MoniqueT schreef:Citaat:Diabetes type 1 is minder gevaarlijk als type 2, type 1 is beter te behandelen dan 2. Complicaties komen bij 2 veel meer voor, zoals "zwarte tenen en voeten amputaties, hartinfarcten, cva enz. Dit is nl de verworven variatie en vaak slecht instelbaar.
Pardon?? Ik ben beroepsmatig bezig geweest met diabetes én ik heb diabetes type 2. Ga mij niet vertellen dat type 1 minder gevaarlijk is dan type 2 of andersom. Bij beide vormen komen zeer ernstige complicaties voor en er is niets gevaarlijker dan generaliseren over wie wel of wie niet er mee te maken krijgt. Ik ken mensen met type 1 die na jaren nog vrijwel zonder schade rondlopen, ik ken er ook die op hun dertigste de meest nare problemen hebben. Maar zo ken ik ze ook met type 2, heel verschillend. Enne, alleen een dieet en gezond leven is ook bij type 2 niet altijd voldoende.
Zo'n veulen is inderdaad geen mens. Behandeling van diabetes is complex en zeer kostbaar, zowel bij mens als dier. Maar diabetes is vooral de ziekte van zelfmanagment, zelf leren omgaan met voeding, beweging en medicatie en evenwicht vinden. Vraag aan ouders van kinderen met diabetes hoe moeilijk het is. Laat dat arme beestje alsjeblieft gaan ..
Sjonge lekker aanvallend stukje zeg, met verkeerde been uit bed gekomen
Niemand weet precies hoe het diertje leeft, zo ook kan niemand weten of die er echt last van heeft. Zolang dit veulentje leker in de wei kan spelen en zich normaal ontwikkelt zie ik geen grote problemen. Er groeien ook zat jonge kinderen op met diabetes en die leren daar ook mee omgaan, dus hoezo een veulen niet? Ik neem aan dat de da wel het advies geeft om hem in te slapen als hij dat nodig vind.

*