Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:35

Het stukje wat mij even deed schrikken was die sneer naar adelinde.
Dat ze het nog wel een paar keer mag doen met andere paarden rijden waar ze nu rijd.
Er moet toch altijd een eerste keer zijn dunkt me.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:37

Sander_ schreef:
lijntje87 schreef:
isabel komt in de buurt, maar haalt het bij lange na niet.

Laat ik je even uit die droom helpen, als Satchmo niet in de staak ging tijdens de OS, had Anky misschien helemaal geen goud in haar koffertje mee naar huis genomen.

Oftewel, Isabell is minstens vergelijkbaar met Anky, maar dan met een veel vriendelijkere uitstraling en ook minder gehard richting het paard, in mijn ogen dan.
Uiteraard heb ik hard voor Anky geduimd tijdens de spelen en kwam het goed uit dat Satchmo staakte, maar als je naar beide amazones kijkt is Isabell echt wel een dressuurkoningin.

als als als. maar hij ging in de staak. dus won ze niet, dat hoort ook bij het paardrijden. imke had ook kunnen winnen, als als als
en iedereen zijn mening over de ruiter en zijn manier van rijden, daar gaat het hier niet om.

Oakland1990

Re: Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:41

En als hij niet in de staak ging had ze nog niet gewonnen, denk dat je het als jury ook niet moet proberen om Anky 4e of 5e te zetten met Salinero. Jurysporten zijn trouwens nooit objectief.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:50

Oakland1990 schreef:
En als hij niet in de staak ging had ze nog niet gewonnen, denk dat je het als jury ook niet moet proberen om Anky 4e of 5e te zetten met Salinero. Jurysporten zijn trouwens nooit objectief.

Juist dat bedoelde ik ook met mijn uitspraak dat Anky altijd nog het geluk heeft dat ze op haar naam kan rijden ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:51

sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat veel mensen hier, die reageren met "wat arrogant" zelf nogal jaloers reageren.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:53

Leuk stukje, vind het helemaal niet zo arrogant.

Maar als Isabell zo vriendelijk rijdt, dan was Satchmo echt niet in de staak gegaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:56

lijntje87 schreef:
sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat veel mensen hier, die reageren met "wat arrogant" zelf nogal jaloers reageren.

Aangezien mensen niet kunnen lezen en ik geen zin heb alles nog een keer te typen gebruik ik een quote van mezelf die aan Talented gericht was voor jou...

Citaat:
Hehe, jeetje zeg.

Ik vind Anky goed rijden en zou dat ook wel willen, hoewel ik nou niet meteen wil stellen dat ik jaloers ben op de Rollkur-koningin....

Ik heb meermaals gezegd dat Anky misschien helemaal niet arrogant over kwam in het interview maar dat ik vind dat de verslaggever haar wel als dusdanig weergeeft....

Ik vind jouw reactie kinderachtig en zonder enkele onderbouwing :)

Nogmaals, waarom moet je meteen jaloers zijn wanneer je kritiek geeft?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 12:56

_Lotte_ schreef:
Maar als Isabell zo vriendelijk rijdt, dan was Satchmo echt niet in de staak gegaan.

:?
Hoe moet ik dat opvatten? :+

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:57

Paard staakt niet per sé door de ruiter, maar het gaat hier niet over Isabell & Satchmo...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:58

_Lotte_ schreef:

Stachmo is een lief beest maar ook dominant in de omgang. Hij heeft meerdere malen Isabell in de steek gelaten in een proef, op welke manier dan ook...

Ik vind het persoonlijk een wonder dat Salinero nog niet gestaakt heeft door al die rollkur-trainingen...Maar ja, je weet niet wat er in stalle Van Grunsven gebeurd...dat weet je van geen enkele stal...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:00

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:01

Adil18 schreef:
lijntje87 schreef:

Aangezien mensen niet kunnen lezen en ik geen zin heb alles nog een keer te typen gebruik ik een quote van mezelf die aan Talented gericht was voor jou...

Citaat:
Hehe, jeetje zeg.

Ik vind Anky goed rijden en zou dat ook wel willen, hoewel ik nou niet meteen wil stellen dat ik jaloers ben op de Rollkur-koningin....

Ik heb meermaals gezegd dat Anky misschien helemaal niet arrogant over kwam in het interview maar dat ik vind dat de verslaggever haar wel als dusdanig weergeeft....

Ik vind jouw reactie kinderachtig en zonder enkele onderbouwing :)

Nogmaals, waarom moet je meteen jaloers zijn wanneer je kritiek geeft?

niet jaloers als je kritiek geeft wel als je gaat schrijven:
ze rijd op haar naam, of isabella rijd vriendelijker.
dat vind ik jaloers.
maar goed. we gaan oftopic, en ik ga hier uit

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:04

Adil18 schreef:
_Lotte_ schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=I5KIL6HjXP4

en dit heeft aansluiting op?
moet zeggen dat ze de eerste bokken serrie nog aardig blijft zitten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:05

lijntje87 schreef:
dat vind ik jaloers.

Ik heb gezegd dat ze op haar naam rijdt, ik heb echter nooit gezegd dat Isabell vriendelijker rijdt. Dat maakt me jaloers? misschien moet jij je defenitie van jaloers bijstellen....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:06

lijntje87 schreef:

en dit heeft aansluiting op?
moet zeggen dat ze de eerste bokken serrie nog aardig blijft zitten[/quote]

hoe paarden kunnen reageren op druk en dat dit niet eens per se echt staken hoeft te zijn. Stachmo kwam er misschien ook niet helemaal goed uit en raakte onder de zware druk wat in paniek. Zelfs op dat niveau kan dat gebeuren...

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:06

Cayenne schreef:
Of de concurrentie haar al zat is? Ja, zegt ze zonder enige twijfel. ‘Sla de kranten maar open. Als iemand even goed rijdt, worden er veel stukken geschreven. Logisch, en ook goed voor de sport. Maar voorlopig kan niemand het van mij overnemen. De jaren die ik aan de top sta, haalt toch niemand meer in. Of we moeten 20 jaar verder zijn. Lekker arrogant hè?’

Hihihi mijn dochter van 8 rijd op haar shet en zegt dan... ik ga later anky van grunsven verslaan....wie weet ;-)
Ach je moet een doel houden he ;-P

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:07

Citaat:
Een opvolger ziet ze in eigen land niet klaarstaan. ‘De jaren die ik aan de top sta, haalt toch niemand meer in.’

Onprofessioneel en arrogant tegenover de andere ruiters in Nederland. Bevestigd maar weer eens mijn gedachte gang jegens deze persoon bah.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:08

Over dat filmpje wilde ik zelf niet beginnen maar nu het wordt aangehaald:

Citaat:
Niemand zal Van Grunsven of Janssen de schuld van een teleurstellende prestatie aan Salinero of Painted Black horen geven. ‘Wij verschuilen ons niet achter het paard. Anderen hoor je vaak zeggen: hij was moe, of heet, of hij schrok van een bloempje.

‘Het is gemakkelijk te zeggen dat een paard niet lekker in zijn vel zit. Maar het is juist mijn taak ervoor te zorgen dat dat wel zo is. Dat hij níet schrikt van het applaus of van een bloempje.

Volgens hem lag de schuld bij de organisatie, en hij "schrok", wat imo gewoon even teveel energie was, van het publiek. Spreken ze hier zichzelf dan niet in tegen of vergis ik me? De schuld wordt daar dan wel niet aan Nelson gegeven maar aan de organisatie...
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 24-01-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Auks schreef:
Cayenne schreef:
Of de concurrentie haar al zat is? Ja, zegt ze zonder enige twijfel. ‘Sla de kranten maar open. Als iemand even goed rijdt, worden er veel stukken geschreven. Logisch, en ook goed voor de sport. Maar voorlopig kan niemand het van mij overnemen. De jaren die ik aan de top sta, haalt toch niemand meer in. Of we moeten 20 jaar verder zijn. Lekker arrogant hè?’

Hihihi mijn dochter van 8 rijd op haar shet en zegt dan... ik ga later anky van grunsven verslaan....wie weet ;-)
Ach je moet een doel houden he ;-P

En wie zegt dat ze het niet gaat doen, inderdaad! Is toch geweldig om een dochter met zulke ambities te hebben :D

lijntje87

Adil18 schreef:
lijntje87 schreef:
dat vind ik jaloers.

Ik heb gezegd dat ze op haar naam rijdt, ik heb echter nooit gezegd dat Isabell vriendelijker rijdt. Dat maakt me jaloers? misschien moet jij je defenitie van jaloers bijstellen....

niet alleen jij! vat het niet zo persoonlijk!
er wordt hier ook gezegt dat isabel vriendelijker rijd. jou naam staat er niet bij.
je is in dit geval algemeen.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:10

Ik vind het een leuk stukje. Liever een Anky die haar mening geeft dan een onzekere ruiter die niet durft te zeggen wat ze vind :)

Adil

Oakland1990 schreef:

Citaat:
Niemand zal Van Grunsven of Janssen de schuld van een teleurstellende prestatie aan Salinero of Painted Black horen geven. ‘Wij verschuilen ons niet achter het paard. Anderen hoor je vaak zeggen: hij was moe, of heet, of hij schrok van een bloempje.

‘Het is gemakkelijk te zeggen dat een paard niet lekker in zijn vel zit. Maar het is juist mijn taak ervoor te zorgen dat dat wel zo is. Dat hij níet schrikt van het applaus of van een bloempje.

Volgens hem lag de schuld bij de organisatie, en hij "schrok", wat imo gewoon even teveel energie was, van het publiek. Spreken ze hier zichzelf dan niet in tegen of vergis ik me?

Ze spreken zichzelf inderdaad heel erg tegen...Ook de opmerking dat als Anky Salinero mee had genomen, ze wel van Adelinde getuigd hiervan: Het lag dus aan het paard dat Anky niet won, haar paard was niet goed genoeg maar Salinero was het wel geweest...

Inderdaad, ze spreken zichzelf gewoon erg tegen...

lijntje87

Oakland1990 schreef:

Citaat:

Volgens hem lag de schuld bij de organisatie, en hij "schrok", wat imo gewoon even teveel energie was, van het publiek. Spreken ze hier zichzelf dan niet in tegen of vergis ik me?

nee het paard had te veel energie en was niet goed ingereden.
(dan wel door onstandigheden) nergens wordt het paard beschuldigd

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:11

Harvest_Moon schreef:
Ik vind het een leuk stukje. Liever een Anky die haar mening geeft dan een onzekere ruiter die niet durft te zeggen wat ze vind :)

Of een ruiter die dat uit respect voor de collega's in de sport niet voor de camera doet ;)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:15

Citaat:
Neen, het paard had te veel energie en was niet goed ingereden.
(dan wel door omstandigheden) nergens wordt het paard beschuldigd

Ze kunnen dus niet toegeven dat ze beter even in de slechte inrijpiste hadden ingereden en dit had dus voorkomen kunnen zijn. Ik vraag me echt af wat er zo mis mee is om als Anky of Sjef zijnde toe te geven dat je een inschattingsfoutje hebt gemaakt? Of mag een drievoudig olympisch kampioene zo'n fout niet maken??