Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:"hilden 1971" Ik kan mijn pony's niet binnen zetten,ik heb geen stallen.Ik mag er ook geen stallen bouwen anders had ik dat allang gedaan.Vorig jaar heb ik ze ergens gestald en ook dit jaar wilde ik ze ergens op stal zetten.Maar nu heb ik sinds kort een nieuwe pony erbij en die bleek later niet geent te zijn.Niemand hier in de buurt wil een pony op stal die niet geent is [en begrijpelijk ook].Ze moeten nu nood gedwongen buiten blijven staan,wel worden ze in de gaten gehouden.Zou blij zijn als dat geknal voorbij is.
Brittje schreef:Hallo
sorry hoor maar wie zet een paard met dit weer in de bak.
als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
dat het veulen in een jolige bui met de anderen is gaan rennen
en zo ....... is gebeurt
En dan zal het vuurwerk mischien wel een bij rol hebben gepeelt
maar zoals iedereen hier al aangeeft dat ze niet zo rustig zouden blijven
misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan
gr
_Nelleke_ schreef:Marshaha schreef:het zal niet opzettelijk gebeurt zijn mss, zoiets ernstigs hebben de jongetjes vast niet voorzien
Ik denk niet dat ze perongeluk het vuurwerk hebben aangestoken en in het weiland hebben gegooid... Hoe oud ze ook zijn, hoe puberaal gedrag ze ook vertonen, ze kunnen heel goed bedenken dat dieren en vuurwerk geen goede combi is. Ligt m.i. erg aan de opvoeding en normen en waarden van de ouders.
Zo liep ik gister met paard langs een jongetje die rotjes aan het afsteken was. Mijn paard reageert daar amper op (gelukkig), maar toch stopte het jochie ruim van tevoren, zei toen ik langsliep: 'Ik stop maar even, want straks schrikt je paard ervan.', en ging pas weer verder toen ik op ruime afstand was. Kind was jaar of 12, bewijs dat ze op die leeftijd dus wel helder kunnen nadenken.
Ik vind het trouwens wel heel super van die eigenaresse hoe ze dit oplost. Echt heel knap!
als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
en zo ....... is gebeurt
misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan
gr
shera schreef:Heel goed!
Ik denk dat deze straf meer aankomt dan een bestraffend vingertje van de politie.
Sterkte voor de eigenaresse(en de ouders... ik zou me diep diep doodschamen als mijn kind zoiets uitgevreten had en me serieus afvragen wat ik fout had gedaan....)
en zo ....... is gebeurt
gr