Jumping: Werth aan kop na eerste Grand Prix

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jumping: Werth aan kop na eerste Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:52

Leuk verslag Bettine! Erg zonde van Adelinde idd! Was wel benieuwd hoe ze geëindigd zou zijn :j

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:59

Bettine schreef:
Mijn bescheiden verslagje :Y) :D

Op volgorde van de startlijst:

Catherine Haddad: Erg leuk paard, maar werd een beetje mat voorgesteld. Mocht van mij bijna overal wel meer voorwaarts gereden worden, vooral in de zijgangen hielden ze erg in. Goede pi/pa en wisselseries.

Sander Marijnissen: Moedwil was echt héééél erg wakker! Hij heeft alle zeilen bij moeten zetten om hem goed door de proef te loodsen en dat is verbazingwekkend goed gelukt, erg knap gereden met zo'n gespannen paard. Paard kwam wel wat vaak nét iets achter de loodlijn. Stukjes kreeg hij hem mooi op lengte, maar als hij weer iets engs zag kroop hij er net wat achter. Kleine storingen in de piaffe. Had de mooiste uitgestrekte stap van de dag :Y) .

Joan K. Jensen: Beetje een pony-achtig paard die ook erg dik was :oo Vond de amazone wat storend in de hand, die zou veel stiller mogen zijn, vooral haar rechterhand. Pirouettes waren niet al te best.

Haley Beresford: Ontzettend leuk en aansprekend paard, heel vrolijk ook! Hij was af en toe niet helemaal aan het been, wat resulteerde in wat taktfouten en kort-lange passen. Ging vaak achter wat wijd. Fout in 1ers, en in de galopappuyementen was ie geen zuivere 3 takt meer.

Laura Bechtolsheimer: Paard deed wat narrig aan. Mocht meer op lengte, liep veel met zijn mond open en zwaaide nogal overmatig met zijn staart. Wel hele mooie dingen ertussen. Wat taktfouten in de drafappuyementen. Vond de score wat hoog.

Marcela Krinke Susmelj: Hield erg in in de appuyementen, mocht meer sprong hebben in de galopappuyementen, mocht over het algemeen meer balans hebben en meer voorwaarts voor het been zijn.

Leida Collins-Strijk: Lastig paard blijft het toch die On-top. Ging met binnenkomen en halthouden in de achteruit. Veel mond open en ze had hem héél erg aan zijn kop. Paard oogde niet erg sympathiek, mocht meer op lengte.

Michal Rapcewicz: Heb ik beter zijn rijden. Had héél erg veel fouten die niet nodig waren. Paard heeft wel beschikking over een erg fijne pi/pa, maar kwam in de 2e erg op de voorhand. Hij reed verkeerd, vergat het HH en AW, ging vervolgens spelend AW. Viel compleet stil in de overgang naar de stap, had dikke fouten in de 1ers, sprong om in de uitgestrekte galop, en was niet aan het been in de pirouettes, sprong door hem heen. Mocht over het algemeen meer opwaarts, maar hij was volgens mij ook niet helemaal bij de les.

Marlies van Baalen: Ongetwijfeld de meest foutloze en correcte proef van de dag, maar Kigali mist gewoon expressie, souplesse en kwaliteit om in de top mee te draaien op dit niveau. Enige kleine foutje vond ik in de 1e pirouette waar hij iets door haar been sprong.

Gina Capellmann-Lutkemeier: Paard werd over het algemeen de hele proef te terughoudend gereden, galoppeerde wel fijn. Kwam erg vaak heel erg op de voorhand, vooral in de pi/pa. Aanleuning kon mooier.

Jeanette Haazen: Heel erg leuk om naar te kijken. Ze had trouwens overal waar ze iets bling-blings op kon maken het gedaan: Oranje kraagje van haar jasje was helemaal glim, haar laarzen, schabrak, frontriem, grote spelden enz :D Maar keurige proef, altijd knap om te zien hij zij met haar kleine lijf zo'n enorm paard zo fijn door de baan stuurt. De pi/pa kon nog veel mooier en over het algemeen mocht het neusje er meer uit, iets meer lengte in zijn lijf. Maar verder een heel erg mooi, expressief en constant beeld, knap!!

Minna Telde: Voor mij de positieve verrassing van de dag :j :j :j Charmante amazone met een bijzonder leuk paard!! Ze reed echt heel erg sympathiek en heeft haar paard echt gigantisch fijn op lengte gehouden de hele proef, echt heel mooi! Leuk en fijn bewegend paard ook. Mocht soms iets meer voorwaarts, had in de 2e pi/pa iets een hapering en mocht daarin ook achter wat meer zakken.

Jan Brink: Hij had een jaar (of anderhalf) eerder moeten stoppen. Briar is zeer duidelijk over zijn top heen, hij mist de souplesse en expressie die hij had. Brink rijdt zeer correct, maar toch slopen er wat kleine slordigheidsfouten in, zoals wat stokkende overgangen ed. Ging nogal de mist in in de 2ers.

Emma Hindle: Lancet leek met het rond de baan rijden al niet heel erg scherp. ze begonnen hun proef heel aardig, tot Emma het halthouden met achterwaarts vergat. Jury belde, en ze leek erg echt heel erg van geschrokken :? Ze sloeg haar hand voor haar mond, bleef maar om zich heen kijken, en had echt ff een zetje van de jury nodig om weer door te rijden. Daarna leek de concentratie ook helemaal weg. Ze had wat verzet na het wegrijden uit het AW. Inzet van de 2ers was ook niet mooi. Geen grote fouten verder, maar ze kunnen veel beter.

Nathalie zu Sayn Wittgenstein: Wel netjes en erg correct, maar wat gewoontjes. Had een hapering in de 1e piaffe, dikke fout in de 1ers en erg scheef in de uitgestrekte galop. Ze reed haar oefeningen erg netjes, maar alles mocht van mij wat mooier worden ingeleid.

Isabell Werth: De terecht winnares van vandaag :) Mocht voor een nog mooier beeld het neusje er was meer uit hebben, hij was steeds NET iets achter de LL. Werd in de wissels wat kort in de hals. Proef was heel erg mooi en swingend, maar niet erg 'spannend'. Zoals gezegd, terecht gewonnnen, maar vond haar score wel erg hoog, en te ver los van de rest.

Adelinde Cornelissen: ZONDE! Het was mij gelijk al wel duidelijk bij het binnenkomen dat er ERG veel druk op de ketel stond. Maar: Parzival stond er enorm scherp aan, en zijn bewegingen rezen de pan uit, prachtig. Tot het moment dat hij niet meer wilde stond ze ook terecht boven Isabell. Verstandig dat ze heeft afgegroet.

Hans-Peter Minderhoud: Heel erg fijn gereden! Had 1 pas te veel in het 4e galopappuyement, en had verzet na de laatste piaffe. Piaffe kon over het algemeen nog beter.

Kyra Kyrklund: GENIETEN! Wat kan die vrouw toch geweldig rijden, chapeau! Echt heel erg bijzonder dat ze op deze leeftijd nog zo mee weet te draaien. Max is heel erg mooi op lengte en met een erg goede aanspanning in de bovenlijn, ZONDER dat er druk op de ketel staat, heel erg knap. Hij werd in galop wat hectisch, wat zorgde voor wat foutjes. Ze ging de mist in in de 2ers. In de piaffe ging de verband er iets uit, terwijl hij vel weer heel erg mooi zakt en onder komt. Maar nogmaals: heel, heel, heel erg knap. Je ziet het aan haar rijden ook niet dat ze al ouder is. Hier heb ik echt het meeste van genoten.

Anky van Grunsven: PB stond er heel erg fijn aan! Ook wel veel druk op de ketel. Hij gooide in de 1e uitgestrekte draf alleen zijn tong erover en naar buiten! Na de appuyementen trok hij hem pas weer terug. Aan de scores te zien hebben alleen de juryleden op de lange zijde het gezien (ook logisch gezien de lijnen), die zaten beide veel lager dan de jury's op de korte zijde. ERG mooie passage, de mooiste van de dag. Piaffe kon hier en daar nog mooier, hij hield af en toe wat in en ging haast aw. Dikke hapering in de laatste uitgestrekte draf, en erg scheef halt met afgroeten.

Over het algemeen: Veel paarden die met hun lippen, mond en tong liepen te klooien.
Ook ERG weinig correct achterwaarts gezien. Het moesten 5 passen zijn, maar heb net zoveel 6 en 4 passen gezien. Ook vaak spanning bij het AW, niet diagonaal of veel te diep.

Plaatsing kon ik me erg goed in vinden, al had Isabel in mijn ogen minder ver van de rest verwijderd moeten staan.

Fantastisch verslag. Het is alsof ik de paarden kan zien lopen. Super. Jammer dat ik het niet live heb kunnen kijken. Hopelijk kunnen we het nog eens ergens terug zien. Misschien dat ik een herkansing krijg met de kur starks. |(

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:34

Afbeelding

Plaatje van Hannes van gister. Vind het een gave combi.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:48

Was wel spannend gister, heb alles gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:00

Hoe was Parzival gisteren?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:30

Die was wel goed, heb haar zien rijden om 12.15 uur