Onduidelijkheid over de toekomstplannen van Sjef Janssen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Re: Onduidelijkheid over de toekomstplannen van Sjef Janssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:04

ja nouja ik weetn iet hoe ik het moet beschrijven,

ga maar es vergelijken, bij salinero ziet het er anders uit XD

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 08:26

Oakland1990 schreef:
Is maar net hoe volgens de jury een goeie piaffe of passage er uitziet, PB en Salinero vind ik net heel weinig tonen in de achterbenen bij piaffe/passage, maar wie ben ik :D

Kennelijk aan een brilletje toe want het zijn 2 van de weinigen die dit juist heel verheven en met veel achterbeen doen. Als je dan Briar ziet of Warum Nicht...Ook goed maar minder verheven!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:16

Ik heb PB irl gezien, dan zal hij toen een mindere dag hebben gehad want van activiteit bij het achterbeen was er toen niet veel te bespeuren. Blue Horse Matine? de merrie van Andreas Helgestrand, die kan nog eens passageren en piafferen!

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:55

Volgens de FEI-reglementen dient een Piaffe er alsvolgt uit te zien. De voorhand rijst, de achterhand zakt, de voor- en achterbenen komen dichter bij elkaar, er ontstaat een soort V. De beweging moet in tact en verheven zijn. Helaas kom je juist op hoog niveau veel weggedrukte ruggen, achterbenen waarvan de hakken alleen maar omhooggetrokken worden en halzen in een starre oprichting tegen. Ze moeten of de FEI-regels aanpassen of ze gaan uitvoeren!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:01

Daar kan ik het alleen maar helemaal me eens zijn en heb daar niets meer aan toe te voegen! Al hoop ik niet dat ze de regels veranderen, maar de FEI eens gaan volgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:07

Ik ben benieuwd voor welk land hij bondscoach gaat worden. Lijkt me overigens niet dat hij daar heen zal verhuizen. Heen- en weervliegen is voor een dergelijke functie prima te doen.