dat is niet niks zeg, ze hebben heelveel geluk gehad
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Splash_ schreef:Arm beest, wat een ontzettende mazzel dat het ijs niet gebroken is.... brr.
_Micha_ schreef:Ik woon daar in de buurt, ik weet niet wat er precies is gebeurt en welke pony het is, maar heb wel een vermoede waar het beestje zou kunnen staan.
Moet nog even gaan informeren.
Maar het water is daar niet diep en helemaal nog niet bij de oever, misschien had het ijs beter wel kunnen breken dan had het dier kunnen opstaan (waarschijnlijk).
Wat er word gezegt over dat ze het alleen al in de buurt komen van water gevaarlijk vinden vind ik een beetje overdreven. In dat bosgebied zijn zeer veel van dit soort redelijk ondiepe meertjes die echt aan paden grenzen, waar je ook heel makkelijk kan komen. Het kan dus ook heel goed dat het dier is geschrokken en daar heen is gerent. Of dat het meisje gewoon daar wou lopen (ietwat onverantwoord dat wel).
Ik zal eens even kijken of ik het 'echte' verhaal kan krijgen.
Mars_Loves: er zou geen probleem zijn als het ijs had gebroken dan kon het beestje zo weer op staan. En van ijs kunnen ze OOK onderkoeld raken
olgamaria schreef:Dit ven ligt naast mijn manege bedrijf...
Dit is geen ven waar je zo even per ongeluk op komt ..het ligt op een grote open vlakte.
Het stukje waar het paard liep is bij warm weer ook een soort aansluitend paadje ,je kan hier tussen het water en het riet over een zandpaadje langs die kant van het ven.
Bij nat weer loopt het paadje onder en is de oever veradelijk omdat hij hier slijl oploopt, ik kan me voorstellen dat ze niet in de gaten heeft gehad.
Wat ik net heb gehoord :
Dat het paardje al iets aan zijn longen had.. hij was erna in shock verder niks bekent of er consequenties aanzitten.
Het meisje heeft haar enkel gebroken ...
( ik ken het paard en zijn baas niet persoonlijk)
olgamaria schreef:Dit ven ligt naast mijn manege bedrijf...
Dit is geen ven waar je zo even per ongeluk op komt ..het ligt op een grote open vlakte.
Het stukje waar het paard liep is bij warm weer ook een soort aansluitend paadje ,je kan hier tussen het water en het riet over een zandpaadje langs die kant van het ven.
Bij nat weer loopt het paadje onder en is de oever veradelijk omdat hij hier slijl oploopt, ik kan me voorstellen dat ze niet in de gaten heeft gehad.
Wat ik net heb gehoord :
Dat het paardje al iets aan zijn longen had.. hij was erna in shock verder niks bekent of er consequenties aanzitten.
Het meisje heeft haar enkel gebroken ...
( ik ken het paard en zijn baas niet persoonlijk)

Sinds de grond zo hard is wordt er bij ons ook niet gereden.
. olgamaria schreef:Hey griebels,
Ik ga er van uit dat het een ongeluk is...
Niemand van ons nee , diegene die zich er waagt krijgt met mij aan de stokSinds de grond zo hard is wordt er bij ons ook niet gereden.

Yavanna schreef:Wat een speculaties allemaal, net als die personen die gereageerd hebben bij de foto.
Wie zegt dat ze het ijs op is gegaan. Voor hetzelfde geldt stak iemand in de buurt wel vuurwerk af, schrok het paard, en dan kan je een hoofdstel om hebben bij het dier, houden doe je het dan niet. En ja, ik spreek uit ervaring, die van ons schrok ook van een onverwacht ding, met hoofdstel aan en aan de hand, en ook hem hield ik niet.
En al het dier dan achteruit loopt, en loopt het ijs op, en valt, en het meisje wil proberen hem eraf te krijgen, krijgt een schop tegen haar enkel, en dan is het ook fout.
Dus eerst het verhaal afwachten voor je speculeert of 'ik denk' zegt. Denken moet je maar aan een paard overlaten, die heeft meer hersens dan wij....
Yavanna schreef:Wat een speculaties allemaal, net als die personen die gereageerd hebben bij de foto.
Wie zegt dat ze het ijs op is gegaan. Voor hetzelfde geldt stak iemand in de buurt wel vuurwerk af, schrok het paard, en dan kan je een hoofdstel om hebben bij het dier, houden doe je het dan niet. En ja, ik spreek uit ervaring, die van ons schrok ook van een onverwacht ding, met hoofdstel aan en aan de hand, en ook hem hield ik niet.
En al het dier dan achteruit loopt, en loopt het ijs op, en valt, en het meisje wil proberen hem eraf te krijgen, krijgt een schop tegen haar enkel, en dan is het ook fout.
Dus eerst het verhaal afwachten voor je speculeert of 'ik denk' zegt. Denken moet je maar aan een paard overlaten, die heeft meer hersens dan wij....