Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gitje65

Re: Vandaaltjes moeten naar dood paard komen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:23

Respect voor hoe de eigenaresse het oplost en ik wens haar heel veel sterkte toe!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:33

Ik denk dat het voor de daders wel een traumatische ervaring zal zijn. Kijken naar zo'n groot dood dier.
Ze zullen het voortaan wel laten om op deze manier met vuurwerk om te gaan.

Ik ben blij dat bij ons alles binnenstaat. Onze oude merrie, is dit jaar gestorven, stond altijd de hele dag te stressen op stal..zo zielig..
De andere paarden zijn nu redelijk rustig en we hebben ook geen buurjongens meer die vuurwerk afsteken

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:36

Ik hoop dat de jongens leren van wat ze aantreffen,
ze hebben echt geluk, als het mijn paard was geweest waren ze er zeker zo makkelijk niet vanaf gekomen.
Sterkte voor de eigenaresse Ach gut

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:41

Erg dapper van de eigenaresse om het zo op te pakken.
Veel sterkte!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:42

Ik hoop dat die kinderen inderdaad zich bewust worden van datgeen dat ze hebben veroorzaakt! Knap opgelost!

aberou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:52

Ik snap echt dat die jongens respect moeten hebben voor dieren en ik wil hun actie ook niet goedkeuren. Maar oud en nieuw is er al heel lang en het knappen ook.... dus je weet dat je maatregelen moet nemen!
Bij ons is de grond al bijna een week bevroren. Het verbaasd me niet dat een veulen die nog nooit vuurwerk heeft gezien of gehoord zijn benen breekt met dit weer.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:52

dit zal voor de rest van hun leven bijblijven.
prima opgelost, diep respect voor de eigenaar

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:54

Wat knap dat dit zo opgelost kan worden, hoe diep tragisch het ook is. Veel sterkte!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:56

Doe mijn pet af voor de reaktie van de eigenares. Ik denk niet dat ik dat groot hart had om het zo op te lossen. O.K. het zijn kinderen of jongelui, maar de pijn en het verdriet om het gemis van haar paardje moet enorm zijn. Alles goed en wel, de jongelui zullen het paardje moeten zien, maar het leven van dit veulentje is voorbij, nooit zal er nog een paardje zijn zoals dit veulen. Misschien verwacht je dit bericht niet van mij, maar werkelijk die eigenares is enorm groot en zacht in mijn ogen, haar bewonder ik, de daders die van haar liefde krijgen zoals zelden een mens liefde toont. CHAPEAU.

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:07

Hallo

sorry hoor maar wie zet een paard met dit weer in de bak.
als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
dat het veulen in een jolige bui met de anderen is gaan rennen
en zo ....... is gebeurt

En dan zal het vuurwerk mischien wel een bij rol hebben gepeelt

maar zoals iedereen hier al aangeeft dat ze niet zo rustig zouden blijven
misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan

gr

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:10

gohya schreef:
"hilden 1971" Ik kan mijn pony's niet binnen zetten,ik heb geen stallen.Ik mag er ook geen stallen bouwen anders had ik dat allang gedaan.Vorig jaar heb ik ze ergens gestald en ook dit jaar wilde ik ze ergens op stal zetten.Maar nu heb ik sinds kort een nieuwe pony erbij en die bleek later niet geent te zijn.Niemand hier in de buurt wil een pony op stal die niet geent is [en begrijpelijk ook].Ze moeten nu nood gedwongen buiten blijven staan,wel worden ze in de gaten gehouden.Zou blij zijn als dat geknal voorbij is.

Als je een pony kunt kopen, en ik weet niet hoelang je het beestje al; hebt hoor maar dan kost een enting ongeveer 25 euries en dan kan het beestje mits het gezond is overal terecht dus vind dit een beetje zwak excuus maar zoals ik al zei ik weet niet hoelang je de pony al hebt staan. En trowuens ik heb geen pension gasten maar alleen eigen paarden en die worden eens in de 3 jaar ge-ent, met uitzondering van dragende merries.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:11

Brittje schreef:
Hallo

als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
en zo ....... is gebeurt

misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan

gr

Maar er lagen vuurpijlen bij het paard, en ik meen te begrijpen dat mensen het hebben gezien?
Onze paarden staan ook gewoon in de bevroren wei, want als hij de hele dag op stal zou staan, zou hij niet alleen bij zichzelf 3 benen breken, maar ook bij mij.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:19

Ik las het vanmorgen in de krant.. Ik vind dat deze vrouw het slim aanpakt! Op deze manier leren die jongens er ook nog wat van! Hopelijk denken de jongens én de vrouw de volgende keer beter na!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:23

_Nelleke_ schreef:
Marshaha schreef:
het zal niet opzettelijk gebeurt zijn mss, zoiets ernstigs hebben de jongetjes vast niet voorzien

Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is. Ligt m.i. erg aan de opvoeding en normen en waarden van de ouders.

Zo liep ik gister met paard langs een jongetje die rotjes aan het afsteken was. Mijn paard reageert daar amper op (gelukkig), maar toch stopte het jochie ruim van tevoren, zei toen ik langsliep: 'Ik stop maar even, want straks schrikt je paard ervan.', en ging pas weer verder toen ik op ruime afstand was. Kind was jaar of 12, bewijs dat ze op die leeftijd dus wel helder kunnen nadenken.

Ik vind het trouwens wel heel super van die eigenaresse hoe ze dit oplost. Echt heel knap!

Natuurlijk beseffen die jochies wat ze hebben gedaan. Ze hebben dat vuurwerk écht niet per ongeluk in de wei gegooid. Geloof echt niet dat niet níet opzettelijk is gebeurd. Vorige week was ik nog buiten aan t rijden en hoorde toen ook zo'n klote jochie zeggen; kom, gooien we t voor t paard! Sorry hoor... Waar zijn die ouders?? Voed je koters eens op en als je dat niet kan moet je geen kinderen krijgen..

Enorm veel respect voor de eigenaresse en zeker een goede straf. Toch zou ik persoonlijk denk ik evengoed de politie erbij gehaald hebben. Dit zou ik alleen maar als extra straf zien eerlijk gezegd... Denk echt dat ik té emotioneel zou zijn om het hierbij te kunnen laten..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:25

Brittje schreef:
Hallo

en zo ....... is gebeurt

gr

IK zet mijn paard met dit weer gewoon buiten.......
paarden kijken heus wel uit, en breken niet zomaar hun benen. Maar als ze in paniek raken is het een ander verhaal.
En dat is hier gebeurd dat is gezien door ooggetuigen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:25

Ik durf niet te zeggen of het bewust of onbewust is gegaan. Vuurpeilen vliegen soms heel ergens anders heen dan verwacht. Ouders kunnen hun kinderen wel van alles leren maar in een groep vergeten ze wel eens een deel van de opvoeding. ik ben eigenlijk wel benieuwd hou oud deze jongens zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:26

Goed dat ze het zo aanpakt Ja
Ik vrees dat ik niet zo rustig zou blijven Nagelbijten / Gniffelen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:27

12 jaar las ik ergens...

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:33

shera schreef:
Heel goed!
Ik denk dat deze straf meer aankomt dan een bestraffend vingertje van de politie.
Sterkte voor de eigenaresse Ach gut (en de ouders... ik zou me diep diep doodschamen als mijn kind zoiets uitgevreten had en me serieus afvragen wat ik fout had gedaan....)

precies, als ouder zijnde zou ik me ook echt heel diep scchamen!

Heel erg knap van de eigenaaresse dat ze dit zo oplost!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:35

Brittje schreef:
Hallo

en zo ....... is gebeurt

gr

Je jan je paard met dit weer rustig buiten zetten hoor.Ze passen zich echt wel aan.

En die kinderen horen geen vuurwerk naar dieren te gooien, die moeten logisch nadenken.
Ik vind dat de ouders mee met de kinderen moeten om te gaan kijken, zij zijn verantwoordelijk voor hun daden als ze nou een jaar of 19 waren maar 12........
Mijn dochtertje heeft is van de zomer tegen een stilstaande auto aangereden, kwam ze netjes bij mij melden ze was toen 4 jaar.
Samen naar de eigenaar gegaan en netjes opgelost,
Je kan het ze meegeven en natuurlijk zijn altijd wel eens onbezonnen maar naar dieren toe....... nee dat hoort niet (andere dingen ook niet trouwens)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:42

heel moedig van de eigenaresse, laat ze meteen nog wat vriendjes meenemen die ook soortgelijke acties ondernemen met vuurwerk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:45

In dit geval zou ik mijn kind ook alleen laten gaan omdat je als ouder ook een stukje steun bent. Van mij hoeft mijn kind op zo'n moment geen steun (een pak voor der broek wat ze zich tien jaar later nog herinnert komt er dichter bij in de buurt Bloos ) dus ik zou haar aan haar oor meeslepen naar de eigenaresse en het dan zelf op laten knappen. Hopelijk leren deze kids er wat van en hebben niet net als de kinders in het andere topic beschreven juist zoiets dat het cool is.

Alleszins enorm knap van de eigenaresse, ik vrees dat ze voor mij een straatverbod zouden moeten aanvragen, ik zou niet voor mezelf instaan Bloos

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:49

Erg knap van de eigenaresse, ik weet niet of ik dat zelf ook op had kunnen brengen.
Je kunt beter die ''kinderen'' laten kijken naar hun aangerichte schade dan dat ze koffie gaan schenken in een bejaardenhuis. Ik denk nl dat ze hier meer van leren omdat ze dan de gevolgen ook zien van wat ze hebben gedaan.

Als de kinderen 12 jaar zijn dan is het ook een hele grote verantwoordelijkheid van de ouders en deze zouden daarom mijn inziens ook mee moeten kijken.
12 jaar, en dan al van dat rotvuurwerk, moesten m'n broertje en ik niet flikken, dan hadden we echt wel een schop onder onze kont te pakken.
En de onkosten, ik hoop dat de eigenaresse in samenspraak met de ouders heeft besloten dat alle zakgeld etc als vergoeding voor het omgekomen paard en veeartskosten naar de eigenaresse gaat.
Dit zal wel een aantal jaar duren en dan beseffen ze zich hun daad nog meer.

Ook mijn pony+veulen is afgelopen week gewoon de wei opgeweest, niets aan de hand. Vandaag blijven ze wel binnen voor het geval ze onverhoopt toch door de draden heen gaan.
M'n paard staat ergens anders en komt af en toe een uurtje in de bak (alleen en onder toezicht) Dit omdat de bak hard bevroren is en een ongeluk in een klein hoekje zit. Gaan ze met z'n 3-en is de kans veel groter dat ze gaan rennen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:02

Ontzettend knap dat ze dit op deze manier weet op te lossen.. Denk niet dat ik hetzelfde had gedaan In ieder geval nog sterkte voor haar, want het is niet niks...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:03

Dit bericht was net op de radio.
Hopelijk een waarschuwing voor andere onbenullen...

Denk dat die kinderen er totaal niet bij nagedacht hebben wat er kan gebeuren, hopelijk hebben ze er goed van geleerd, jammer dat het zo moest aflopen Verdrietig