Pavo haalt voedingswijzer voor paarden uit de lucht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Pavo haalt voedingswijzer voor paarden uit de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:51

Wauw wat goed dat we dit voor elkaar hebben gekregen met een enkel topic :D
Toch niet voor niks ingevuld dus, super dat ze belang hechten aan de mening van hun (potentiële) klanten!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:52

Koliek ontstaat niet door het geven van Pavo, hoor.
Dat ligt een stukje gecompliceerder...... ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:00

Was het maar zo simpel, dan was het een stuk makkelijker om je paardje gezond te houden :=

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:11

Gelukkig hebben we bij ons op stal onze eigen calculator..mijn vader..
Die is altijd in de weer met hooi, brokje of toch wat haver of juist meer hooi..
Onze paarden krijgen dus niet altijd maar wat in de bak gesmeten maar er wordt goed gekeken hoe ze ervoor staan. Of het nu mijn fokmerrie van bijna 19 is of onze sportpaarden..

Volgens hem moet je paarden ook van binnenuit poetsen 8-)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:19

Leuke actie! Maar inderdaad kan je nooit objectief advies geven als je er zelf belang bij hebt natuurlijk!

Wist het vroeger trouwens al, voerde mijn shet handje krachtvoer voor de lekker. En soms wat worteltjes. Verder veel ruwvoer. En welke paarden waren er altijd ziek en onderweg (naar de kliniek)? Juist...de paardjes die vol werden gestopt met vitaminepoeders en kruidenmuesli's en allerhande preparaten.
Daarom ook hier: less is more ;)
En more ruwvoer is less trouble...zo werkt het dan ook weer...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:11

Wat goed dat ze zoveel waarde hechten aan de mening en ervaringen van de gebruikers!! :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:31

Ibalia schreef:
Gelukkig hebben we bij ons op stal onze eigen calculator..mijn vader..
Die is altijd in de weer met hooi, brokje of toch wat haver of juist meer hooi..
Onze paarden krijgen dus niet altijd maar wat in de bak gesmeten maar er wordt goed gekeken hoe ze ervoor staan. Of het nu mijn fokmerrie van bijna 19 is of onze sportpaarden..

Volgens hem moet je paarden ook van binnenuit poetsen 8-)

dan mag die mijn paard ook eens komen poetsen van binnen :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 03:57

Als je op de site van Pavo op de producten klikt, krijg je er nog wel gewoon een voedingsadvies bij. Wordt dit ook aangepast dan? Of geef ik m'n pony daadwerkelijk te weinig brokken? :+

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:49

Van 'binnen uit poetsen' is altijd het beste! Als je het juiste voert (en volgens mij is dat vooral veel ruwvoer) ziet je paard er puik uit!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:56

Voeren is altijd het werk voor de meester.
Een voedingsadvies van een website kan dus een richtlijn zijn en zal nooit bindend zijn.

ik kan me niet voorstellen dat mensen hun paarden/ ponies voeren aan de hand van de uitkomst op een website. Voeren is individueel.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:59

Kafue schreef:
Een voedingsadvies van een website kan dus een richtlijn zijn en zal nooit bindend zijn.

ik kan me niet voorstellen dat mensen hun paarden/ ponies voeren aan de hand van de uitkomst op een website. Voeren is individueel.

Helemaal mee eens; daarom zeg ik ook constant dat het onzinnig is gebruik te maken van calculators op websites: Geen daarvan is zonder fouten, en idd, een gericht voedingsadvies kan alleen gegeven worden als er gekeken wordt naar meerdere zaken, veel meer dan welke voedingscalculatoren op websites gebruiken voor hun 'berekeningen'.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:34

Kafue schreef:

ik kan me juist wel goed voorstellen dat je als beginnent paardenhouder de zak aanhoud.
Je bent op zoek naar infromatie en komt dit tegen. pavo is toch een groot en bekent merk dus zal het wel goed zijn.
Dan kun je wel lopen zeuren dat met verder moet kijken maar meestal komt dat pas later als je ervaring opdoet. Ik deed vroeger ook dingen waar ik nu heel anders over denk en doe.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:22

hier ben ik het helemaal mee eens. ik heb deze test ook gedaan en ik heb toevallig een fries dus ook nog eens een sober ras. ik had ingevuld dat ik wilde dat mijn paard wat meer energie kreeg maar ze moest niet aankomen. ik mocht geen ruwvoer meer geven en per dag 4 kilo voer speciaal voor sobere rassen die weinig energie geeft!!! nou wat een topadvies:+. maar ik kan begrijpen dat onervaren pesonen hier de mist mee in gaan omdat ze aannemen dat ze een goed advies krijgen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:24

Een 'oud' topic, ik weet het, maar wil hier toch nog even reageren. :D
Het viel me namelijk nu pas op. 8-) Volgens mij is dit recent aangepast.

PAVO geeft op de voerzakken, en op de website, schema's met de richtlijnen voor een te voeren hoeveelheid. Ik voer mijn paard een aantal muesli's, en voorheen stond er in deze schema's altijd iets rond de 3 kilo voer, voor een paard van 600 kilo, gemiddelde werklast. Nu geven ze rond de 2 kilo per dag aan, voor een paard van 600 kilo, gemiddelde werklast. Dit laatste is (bij mijn paard in ieder geval) meer de realiteit.

Mag ook gezegd worden. :Y)