeg op auto's in plaats van schapen.
Hond was super onder controle, dat was erg knap. Maar twijfel nog steeds over het doodbijten van de mollen.
wemkelover schreef:ja als je het zo bekijkt.... maar ja zo leer je hond toch wel dat het goed is wat hij doet... ik weet wel dat er veel mollen zijn. Maar ja, hij kon dan ook andere diertjes pakken.

Judith_VB schreef:Mensen zullen het ook nooit leren![]()
.
Honden nooit alleen laten met prooidieren en kinderen. Ze hebben nou eenmaal een instinct.
Enne geen enkel dier is ooit 100% betrouwbaar.
Dat zijn mensen ook niet![]()
![]()
Volgens mij is de term 100% betrouwbaar iets wat niet eens bestaatHet is de wens van de gedachten
.
Zonde van het veulen, zonde van de hond, zeer zeer dom van de mensen in hun omgeving![]()
Merlinde schreef:jeetje wat erg!!! Zonde zeg!
Wel goed dat die hond is ingeslapen.. ( al ben ik daar geen voorstander van, maar zodra ze gaan bijten... )
Alexx schreef:one ear hoofdstel?flauw. Sorry. Nee dat lijkt me nou niet zo'n groot probleem eigenlijk. Hij heeft dat andere oor toch nog.