Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Nee, gewoon hobbymatig dressuurmeidengeneuzel hoor
gijs schreef:ik kom ook net terug
ook ik vond hans peter een fijner beeld geven in de proef dan adelinde
en wat anky betreft; ik zat echt te kijken zo van daar klopt echt geen snars van
en als je dan toch al improviseert, doe dan wel de juiste dingen op de juiste muziek
ik heb deze kur al zovaak gehoord dat zelfs ik weet waar de draf en galop momenten zitten
dan doe je die toch op die muziek, je bent immers toch al aan het improviseren
had ook niet verwacht dat ze tweede zou worden
verder wel erg genoten, jammer van de piaffe van jaenette
vind haar altijd een geweldige combinatie
die amerikaanse dame vond ik echt not
veel te veel spanning en slordig, ik zat dan ook met open mond te kijken dat ze zoveel punten kreeg
en het punten verschil was inderdaad veel
weet iemand trouwens op wie adelinde de prijsuitreiking deed?
Citaat:Waar wordt er eigenlijk naar gekeken bij het artistieke gedeelte? Als je met verkeerde muziek en een ter plekke verzonnen choreografie daar toch nog 82% voor haalt?
Edit: Is die onderste rij niet voor het technische gedeelte? Want het artistieke is anders wel heel veel hoger dan het technische.
rocky21 schreef:Tot slot gaven zowel Dirk Caremans als Wim Ernes te kennen tijdens de Persconferentie achteraf dat zij Minderhoud de eigenlijke winnaar vonden van de kur. Dat een Mariette Withages keihard durft te zeggen dat zij goed heeft gejureerd en dat zij heeft gepunt wat zij heeft gezien vind ik werkelijk te triest voor woorden!
rocky21 schreef:Ik kom er net vandaan en het was vandaag een dieptepunt in de jurysport. Om te beginnen was het juryverschil bij veel juryleden verschrikkelijk hoog. Als voorbeeld kan ik Anne van Olst opnoemen die maar liefst 9% verschil had tussen het hoogste en laagste aantal punten. En dit is maar een voorbeeld van de velen! Daar komt bij dat iedereen over Adelinde en Anky praat maar in mijn ogen en die van een groot deel van het publiek was er vandaag 1 echte winnaar, nl Hans Peter Minderhoud en Nadine. Zijn gehele proef was het toonbeeld van lichtvoetigheid en elegantie, die merrie stond er zo fijn aan dat het werkelijk een genot was om naar te kijken. Dit was het toonbeeld van de Happy Athlete. Zonder af te doen aan de kwaliteiten van Adelinde en Parzival, maar zij hadden toch te kampen met spanning en Parzival die bij tijd en wijlen erg sterk en drammerig over kwam. Het kan toch niet zo zijn dat een paard alleen op zijn fantastische piaffe een kur wint? (Sorry Adelinde no hard feelings!) Hoe Anky op de tweede plaats terecht is gekomen is werkelijk een raadsel. Het feit dat zij een geimproviseerde kur reed geeft wel aan hoe slecht het met het artistieke gedeelte heeft gezeten. Dat zij daar dan scores op krijgt van 80 tot 82% vind ik echt een schande van de jurysport. Tot slot gaven zowel Dirk Caremans als Wim Ernes te kennen tijdens de Persconferentie achteraf dat zij Minderhoud de eigenlijke winnaar vonden van de kur. Dat een Mariette Withages keihard durft te zeggen dat zij goed heeft gejureerd en dat zij heeft gepunt wat zij heeft gezien vind ik werkelijk te triest voor woorden! De dressuursport gaat kapot aan dit soort mensen die alleen maar op politieke gronden zitten te jureren. Ik hoop dan ook echt dat er heel snel iets gaat veranderen en dat er snel een beoordelingssysteem komt voor juryleden!
Haya mijn zegen heb je!
tamoreliefje schreef:Nu snap ik waarom Sjef Janssens aan het begin van Anky haar kur weg liep in paniek en waarom Anky boos uit de ring kwam en Sjef gelijk begon te mopperen tegen haar
.
Wat haar kur betref was het inderdaad te zien dat er niets van klopte maar goed, moet op moment inderdaad wel shok zijn als je der verkeerde muziek hoord draaien. Maar los van die muziek vond ik PP toch niet echt braaf, ze heeft hem verschillende keren moeten terug nemen en aanpakken, dat moet voor iedereen zichtbaar geweest zijn.