Ik snap niet hoe mensen zo iets kunnen doen..
Sterkte !
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

zijn geen woorden voor, ik zie ze hier in Arnhem zuid nog zo met zn allen in de wei staan
CharleyT schreef:Maad1993 schreef:ja je laat toch ook niet een lijk van een mens gewoon op straat liggen...
Hele foute vergelijking hoor!
! Cayenne schreef:http://www.gelderlander.nl / Nieuwsredactie
"Ik vecht tegen de tranen"
Otje is dood. De ruim drie jaar oude Shetlandpony van Andrea Sonderen werd maandagochtend vroeg door een vrachtwagen aangereden op de Drielsedijk.
De eigenaresse vermoedt dat er sprake is van opzet. Een deel van de afrastering van de wei langs de dijk is door onbekenden verwijderd.
De eigenaresse neemt daarom geen risico's meer.
Nadat haar pony Otje maandagochtend de dood vond op de Drielsedijk heeft de Arnhemse twee andere pony's in de aangrenzende wei direct verplaatst naar de Elderhofseweg.
Omdat onbekenden een deel van de omheining hadden weggehaald kon Otje de Drielsedijk oplopen, waar hij werd aangereden door een vrachtauto. Eigenaresse Andrea Sonderen is er helemaal stuk van: " Ik moet vechten tegen de tranen. De dood van mijn pony is zo zinloos."
De Arnhemse zegt er bijna zeker van te zijn dat er opzet in het spel is. " Het is heel vreemd dat de andere pony's, Watje en Bobby, wel in de wei zijn gebleven. Deze Shetlands lopen normaal als kuikens achter elkaar aan. Ik heb dan ook het sterke vermoeden dat vandalen niet alleen de omheining hebben doorgeknipt, maar Otje ook de dijk opgejaagd hebben."
Andrea Sonderen is voorzitter van de stichting SunFlowers Ranch . De in Duitsland geboren dierenliefhebster zet zich al jaren in voor verwaarloosde en mishandelde dieren. Pony's, maar ook konijnen, kippen, cavia's, vogels en andere beesten. Vrijdagochtend om een uur of zes werd ze gebeld door de politie dat een van haar pony's dood langs de Drielsedijk lag.
Adrea Sonderen: "De politie wilde alleen maar weten of ik wel verzekerd ben voor dit soort ongelukken. Nog een geluk dat er bij de aanrijding geen gewonden zijn gevallen."
De door de politie gewaarschuwde dierenarts kon aan de op de pony aangebrachte chip aflezen dat het van Andrea Sonderen was. Ze reed direct naar de dijk, maar toen ze in het donker arriveerde was er, behalve de dode pony, niemand.
Andrea Sonderen: "Tot voor kort hield ik alle dieren op een wei naast verpleeghuis Elderhoeve in Arnhem-Zuid. Maar omdat ik daar op termijn weg moet huurde ik vanaf november alvast deze wei aan de Drielsedijk. Maar dat blijkt dus een heel slechte keus."
"De stal daar is al twee keer opengebroken en er is op de pony's gereden. En nu dit nog. Eén ding is zeker, aan de Drielsedijk stal ik voorlopig echt helemaal geen dieren meer."
Let op! De volgende foto kan als schokkend worden ervaren.
Klik hier voor een foto.