Voormalig Welsh Cob dekhengst Hendrewen Prince overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djaleesa

Re: Voormalig Welsh Cob dekhengst Hendrewen Prince overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:28

Moonlightje, althans zo wer die bij ons op stal genoemd. Wat fijn dat jullie nog een geweldige tijd samen hebben gehad!

Heel erg veel sterkte. :(:)

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:57

heel veel sterkte met je verlies.Ik vind jullie toppers omdat je hem nog een aantal goede jaren hebt gegeven.Respect.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:44

Heel veel sterkte meid :(:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:25

wat verschrikkelijk jammer van zo,n top hengst.!!
gelukkig heeft hij nog fijne laatste dagen gehad.

veel sterkte met het verlies van dit fantastische dier!!!!!!!!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:46

Estelle, jeetje! Heel erg Gecondoleerd meis! :(:)
Ik schrik wel zeg, nu ik dit opeens op de voorpagina zie staan..
Gelukkig heeft hij zn laatste jaren vredig bij jou doorgebracht
en had hij zich geen betere plek kunnen wensen.
PBbox staat altijd open voor je, dat weet je hea. :)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:50

essie_blue; Heel veel sterkte, heb hem in je profiel ook vaak zien staan , hij was echt een prachtigerd!
Toch fijn voor hem dat hij het laatste deel van zijn leven mooi heeft kunnen leven bij jullie!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:04

Heel veel sterkte met het verlies.
Wel super dat ie zijn laatste jaren zo'n fantastische tijd heeft gehad.
Hij had trouwens wel het zelfde koppie als mijn overleden kruising Welsh merrie Panda
die ook een mooie leeftijd heeft mogen halen van 27 jaar.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:39

Héél veel sterkte met het verlies :(:)

ik hoop dat je hem een mooi plekje kan geven in je hart en dat je hem voor altijd bij je zal dragen ..
en vind het super dat jullie hem nog een leuke tijd hebben gegeven..

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:11

Ik schrok van dit bericht! Ik wist deels van zijn geschiedenis af, maar wist niet dat hij uiteindelijk bij een Bokker terecht gekomen is. Ik heb het altijd een mooie hengst gevonden, hij is de opa van mijn ene pony en vader van de ander, dus hij was altijd wel speciaal voor mij :)

Sterkte met het verlies.

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:41

Hoe en waarom iemand een dier, dat zo trouw de dekdienst heeft gediend en een vaderdier is van vele Welsh Cobs, "beloond" door het de handel in te doen, gaat mijn verstand te boven. Namens iedereen voor wie Prince speciaal was, dank ik jou en je moeder voor de fijne verdiende jaren die hij bij jullie heeft gehad. En wens ik jullie veel sterkte.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:03

brenin21 schreef:
Hoe en waarom iemand een dier, dat zo trouw de dekdienst heeft gediend en een vaderdier is van vele Welsh Cobs, "beloond" door het de handel in te doen, gaat mijn verstand te boven. Namens iedereen voor wie Prince speciaal was, dank ik jou en je moeder voor de fijne verdiende jaren die hij bij jullie heeft gehad. En wens ik jullie veel sterkte.

Hier sluit ik me volledig bij aan

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:27

dat verhaal kan ik vertellen:
toen prins uitgedekt was zeg maar, is ie met pensioen gegaan op een groot weiland, toen de eigenaar overleed, heeft de man waar ie op t land stond hem verkocht naar een handelaar (volgens mij was die man zelf ook handelaar) toen de dochter van de oude eigenaar prins kwam opzoeken was ie ineens weg, en nergens meer te vinden. ze heeft hier nog wel naar gezocht maar ondertussen was prins al geruind en al wat achteruit gegaan in conditie, van de handelaar die em op de paardenmarkt heeft meegenomen hebben wij hem gekocht, de rest weten jullie

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:38

Wat een prachtige pony!
Wat fijn dat hij nog vier mooie jaren heeft mogen hebben.
Heel veel sterkte!

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:49

Sorry, beetje late reactie, maar ik zocht op google op Hendrewen Prince, omdat mijn paardje daar de zoon van is. =)
Hoe gaat het nu? Iig nog heel veel sterkte!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:14

Hoi Noatjuhh!
Oke, leuk dat je een zoontje hebt! Heb je misschien foto's van hem die je me kan sturen?

Mis Prince natuurlijk nog vreselijk, maar gaat wel weer goed met me! :) Dankjewel nog voor je berichtje :)

cathje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:34

Hey hallo

Ik heb Prince jaren lang verzorgt in Nieuwendijk.
Ik zit met tranen in mijn ogen dit bericht te lezen. Ik ben op die fokkerij met 15 jarige leefdtijd weggegaan omdat
ik het te druk met school en vriendjes had.
Ik heb nog nooit zo´n lieve hengst gezien of meegemaakt daarom verbaasd mij ook heel dit verhaal dit heeft HIj nIET VERDIENt.
Hij stond voor de kar hij reed super lekker en je kon er echt alles mee doen. Ik heb hem 6 jaar meegemaakt en hij heeft nog nooit een verkeerde stap gezet ookniet tijdens het dekken. Het was echt een kanjer.
Ik dacht toen de fokker stopte met zijn fokkerij dat alle pony´s goed terecht waren gekomen en nu ben ik aan het google maar echt tot grote spijt want ik had stiekem de hoop om in mijn witte bruidsjurk foto´s naast prince te kunnen maken, Dat heb ik altijd al gewild tijdens onze eerste ontmoeting.
Maar ik ben blij dat ie zijn laatste rustplek bij jullie heeft mogen doormaken en dat ie als een echte prins is verzorgt. Heb je toevallig nog mooie foto´s van hem.

Groetjes

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:21

Mandy schreef:
dat verhaal kan ik vertellen:
toen prins uitgedekt was zeg maar, is ie met pensioen gegaan op een groot weiland, toen de eigenaar overleed, heeft de man waar ie op t land stond hem verkocht naar een handelaar (volgens mij was die man zelf ook handelaar) toen de dochter van de oude eigenaar prins kwam opzoeken was ie ineens weg, en nergens meer te vinden. ze heeft hier nog wel naar gezocht maar ondertussen was prins al geruind en al wat achteruit gegaan in conditie, van de handelaar die em op de paardenmarkt heeft meegenomen hebben wij hem gekocht, de rest weten jullie

Bij mijn weten leeft de oude eigenaar nog steeds (vorig jaar tenminste nog wel ), dus volgens mij klopt dit verhaal niet helemaal.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:25

Cayenne@..... Hendrwn Prince is mij nog als 18 maander/2-jarige te koop aangeboden, maar toen was hij klein en zag er niet uit. Hij stond bij een rare meneer op klompen en die liet hem naast een weide met andere pony's lopen opdat hij zou bewegen. Gelukkig heeft hij later andere eigenaars gekregen. Prince gaf volgens mij vooral zijn edel hoofd door aan zijn nakomelingen.