Paard in moeilijkheden op het ijs in Waalre

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Re: Paard in moeilijkheden op het ijs in Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:23

Bloos!
dat is niet niks zeg, ze hebben heelveel geluk gehad Ja

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:24

een hoop speculaties......misschien is er inmiddels iemand die weet wat er precies is gebeurd????

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:29

jeetje !! vind de foto iig erg zielig. mar ik ben idd ook benieuwd of iemand iets meer weet over hoe en wat er er precies gebeurd is.

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:31

Ahhhh, best wel zielig!
maar het is gelukkig wel goed afgelopen!!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:33

Arm beest, wat een ontzettende mazzel dat het ijs niet gebroken is.... brr.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:33

gelukkig voor bijden dat het goed gekomen is..
en veel mensen zegg ja je gaat dan je paard toch niet daar langs laten.. wat nou als je een grote vijver in je weiland hebt.. die bevriest ook..
en dan gaan ze zeggen dan zet je die toch af met paaltjes of niet in dat weiland..
nou ik heb maar 1 weiland.. en geen bak momenteel.. ik heb het zelfs met dubbele draad af gezet en dan dus eerste de eerste draadjes en dan daar achten ongveer een meter weer paaltjes met draad met stroom er op...
en toen ik vanmiddag uit het raam keek.. tja toen stonden shetlanders lief midden op het ijs!!!
ik schrok me ook dood dat is ongveer 50 cm diep..
heb ze er gelijk af gehaald maar 10 min later stonden ze er weer op.. tja binnen zetten is ook niks want dan staan ze alle dagen binnen terwijl ze dat nooit staan..

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:46

Het zou ook weer niet zo slim zijn als ze het ijs zouden breken.
Als dat paard te lang in het ijskoude water blijft kan het onderkoeld raken,
ik zou liever hebben dat 'ie zo blijft liggen, dan dat 'ie onderkoeld is.
Dan heb je nog de kans dat 'ie dood gaat ook Boos!

Maar wel goed dat het zo is afgelopen... Vork

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:46

Splash_ schreef:
Arm beest, wat een ontzettende mazzel dat het ijs niet gebroken is.... brr.

Dat ven is daar zo'n 10 cm diep,het had beter wel even kunnen breken Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:48

Ik woon daar in de buurt, ik weet niet wat er precies is gebeurt en welke pony het is, maar heb wel een vermoede waar het beestje zou kunnen staan.
Moet nog even gaan informeren.

Maar het water is daar niet diep en helemaal nog niet bij de oever, misschien had het ijs beter wel kunnen breken dan had het dier kunnen opstaan (waarschijnlijk).

Wat er word gezegt over dat ze het alleen al in de buurt komen van water gevaarlijk vinden vind ik een beetje overdreven. In dat bosgebied zijn zeer veel van dit soort redelijk ondiepe meertjes die echt aan paden grenzen, waar je ook heel makkelijk kan komen. Het kan dus ook heel goed dat het dier is geschrokken en daar heen is gerent. Of dat het meisje gewoon daar wou lopen (ietwat onverantwoord dat wel).
Ik zal eens even kijken of ik het 'echte' verhaal kan krijgen.

Mars_Loves: er zou geen probleem zijn als het ijs had gebroken dan kon het beestje zo weer op staan. En van ijs kunnen ze OOK onderkoeld raken

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:50

jeetje zeg het zal je maar gebeuren!
Gelukkig 'goed' afgelopen.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:56

Dit ven ligt naast mijn manege bedrijf...
Dit is geen ven waar je zo even per ongeluk op komt ..het ligt op een grote open vlakte.

Het stukje waar het paard liep is bij warm weer ook een soort aansluitend paadje ,je kan hier tussen het water en het riet over een zandpaadje langs die kant van het ven.
Bij nat weer loopt het paadje onder en is de oever veradelijk omdat hij hier slijl oploopt, ik kan me voorstellen dat ze niet in de gaten heeft gehad.

Wat ik net heb gehoord :
Dat het paardje al iets aan zijn longen had.. hij was erna in shock verder niks bekent of er consequenties aanzitten.
Het meisje heeft haar enkel gebroken ...
( ik ken het paard en zijn baas niet persoonlijk)

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:57

_Micha_ schreef:
Ik woon daar in de buurt, ik weet niet wat er precies is gebeurt en welke pony het is, maar heb wel een vermoede waar het beestje zou kunnen staan.
Moet nog even gaan informeren.

Maar het water is daar niet diep en helemaal nog niet bij de oever, misschien had het ijs beter wel kunnen breken dan had het dier kunnen opstaan (waarschijnlijk).

Wat er word gezegt over dat ze het alleen al in de buurt komen van water gevaarlijk vinden vind ik een beetje overdreven. In dat bosgebied zijn zeer veel van dit soort redelijk ondiepe meertjes die echt aan paden grenzen, waar je ook heel makkelijk kan komen. Het kan dus ook heel goed dat het dier is geschrokken en daar heen is gerent. Of dat het meisje gewoon daar wou lopen (ietwat onverantwoord dat wel).
Ik zal eens even kijken of ik het 'echte' verhaal kan krijgen.

Mars_Loves: er zou geen probleem zijn als het ijs had gebroken dan kon het beestje zo weer op staan. En van ijs kunnen ze OOK onderkoeld raken

we zijn benieuwd naar het echte verhaal en nu maar hopen dat het voor beiden goed is afgelopen want dat weten we toch helemaal niet??? of ik heb iets gemist???

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:59

olgamaria schreef:
Dit is geen ven waar je zo even per ongeluk op komt ..het ligt op een grote open vlakte.

Het stukje waar het paard liep is bij warm weer ook een soort aansluitend paadje ,je kan hier tussen het water en het riet over een zandpaadje langs die kant van het ven.
Bij nat weer loopt het paadje onder en is de oever veradelijk omdat hij hier slijl oploopt, ik kan me voorstellen dat ze niet in de gaten heeft gehad.

Wat ik net heb gehoord :
Dat het paardje al iets aan zijn longen had.. hij was erna in shock verder niks bekent of er consequenties aanzitten.

dat bedoel ik dus!! sterkte voor het meisje en ik hoop dat het paard goed hersteld en hier geen nare gevolgen aan overhoudt!!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:02

Wow, eigenaar zal vast erg zijn geschokken.
vraag mij af hoe dit zou kunnen gebeuren, gelukkig is het ijs niet gebroken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:10

olgamaria schreef:

Wat ik net heb gehoord :

Pff dacht al dat het sabiha of een van jouw paarden was Schijnheilig
Gelukkig is het niet zo, en komt het paard

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:17

Hey griebels,

Ik ga er van uit dat het een ongeluk is...

Niemand van ons nee , diegene die zich er waagt krijgt met mij aan de stok Extreme duivel Sinds de grond zo hard is wordt er bij ons ook niet gereden.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:18

De situatie (met het vuurwerk) in Kampen en hier is totaal niet met elkaar te vergelijken!
Kan me namenlijk niet voorstellen dit ze dit expres heeft gedaan.
Een ongelukje zit in een klein hoekje.. dus het kan zomaar gebeuren.
Wel erg vervelend voor zowel paard en ruiter, maar gelukkig loopt het dan waarschijnlijk goed af Lachen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:23

Ik snap wel hoe dat meisje haar enkel heeft gebroken..
Maandje geleden nog mee gemaakt dat pony door wat glad beton al bijna gestrekt ging.. echt de benen vlogen me om de oren. Als je zo'n been tegen je enkel aan krijgt, dan kan ik me goed voorstellen dat ie direct breekt.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:33

zo ik hoop dat beide goed herstellen en bijkomen van de schrik.
ik neem ook aan dat het een ongeluk is maar ben wel benieuwd naar het echte verhaal

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:35

olgamaria schreef:
Hey griebels,

Ik ga er van uit dat het een ongeluk is...

Niemand van ons nee , diegene die zich er waagt krijgt met mij aan de stok Extreme duivel Sinds de grond zo hard is wordt er bij ons ook niet gereden.

Ja ik ga er ook vanuit dat het een ongeluk is.
En met speculeren is nog nooit iemand wat mee opgeschoten Knipoog

Oeps, en met jou moet je nou net geen ruzie krijgen haha...
Ik kan ook niet rijden hoor, ja in het bos wat draven maar dan houdt het op...
Had je mijn reactie op je bericht van hyves al gelezen?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:43

Wat een speculaties allemaal, net als die personen die gereageerd hebben bij de foto.
Wie zegt dat ze het ijs op is gegaan. Voor hetzelfde geldt stak iemand in de buurt wel vuurwerk af, schrok het paard, en dan kan je een hoofdstel om hebben bij het dier, houden doe je het dan niet. En ja, ik spreek uit ervaring, die van ons schrok ook van een onverwacht ding, met hoofdstel aan en aan de hand, en ook hem hield ik niet.
En al het dier dan achteruit loopt, en loopt het ijs op, en valt, en het meisje wil proberen hem eraf te krijgen, krijgt een schop tegen haar enkel, en dan is het ook fout.
Dus eerst het verhaal afwachten voor je speculeert of 'ik denk' zegt. Denken moet je maar aan een paard overlaten, die heeft meer hersens dan wij....

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:47

Yavanna schreef:
Wat een speculaties allemaal, net als die personen die gereageerd hebben bij de foto.
Wie zegt dat ze het ijs op is gegaan. Voor hetzelfde geldt stak iemand in de buurt wel vuurwerk af, schrok het paard, en dan kan je een hoofdstel om hebben bij het dier, houden doe je het dan niet. En ja, ik spreek uit ervaring, die van ons schrok ook van een onverwacht ding, met hoofdstel aan en aan de hand, en ook hem hield ik niet.
En al het dier dan achteruit loopt, en loopt het ijs op, en valt, en het meisje wil proberen hem eraf te krijgen, krijgt een schop tegen haar enkel, en dan is het ook fout.
Dus eerst het verhaal afwachten voor je speculeert of 'ik denk' zegt. Denken moet je maar aan een paard overlaten, die heeft meer hersens dan wij....

zo is het precies!! mijn bericht over de vele speculaties heeft er nog niet toegeleidt dat er geen "gokjes" meer werden geplaatst!
ik hoop dat iedereen nu eerst eens het echte verhaal afwacht.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:03

ik vind het aantal speculaties wel mee vallen?!

Ik denk dat iedereen het vreselijk vind wat er is gebeurd en meeleeft.. sommige hebben zelfs iets vergelijkbaars meegemaakt zoals het gladde beton verhaal?
Mag er dan helemaal niet gepost worden in dit topic? Aangezien de betrokken persoon zich niet meld of kan melden?

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:03

Yavanna schreef:

precies! helemaal mee eens! mooi gesproken!

en beterschap gewenst voor paard en ruiter/begeleider

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:10

aaach.. ziet er heel zielig uit.. Tong uitsteken

dat het ijs toch zo sterk was m het te houden zeg!