Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:44

Je hebt maar een wens voor deze jongens....... zal me er maar niet over
uitlaten......
Sterkte gewenst voor de eigenaar , het zal je paard maar zijn.......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:45

Heel erg veel sterkte voor de eigenaar van het paard Scheve mond

Ik heb zelf weleens meegemaakt dat er een strijker naar mijn paard werd gegooid. Ik zat er toen zelf ook nog eens op.
Hij sprong gelukkig met vier benen de lucht in maar kwam er verder zonder kleerscheuren vanaf. Ik heb nog uren staan te trillen op m'n benen. Mijn paard was gelukkig minder bang als ik.

Ik hoop dat ze de daders van dit geval opsporen en er een flinke straf aanhangen.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:46

Echt ziek dit! Hoe kun je in godsnaam zo dom zijn en het leuk vinden om vuurwerk naar dieren te gooien? Rolleyes Dieptriest... sterkte aan de eigenaar.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:47

NIET TE GELOVEN HOE ZIEK IS DIT!!

Sterkte aan eigenaar verschrikkelijk zeg!

Ier

Scheve mond Zoals een voorganger al zei zou je die gasten hun benen willen breken... Triest hoor, wat is er nou leuk aan vuurwerk naar mens/dier gooien? Walgelijk..

Wat voor zieke geest moet je hebben om dit te doen?

_Pien_

Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren
Dit is wat er nu ongeveer in mij omgaat nadat ik dit heb gelezen!!!

Heel veel sterkte voor de eigenaar van het paard!!
Ik hoop dat jullie snel die ****jonges te pakken krijgen en het hun ook even flink laten voelen....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:50

Ow wat naar zeg! stelletje rotvandalen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:52

meer dan schofterig.............

maar als eigenaar weet je dat dit moment eraan komt, en dat sommige mensen gewoonweg geen verstand hebben..........dus zet je je paarden deze dagen op stal

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:54

Vreselijk.....en dat is nu een van de redenen waarom ik zo'n hekel aan vuurwerk heb. Siervuurwerk (van de buren Haha! ) rond twaalf uur 's nachts op oudjaarsdag vind ik erg moe om te zien. Maar zou het zelf nooit kopen.
Ik irriteer mij al jaren aan het steeds vroeger afsteken van (illegaal) vuurwerk en hoop toch echt eens dat de politie veel meer gaat controleren daarop.
Hoeveel schade (emotioneel en fysiek) er elk jaar wordt opgelopen door vuurwerk aan dieren...

Een paard op stal zetten is misschien verstandig, maar mijn paard breekt na een dag op stal toch echt alles af.

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:54

Mocht iemand die gozers vinden.. Armen en benen breken. Vork

Gerner

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:55

Tieneke schreef:
Gerner schreef:
Bij ons staan alle paarden gewoon de hele dag op de wei. Ook oude jaars dag, terwijl op 100 meter afstand carbit geschoten wordt.
Ze wennen er aan doordat het hoe vervelend het ook is, en al een week vooraf geschoten wordt met vuurwerk.
Als we merken dat ze onrustig worden, dan grijpen we wel in, maar dit is nog nooit nodig geweest.
Het is heel erg vervelend en afschuwelijk voor dit paard, maar je kan het niet voorkomen.
Een week lang je paarden binnen houden, geeft weer andere nadelen/consequenties.
Vergeet niet dat het gewoon vaak jongens zijn, die niet weten wat ze doen, of niet de opvoeding hebben gehad rekening te houden met anderen.
Wat mij betreft wordt er gewoon harder op getreden tegen onverantwoord vroegtijdig vuurwerk afsteken en geef de ouders hele vette boetes, misschien dat de ouders dan de verantwoordelijkheid nemen hun kinderen respecht bij te brengen voor alles wat leeft.
Het nadeel is dan wel dat ik de hele oudejaarsdag geen paard op de wei kan zetten, want ze zijn er dan niet langzaam aan gewend geraakt.
Ik vind het dan ook heel belangrijk om je paarden en overige dieren, maar ook je kinderen te laten wennen aan vuurwerk. En je kinderen uit te leggen wat wel en niet kan.

Eh, vuurwerk op 100m afstand, vind ik persoonlijk iets heel anders dan vuurwerk dat IN de wei gegooid wordt waardoor paarden er op deze manier van schrikken. Ik geloof niet dat dat vuurwerk op 100m van de paarden werd afgeschoten. Ik zou daar gerust een 0 van durven afdoen. Gastjes vinden het vaak "grappig" op een dier zo op stang te jagen en lokken het dan uit.

Carbit schieten veroorzaakt bijna kapotte ruiten op 200 meter afstand.
Onze weides zijn al 200 meter lang, maar ze kijken niet eens meer op, van het lawaai.
Ik vind het vreselijk voor het paard, maar vind het ook ernstig dat velen hun paarden zo beschermen en niet laten wennen aan allerlei lawaai.

En inderdaad deze rotjochies moeten uiteraard best aan de tand gevoeld worden, en net zo lang laten werken totdat het paard vergoed is.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:57

wat erg! het maakt me al boos als ik die jochies zie lopen met hun rug zakjes vol vuurwerk. Stoom uit je oren
ze snappen niet wat ze de dieren (en eigenaren!!!) aan doen . . .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:59

Jeetje,,
die jongens zijn wel heel erg ziek om zoiets in hun hoofd te halen, laat staan zoiets te doen..

Dat arme paard, en die arme eigenaren,,

hier zijn echt geen woorden voor:n
diep triest Huilen

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:59

Wij schieten ook veel carbid, en het is vreselijk hard.. En ik heb de mensen waar ik me omga al heel erg duidelijk gemaakt dat ik vuurwerk echt niet in de buurt van een paard wil hebben..

De weg waar de vereniging is ( en dus de paarden in de zomer staan ) ligt naast de scouting, die lopen vaak te etteren.. Als het echt erg word, word er wat van gezegd.. Maar meestal is er een leiding bij.. Een klein beetje mens doet zoiets gewoon niet..

Gelukkig staan ze nou op stal en kan je vanaf de weg niet zien dat er paarden staan.. Dus denk dat alles wel goed gaat Lachen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:00

Wat vreselijk! Bloos! Ik hoop dat het dier snel uit zijn lijden verlost is.

Dit overkwam mij gisteren toen ik met mijn paard Rhody het bos uit reed:
Ir111 schreef:
Rhody heeft net vuurwerk training gehad in t bos. Ik was bijna thuis toen ik 2 van die k*tgastjes tegenkwam die vlakbij Rhod vuurwerk afstaken. Rhod is een totale held, hij schrok wel maar raakte niet in paniek. Ik werd zo ongelofelijk boos dat ik scheldend en tierend in uitgestrekte draf die kleine t*ring*****s achterna gegaan ben. Helaas raakte ik ze kwijt toen ze een woonwijk in rende maar volgens mij kwam de boodschap zo ook wel over. Mensen wat was ik kwaad zeg! Boos!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:01

niet te geloven dit bericht! wat zou ik die jongens graag een rotje aan hun jeweetwel knuppen en de lont aansteken.........mmm eigenlijk verlaag je je dan tot hun nivo natuurlijk..... Duivel

Zoals wranglerbutt al zei is die vaart toch een heel eind uit de bebouwde kom? Moeten dan maar alle opfokstallen manege's etc die ver uit de bebouwing zitten ook de paarden nu binnenhouden??? omdat er wellicht een stel onnadenkende hoogstwaarschijnlijk superasociale *****hommels rond lopen?

En dan vinden ze het hier in de buurt gek dat ik kwaad ben omdat het feestcomite van ons dorp besloten heeft ivm het 150 jarig bestaan van het dorp met oudejaarsdag op krap 750m van ons met 150!!!!! carbitbussen te gaan staan knallen. Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:01

Arm dier .
Als ik die eigenaar had geweest had ik eens even de botten van die daders gebroken, zo maar een paard even een enkel reisje naar de slacht cadeau geven.

Gadverdamme wat kan ik hier slecht tegen zeg.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:06

Verdrietig!

Wat erg zeg! Oud en nieuw loopt met het jaar steeds meer uit de hand.

Si_monee

Verschrikkelijk zeg!
Echt triest.. Verdrietig

Shir89

Zulke kinderen moeten ze echt voorgoed opsluiten! En zwaar laten lijden!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:07

waar zit dat verstand in die botte koppen. het vriest al dagen, alles is hard en glad en dan nog vuurwerk in de wei gooien. En nu dat ten koste gaat van een leven zijn ze ook nog te laf zichzelf aan te geven!

nickyu

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:08

Rascha schreef:
Zuur, heel zuur....
Dit soort vreselijke gevolgen worden vaak niet van te voren ingezien, bij het afsteken van vuurwerk ed vermoed ik....
Daarom hoop ik maar dat de meeste paardenbaasjes er maar voor te kiezen om in de decembermaand "de wijste" te zijn, en hun dieren maar zoveel mogelijk binnen houden....
Het zou niet nodig moeten zijn, maar dit soort ongelukken veroorzaakt door zo'n stel onverlaten moet je ook niet willen....
De risico's zijn gewoon niet mals, en van dat maandje iets minder vaak buiten staan hersteld een dier sneller dan zoals in dit geval 3 gebroken benen....
VRESELIJK als je zo afscheid moet nemen van je dier!!

Sterkte

moet je wel een binnen hebben

baal als een stekker dat het nu vriest en hou mijn hart vast voor oudejaars nacht
ik hoop wel zooooooooooooooooooooo enorm hard dat het dan al dooit en ze normaal door de wei kunnen racen ...

pfff het zal je [paard maar zijn
de etterbakkies Boos! echt he .. als mijn kleine
als ik m ooit , ooit betrap met zo soort daad
dan heeft die toch een ENORM probleem ...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:09

asociale rotjochies.. echt, waar het verstand van sommige mensen zit vraag ik me echt af. Boos! gelukkig dat die 2 andere paarden niks hadden!

sterke voor eigenaar!! Ach gut

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:10

vreselijk....

Onze buurjongens zijn ook al aan het knallen. Die hebben gelukkig zoveel verstand dat ze bij de paarden uit de buurt blijven. Mijn paarden geven weinig om het geknal, de hond is minder gelukkig. Die is al heel wat keren met zijn staart tussen zijn poten het huis in gevlucht Ach gut

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:10

Jeezus!
Het had zo mijn pony kunnen zijn! Ze hebben dit bij mijn pony's ook geflikt, 1 daarvan was toch echt als de dood voor me geworden! Heb er avonden lang bij in de stal gezeten. Het vertrouwen is terug. Maar dat word nog wat met oud en nieuw!

Ongelooflijk datm ensen erop kicken om paarden dit aan te doen!