Sprintje schreef:smillie_ schreef:pfoe, dit is echt een bericht dat hier niet zou mogen verschijnen vind ik
...
Wat een onzin zeg! Het is zeker aannemelijk dat de kou IN COMBINATIE MET de slechte conditie van dit paardje en slechte verzorging de dood tot gevolg heeft gehad.
Als dit nieuwsbericht (en voorgaande berichten) het gevolg heeft dat mensen bewuster zijn van de gevaren van het bare winter weer bij kwetsbare paarden dan is dat alleen maar goed!
Tuurlijk doet iedereen hier op bokt het super met zijn paardje. Maar als er maar 1 eigenaar zich achter zijn oren krabt of de oude hit in de wei het eigenlijk nog wel zou redden dit jaar is het toch goed?!
En ja mijn paarden staan dik onder het dek 's nachts op stalMaar stiekum hou ik wel in de gaten of de buurponies water krijgen (genoeg gras op het land) en gelukkig is die bezorgheid niet nodig
Ik vind persoonlijk, dat als hier meer duidelijkheid was, dit direct op bokt had mogen verschijnen.
Maar nu staat er niet meer dan vermoeden door koude en verwaarlozing.
Ik denk persoonlijk dat de verwaarlozing dan wel zwaarder doorweegt dan de koude.
Maar in de titel staat enkel maar iets over de koude te lezen!
Nieuwberichten zijn pas nuttig als ze ook nieuws hebben.
Dit vind ik uitnodigen tot speculatie.
Moesten ze meer zekerheid en duidelijkheid hebben had dit bericht hier inderdaad op zijn plaats geweest.
Hier krabt zich niemand meer van achter de oren me dunkt.
Mensen die zich dat nu nog moeten bedenken zijn mensen die na dit bericht waarschijnlijk zullen zeggen dat het aan de verwaarlozing ligt.
Ik denk dat alle mensen op bokt zich er wel van bewust zijn dat ze hun paard niet mogen verwaarlozen.
Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen die zich ervan bewust wil zijn dit ook wel is.
Er zijn altijd mensen die niet willen horen of zien, maar dat veranderd niet door een krantenbericht.
Mijn verzorgpaarden staan lekker buiten met hun dikke wintervacht, maar ik denk niet dat dit verder ter zake doet.