Brandweer schiet paard en zwangere vrouw te hulp

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Brandweer schiet paard en zwangere vrouw te hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:56

Ik heb toen ik zwanger was gewoon gemend hoor, alleen niet met de draver van het jaar. Volgens de verloskundige was het kind goed beschermd. Alleen de laatste maanden deed ik het rustig aan, en op de dag dat mijn zwangerschapsverlof inging, kreeg ik bijna een ongeluk met de...
fiets! Mijn jas bleef achter het zadel hangen, waardoor de jas tegen mijn buik drukte en de baby (die al ingedaald was) ahw uit het bekken getrokken werd bij mij.

Bovendien, als moeder zijnde ben je na de bevalling ook onmisbaar, dan zou je dus nooit meer iets met paarden kunnen doen, als je een kind hebt...

snuijtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 02:38

Fijn dat het met iedereen zo goed is afgelopen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:39

Stennisje schreef:
Ik zat op de kar toen het mis ging.
Hij reageerde niet meer en toen bleek dat het hoofdstel af was gegaan.
Ik heb nog om z'n neus gehangen, maar kon hem niet houden en moest opzij springen.

Eigenaresse is van de kar gesprongen/gevallen, haar vriend is er ook afgesprongen.
Hij is achter het paard aangegaan en ik heb een ambulance gebeld en ben bij de eigenaresse gebleven tot ze in de ambulance lag.

We hadden het paard over de weg achter een boerderij zien verdwijnen en aan de andere kant kwam hij niet te voorschijn, later bleek dat ie daar de sloot in was gelopen.
Hij lag er een beetje half op z'n rug in, kon zijn benen niet onder z'n lijf krijgen.
De brandweer heeft hem eerst overeind getrokken, zodat ie in de sloot zat en toen is er gewacht op een wagen met kraan. De kant was te steil en te glad.
Paard zat ondertussen te grazen in de sloot en toen ie eenmaal op de kant gehesen was heeft ie ook eerst gras gegeten voor ie opstond.

DA heeft hem nog even nagekeken, hij zal wel spierpijn hebben, maar verder is ie ok.

Met de eigenaresse en de baby gaat het ook goed, ze moest voor de zekerheid een nachtje blijven, maar mag als het goed gaat vandaag naar huis.

Wat een geluk dat het allemaal toch nog vrij goed is afgelopen. Dat moet ontzettend schrikken gweest zijn!