Reining demonstratie Anky op tv. Update: ook online

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:43

Ik vind het heel knap van Anky !!! :D topdressuur combineren met western... super!
Op de vraag waarom ze nu opeens voor western zou kiezen... tja ik denk dat er in heel veel paardenmensen een cowboy of cowgirl schuilt... dat waren vroeger immers de éerste ruiters :P
Ik ken veel dressuurruiters (waaronder ikzelf) die ook zeker gecharmeerd van western zijn... :P het heeft gewoon wat..

Cyntje

Re: Reining demonstratie Anky vanavond op tv bij de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:45

OE!!! Dat wil ik zien :D

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:52

Helemaal top, ziet er leuk en stoer uit op de foto's, weer eens wat anders dan het strak in het pak dressuur
ik vindt het haar nog wel staan ook, een westernhoed met dat blonde haar :D

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:54

Ik vind het echt heel leuk dat ze dit ook aan het leren is, en met succes zo te zien. :) Ga ook proberen te kijken :j

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:25

samantha21 schreef:
Ik ga ook kijken :D

Ik blijf het raar vinden, Anky en western.

Waarom is dit raar ?? Verandering van spijs doet :Y) :Y) . Heel veel mensen uit de dressuur/springen etc. vinden dit helemaal niks maar stap eens op een Quarter zou ik zeggen. En....Quarters kunnen echt wel meer dan alleen Reining hoor, super veelzijdige paarden ;) .
Misschien is het even wennen dat je Anky nu in een spijkerbroek op t paard ziet zitten en dat dr dressuurhoed is ingewisseld voor een Stetson :D :D .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:30

Ik vind de kleding gaaf! Lijkt supersportief en spontaan!
Een droom van mij is om eens in Amerika een ranch bezoeken en dan over de prairies galopperen! :+:

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:32

Gaaf zeg. Ik ga zeker kijken :j

Vind het wel enorm stoer hoor Anky in de westernsport :j Staat erg goed bij d'r ;)

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:38

Wat een negatieve reacties (van sommigen), kif?
De demonstratie was gisteren te zien bij horsus.nl. Knap hoe iemand die al jaren (30 jaar) 'engelse' hulpen geeft, zichzelf zo onder controle heeft dat ze vrijwel geen hulpen geeft. Het lijkt mij gemakkelijker deze manier van rijden helemaal blanco te leren dan om iets af te leren.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:48

Cowgirl schreef:
Ik denk dat het westernrijden voor anky meer een soort van hobby is. Geen pers op je nek, een zware concurente, de hoge verwachtingen van het winnen van die ene wedstrijd etc etc.

Lekker doorrijden dus en doen wat je leuk vind. Van mij part wisselt ze straks al haar dressuur paarden in voor quarters en gaat ze ook nog aangespannen rijden. Dat is juist het leuke van paardensport...het is zoveel zijdig.

Ik ben het volkomen met je eens +:)+ !!
Laat dat mens lekker haar ding doen! Al die negatieve reacties zijn ècht bijzonder kleingeestig, bah -:(- .

Ik vind het hardstikke leuk dat ze weer eens iets anders gaat doen en idd, misschien gaat ze hierna wel Shetlanders fokken ofzo, wat maakt dat nou uit?!

Sharrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:51

haha grappig anky en western ga het kijken!!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:10

oeh dat moet ik ook zien, haha! Erg leuk!

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:15

Tof ik ga vanavond ook zeker kijken!
Wil ik ook zo graag nog een keer doen, lijkt me ontzettend gaaf.
En idd nu zij het doet komt het weer een beetje meer in de media echt hele goeie reclame.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:27

Anky is geweldig :D *\o/*

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:31

ik dacht dat het er echt niet uit zou zien, anky en western :=

maar ik heb het gister met me eigen ogen gezien, en het zag er helemaaal niet verkeerd uit :D
vanavond maar even kijken O:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:32

Yakkie schreef:
Wat een negatieve reacties (van sommigen), kif?
De demonstratie was gisteren te zien bij horsus.nl. Knap hoe iemand die al jaren (30 jaar) 'engelse' hulpen geeft, zichzelf zo onder controle heeft dat ze vrijwel geen hulpen geeft. Het lijkt mij gemakkelijker deze manier van rijden helemaal blanco te leren dan om iets af te leren.

Eh...waar zie jij Anky tijdens de dressuur dan overdadige hulpen geven?
En haar paard is al zover in zijn opleiding dat ze met minieme hulpen kan volstaan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:36

Ik vind het ergens jammer dat Anky blijkbaar nodig is om Reining bij de NOS op TV te krijgen. Ik had liever gezien dat ze gewoon een keer een goede prestatie van Rieky hadden uitgezonden ofzo. Maargoed, dit is altijd beter dan niks, en misschien is het een begin...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:37

LindyH schreef:
Ik vind het ergens jammer dat Anky blijkbaar nodig is om Reining bij de NOS op TV te krijgen. Ik had liever gezien dat ze gewoon een keer een goede prestatie van Rieky hadden uitgezonden ofzo. Maargoed, dit is altijd beter dan niks, en misschien is het een begin...

Inderdaad erg jammer!
Maar erg leuk van d'r dat ze haar medewerking wil verlenen!

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:13

Cassidy, waar lees jij iets over zware hulpen? In de dressuur steek je je benen niet af en rijdt je niet met één hand aan de teugel. Vind het knap dat ze zo kan omschakelen (en ze moet haar paarden toch eerst zo fijn africhten?). Was positief bedoeld, jouw reactie toch ook?

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:16

Ik ga zeker kijken!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:22

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:31

Dat muziekje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:35

Yakkie schreef:
In de dressuur steek je je benen niet af en rijdt je niet met één hand aan de teugel.
Ook bij western hoor je je benen niet af te steken, ook al zie je het bij een stop in reining wel veel om de ruiter in het zadel te houden :D
Ook kon er vroeger bij dressuur tot max 4 oefeningen op één hand geshowed worden (om extra punten te verdienen wegens moeilijkheidsgraad), maar de nieuwe FEI-regels verbieden dit nu. Alleen in freestyle events is het nog toegestaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:36

Net filmpje gekeken..hoog Yihaa-gehalte helaas. Jammer dat er buiten de interviews weinig van de aanwijzingen van Riecky te horen zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:37

Yakkie schreef:
Cassidy, waar lees jij iets over zware hulpen? In de dressuur steek je je benen niet af en rijdt je niet met één hand aan de teugel. Vind het knap dat ze zo kan omschakelen (en ze moet haar paarden toch eerst zo fijn africhten?). Was positief bedoeld, jouw reactie toch ook?

Ik denk zomaar dat Anky dit paard niet zelf heeft afgericht. En verder ga ik met de reactie van Dubbeldun mee, in de western steek je je benen net zo min af als in de dressuur. En de hulpen in de dressuur behoren ook miniem te zijn.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 26-01-09 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:41

Ankie heeft het paard idd niet zelf afgericht. Riecky heeft er al eens een wedstrijd op gestart.
Ik denk dat Anky nu ook meer gebaat is bij een kant-en-klaar paard. Ze moet leren western rijden tenslotte. Iemand die wel leren engels rijden koopt ook geen onbeleerd paard:
green + green makes black and blue ;)

Als Ankie over een half jaar zover is dat ze zegt er in verder te willen dan heeft ze genoeg ervaring om iets zelf te gaan opleiden mocht ze dat überhaupt willen :D