Andreas Helgstrand koopt Grand Prix hengst Carabas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Re: Andreas Helgstrand koopt Grand Prix hengst Carabas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:27

Ashley__ schreef:
Bettine schreef:
Hij deed mij eerlijk gezegd ook heel even aan een fries denken Nagelbijten / Gniffelen
Vooral in de drafappuyementen.

Mag je mij even uitleggen (doe maar via pb, anders zo offtopic) waar je dat zo duidelijk volgens jou aan ziet.

Zakt weinig in het kruis, veel knie voor, maakt daarmee dezelfde zwaai als een fries ook doet (sorry, veel beter kan ik het niet uitleggen), komt achter te weinig mee (niet slecht, maar niet in verhouding met het voorbeen), en de halshouding lijkt veel op die van een fries (veel front omhoog vanuit de schoft, wordt vrij kort gehouden in de nek. En de springschoenen zijn net lokken Tong uitsteken Die maken het plaatje compleet Haha!
Nogmaals, ik praat hier alleen over de drafappuyementen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:30

Ik ben benieuwd wat deze combi gaat brengen Lachen Ziet er wel goed uit.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:30

Bettine schreef:
De opmerking is niet zo vreemd als je de regel iets verder had gelezen, en dan had je kunnen zien dat het een geintje was Rolleyes Er wordt dus nergens gezegd dat het meerendeel van de Friezen niet goed zou lopen.
Wordt duidelijk uitgelegd dat de rest een kwestie van smaak is, en daar valt nu eenmaal niet over te twisten.

Dank voor je uitleg, hoef ik tenminste niet een keer vermoeid te moeten uitleggen dat het idd een grapje was.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:33

Stel je voor, je wordt er moe van.... Rolleyes

Weer even ontopic gaan nu?

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:34

Ashley__ schreef:
Bettine schreef:
Hij deed mij eerlijk gezegd ook heel even aan een fries denken Nagelbijten / Gniffelen
Vooral in de drafappuyementen.

Mag je mij even uitleggen (doe maar via pb, anders zo offtopic) waar je dat zo duidelijk volgens jou aan ziet.

Zakt weinig in het kruis, veel knie voor, maakt daarmee dezelfde zwaai als een fries ook doet (sorry, veel beter kan ik het niet uitleggen), komt achter te weinig mee (niet slecht, maar niet in verhouding met het voorbeen), en de halshouding lijkt veel op die van een fries (veel front omhoog vanuit de schoft, wordt vrij kort gehouden in de nek. En de springschoenen zijn net lokken Tong uitsteken Die maken het plaatje compleet Haha!
Nogmaals, ik praat hier alleen over de drafappuyementen.[/quote]

Ik kan het niet mooier omschrijven. Je verwoord precies mijn gedachte toen ik het filmpje bekeek, en bij mezelf dacht lijkt wel een "friese knol". Geweldig omschreven.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:35

weet iemand waar ik in het NLD's een verrichtingsrapport van deze hengst kan vinden?? of evt. meerdere foto's op stand ...

Is deze hengst bij het KWPN erkend?

* Vindt het een erg gave hengst en kwa gangen zal hij best nog kunnen verbeteren op mijn merrie Knipoog

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:48

wauw! Die is gaaf zeg, dat beenwerk Ja
En vond dat hij onder Helgstrand netjes zn achterhand meeneemt, vooral in de piaffe en passage. Misschien wat minder in vergelijking van zn voorbenen, maar daar zwaait ie zo geweldig mee Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:51

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:30

Lekkere knie-actie Haha!
Ben benieuwd wat we van deze combinatie gaan horen, deze staat hem iig beter dan Matine Bloos

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:38

Fries of niet, prachtig paard hoor! Het is inderdaad een vrij compact paard, misschien dat dat mensen aan een fries doet denken. Lachen

Achterbeen heb ik ook even naar zitten kijken. In galop lijkt de achterhand nog wat sterker te mogen worden (check vlak voor pirouette, vindt 'ie nog moeilijk lijkt het).
Aan de andere kant heeft 'ie wel een super-passage vind ik persoonlijk. Lachen Als je dan naar z'n achterbeen kijkt, brengt hij die juist weer echt ónder de massa, dat is wel eens wat anders als dat gehuppel wat sommige GP-paarden tegenwoordig doen. OK dan!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:42

Prachtig paard!
Daar gaan we denk ik nog veel van horen samen met Andreas Lachen

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:46

Inderdaad Sander! Die passage/piaffe is zeker niet verkeerd! Lijkt alleen soms net of hij het been iets naar buiten draagt... Snap best dat sommige mensen denken aan een fries (niks ten nadele van een fries of deze hengst), maar zie ook iets aan de hengst... Ben wel erg benieuwd hoe deze combi zich gaat ontwikkelen!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:47

Sander_ schreef:
Fries of niet, prachtig paard hoor! Het is inderdaad een vrij compact paard, misschien dat dat mensen aan een fries doet denken. Lachen

Achterbeen heb ik ook even naar zitten kijken. In galop lijkt de achterhand nog wat sterker te mogen worden (check vlak voor pirouette, vindt 'ie nog moeilijk lijkt het).
Aan de andere kant heeft 'ie wel een super-passage vind ik persoonlijk. Lachen Als je dan naar z'n achterbeen kijkt, brengt hij die juist weer echt ónder de massa, dat is wel eens wat anders als dat gehuppel wat sommige GP-paarden tegenwoordig doen. OK dan!

Ja klopt de passage is wel mooi!
Vind alleen de voorbenen een storend beeld geven.
Het lijkt net of die sneller gaan dan de achterbenen
WIe vind dit ook?

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:50

Ben echt diehard op zoek naar foto's op stand van deze hengst Haha!

Als hij echt zo compact is als wat het lijkt op het filmpje zal hij denk ik niet matchen met mijn merrie :S

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:58

het is een prachtig beestje, maar kan mij bijna niet voorstellen dat dit een natuurlijk loop is van het paard er zal vast wel weer mee gesjoemelt zijn met dingen om zn benen om ze zo hoog op te tillen...
In de bochten zwaait hij met zn benen er helemaal uit..persoonlijk voorn zo'n paard!, vindt ik niet dat het zo hoort te lopen.. Bloos

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:09

Ik vind z'n achterbeen in passage eigenlijk ook niet zo mooi.
tilt ie helemaal op naar voor, deed casmir volgens mij ook altijd (z'n vroege paard) en die anderen waar hij op reed ook Tong uitsteken Maja, ik hoop dat hij hiermee weer mee kan doen aan de wereldtop, want ik vond het wel zielig dat hij al z'n toppaarden moest afstaan

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:12

Leuk paard en leuke combi.. Maar wat ik nu dus echt grappig vind is dat niemand nu iets zegt over het feit dat hij zonder cap rijdt? Of mag dat commentaar alleen op ons "amateurtjes" worden gegeven? Tong uitsteken

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:14

BinkieDusty schreef:
Leuk paard en leuke combi.. Maar wat ik nu dus echt grappig vind is dat niemand nu iets zegt over het feit dat hij zonder cap rijdt? Of mag dat commentaar alleen op ons "amateurtjes" worden gegeven? Tong uitsteken

Ja klopt dat is wel zo.
Maar vaak rijden mannen in de top zonder cap...
snap niet, het zijn toch sensibele paarden.
En dit is ook nog es een hengst.
Vrouwen dragen wel meestal een cap.
Marlies van ballen wel en Adelinde cornelissen
weet niet of anky dat ook doet.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:45

Wat een plaatje! Lovers

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:51

hilden1971 schreef:
Mooie voorbeen techniek maar achter?? Het lijkt wel zo`n Friese knol. Duivel

Ha daar moest ik ook aan denken, je zou bijna denken dat er tuigerbloed in zit ofzo. Hij kan wel een prachtige galoppirouette maken Vingers aflikken
Viel me ook wel op dat Andreas duidelijk aan het zoeken was naar de juiste knopjes, daar hebben dus niet alleen amateurs last van Knipoog

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:55

Vond de foto al veelbelovend, maar het filmpje...
En dat is alleen nog het 'uitproberen'. Lekker dier hoor! Ik wens ze veel succes samen!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:03

Thomas. schreef:

Hahaha, generalisatie van de dag. Haha! Volgens mij rijden ze in de top allemaal zonder cap, hoor... de ouwe rotten in elk geval.

Sowieso maak ik me niet druk of iemand een cap draagt of niet, en bij een GP-ruiter kijk ik er al helemaal niet naar, verstand genoeg toch.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:05

Sander_ schreef:
Thomas. schreef:

Hahaha, generalisatie van de dag. Haha! Volgens mij rijden ze in de top allemaal zonder cap, hoor... de ouwe rotten in elk geval.

Sowieso maak ik me niet druk of iemand een cap draagt of niet, en bij een GP-ruiter kijk ik er al helemaal niet naar, verstand genoeg toch.

Kan me nog goed herinneren dat er 2 maanden terug een bekend persoon is gevallen tijdens een buitenrit en na 2 weken nog in coma lag door een open schedelbasisfractuur. Heb eigelijk niet meer vernomen hoe dat is afgelopen...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:11

Sander_ schreef:
Thomas. schreef:

Idd, ik kijk er ook niet meer van op, en vergeet niet dat ze op hele sensibele paarden rijden. Die vast niet altijd zo lief zijn. Tong uitsteken Maar ach, wat zou ons het schelen. Ik kwijl alleen maar naar dat paard, en Helgstrand ziet er zelf ook niet erg slecht uit hoor Haha!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:12

@Anneliesdj

ze is weer uit de come gekomen