Jonge pony doodgereden na mogelijk opzettelijk loslaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

Re: Jonge pony doodgereden na mogelijk opzettelijk loslaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:40

Verschrikkelijk zeg. Verdrietig
Ik snap niet hoe mensen zo iets kunnen doen..
Sterkte !

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:47

Wat erg zeg, ik lees het nu, en had het nog niet gehoord terwijl het best dichtbij is.. Dat is binnen een (/ een paar) kilometer van waar mijn paardjes staan.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:51

Jeetje zeg wat hartloos. Ik wens degene die het gedaan hebben allemaal lelijke dingen toe. Waarom zou je zoiets doen??
Ik snap ook niet dat ze eerst vragen voor de verzekering en dan zeggen dat je pony dood is. En dan vervolgens zo langs de weg laten liggen. Waar gaat deze wereld heen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:26

Wat vreselijk Bloos!

heelveel sterkte voor de eigennaresse Ach gut

fox16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:30

echt erg als iemand dit met opzet zou gedaan hebben zobiezo
is het erg maar als ik erachter kwam wie het hadden gedaan
en het was mijn paard dan weet
ik toch zeker dat ze het wel afzouden leren !!!!
Vork

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:06

Wat ontzettend ziek van die mensen! Boos!

LSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:14

sterkte ik weet wat je meemaakt !

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:18

verschrikkelijk! ik zit met tranen in mijn ogen. Wat moet het vreselijk zijn geweest om daar aan te komen en dat daar niemand stond om jou op te vangen.

Ik hoop dat je de steun en kracht kunt vinden om dit een plekje te geven *knuffel*

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:40

Andrea, ik weet niet of je hier meeleest... wil je via deze weg anders heeeel veel sterkte wensen, ongelovelijk dat dit bij jou gebeurd Ach gut zijn geen woorden voor, ik zie ze hier in Arnhem zuid nog zo met zn allen in de wei staan Ach gut

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:01

sterkte voor de eigenaar

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:18

Afschuwelijk, je kan je toch niet voorstellen, dat er mensen zijn die het nodig vinden, om dit een beestje aan te doen.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:25

Rustig met die beschuldigingen naar de politie toe.

Heel veel sterkte voor de eigenaren!!

Maad1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:03

CharleyT schreef:
Maad1993 schreef:
ja je laat toch ook niet een lijk van een mens gewoon op straat liggen...

Hele foute vergelijking hoor!

Als je onwijs van je paard houd , dan voelt het wel het zelfde als een mens verliezen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:59

jemig het zou je maar gebeuren !

Je wei kwijt denk je een leuk ander plekje gevonden te hebben flikken ze je dit !
Het inbreken in de stal en het rijden op de paardjes zal ongetwijfeld een voorbode van die ongeoorloofd gedrag zijn .

helaas zijn er ontspoorde mensen die een dier dit aan doen walgelijk en walgelijk !

iemand anders meldde het al maar ik vind het zelf ook zeer vreemd dat er meteen het nieuwe adres van de overigfe pony;s bij vermeld word , zeker als er aan kwade opzet gedacht wordt

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:51

Jeetje zeg, wat verschrikkelijk.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:54

Verschrikkelijk sneu!
Sterkte zeg Ach gut

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:54

He gatsie, dit wens je niemand toe. !!
Heel veel sterkte Ach gut !

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:04

Walchelijk dat er zulke monsters rondlopen die weerloze dieren lastig vallen en de dood injagen. Heel veel sterkte met dit verlies

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:37

Wat ongelooflijk vreselijk! Ik hoop dat de daders toch gepakt worden!

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:12

Cayenne schreef:
http://www.gelderlander.nl / Nieuwsredactie

"Ik vecht tegen de tranen"

Otje is dood. De ruim drie jaar oude Shetlandpony van Andrea Sonderen werd maandagochtend vroeg door een vrachtwagen aangereden op de Drielsedijk.

De eigenaresse vermoedt dat er sprake is van opzet. Een deel van de afrastering van de wei langs de dijk is door onbekenden verwijderd.

De eigenaresse neemt daarom geen risico's meer.

Nadat haar pony Otje maandagochtend de dood vond op de Drielsedijk heeft de Arnhemse twee andere pony's in de aangrenzende wei direct verplaatst naar de Elderhofseweg.

Omdat onbekenden een deel van de omheining hadden weggehaald kon Otje de Drielsedijk oplopen, waar hij werd aangereden door een vrachtauto. Eigenaresse Andrea Sonderen is er helemaal stuk van: " Ik moet vechten tegen de tranen. De dood van mijn pony is zo zinloos."

De Arnhemse zegt er bijna zeker van te zijn dat er opzet in het spel is. " Het is heel vreemd dat de andere pony's, Watje en Bobby, wel in de wei zijn gebleven. Deze Shetlands lopen normaal als kuikens achter elkaar aan. Ik heb dan ook het sterke vermoeden dat vandalen niet alleen de omheining hebben doorgeknipt, maar Otje ook de dijk opgejaagd hebben."

Andrea Sonderen is voorzitter van de stichting SunFlowers Ranch . De in Duitsland geboren dierenliefhebster zet zich al jaren in voor verwaarloosde en mishandelde dieren. Pony's, maar ook konijnen, kippen, cavia's, vogels en andere beesten. Vrijdagochtend om een uur of zes werd ze gebeld door de politie dat een van haar pony's dood langs de Drielsedijk lag.

Adrea Sonderen: "De politie wilde alleen maar weten of ik wel verzekerd ben voor dit soort ongelukken. Nog een geluk dat er bij de aanrijding geen gewonden zijn gevallen."

De door de politie gewaarschuwde dierenarts kon aan de op de pony aangebrachte chip aflezen dat het van Andrea Sonderen was. Ze reed direct naar de dijk, maar toen ze in het donker arriveerde was er, behalve de dode pony, niemand.

Andrea Sonderen: "Tot voor kort hield ik alle dieren op een wei naast verpleeghuis Elderhoeve in Arnhem-Zuid. Maar omdat ik daar op termijn weg moet huurde ik vanaf november alvast deze wei aan de Drielsedijk. Maar dat blijkt dus een heel slechte keus."

"De stal daar is al twee keer opengebroken en er is op de pony's gereden. En nu dit nog. Eén ding is zeker, aan de Drielsedijk stal ik voorlopig echt helemaal geen dieren meer."

Let op! De volgende foto kan als schokkend worden ervaren.
Klik hier voor een foto.

Hallo idereen,
Bedankt voor de lieven woorden en steun.Ik kreeg vandaag een mail dat het hier op de site stond. De foto in de gelderlander is inderdaad schokkend en ik was zoals jullie begrijpen da ook niet bij. Otje was mijn pony en deze is opzettelijk uit de wei verwijdert. Toen is hij de dijk opgejaagd en aangereden door een vrachtwagen. Er is een witte auto gezien.Veder kon geen goed signalement van de getuige gegeven worden omdat het allemaal zo snel ging. Zoals ik begrepen heb zijn eer drie soort gelijke gevallen de afgelopen tijd in Nederland gebeurt.Ik heb er geen woorden voor en ben kapot van verdriet.De vrachtwagenchauffeur heeft de politie ingelicht en netjes bij de pony gewaakt.Toen de politie mij belde was ik binnen 5 minuten bij de wei en Otje lag dood ingepakt langs de dijk.Er was inderdaad helemaal niemand en ik wil niemand veroordelen maar het was vreselijk om er alleen te zijn en je pony ligt er dood. Het was pikker donker en ik moest op zoek naar mijn andere pony`s deze stonden nog braaf in de wei. In paniek heb ik ze gauw opgesloten op stal.Toen er daglicht was is de vernieling gezien en hebben wij aangifte bij de politie gedaan. Otje is met 4 maanden hier in de opvang gekomen gered van de dood en was een uiterst slimme en hele leuke pony. Deze pony is niet te vervangen hij was uniek. Hij kon een hele hoop trucjes etc. Waarom mensen deze dingen doen is mij een raadsel , er gebeuren vaker zulke vreselijke dingen ook heeft Otje een keer een chemische vloeistof over zich heen gegoten gekregen,hebben pony`s drugs pillen gekregen,vernieling inbraak, en dit niet alleen bij de nieuwe wei ook bij mijn oude wei. Ik woon er heel dicht bij,maar jammer genoeg niet bij de dieren. Dit jaar zijn er ontzettend veel dieren bij ons gedumpt dit werd iedere jaar erger maar 2008 was toch het top punt. Daarom zijn wij nu ook een Stichting geworden. Waarom mensen dit steeds vaker met dieren doen is mij een raadsel. Ik wil jullie in iedere val bedanken voor jullie medeleven etc. en ik hoop dat jullie zoiets nooit overkomt met jullie paarden en pony`s.Het ergste was nog dat ik nadat ik uren op het politie bureau gezeten heb ook nog moest regelen dat Otje opgehaald moest worden. Hier had ik helemaal niet bij stil gestaan alle vedere kosten komen ook nog op mij terecht. Dit is niet zo erg als de verlies van Otje maar ook nog een trap naar ,gelukkig ben ik voor de schade aan de vrachtwagen verzekerd. Maar het kerstfeest of een kerstgedachte had ik dit jaar toch echt niet meer.Mijn wens was alleen maar dat ze de daders zouden pakken,maar Otje krijg ik er ook niet van terug. Mijn site is www.sunflowersranch.com Ik wens iedereen een gezond en gelukkig paarden jaar
Groetjes Andrea en

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:42

Vreselijk!
Heb er geen woorden voor Boos!

Heel erg veel sterkte!

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:46

sjee..wat erg zeg!!!
Ach gut

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 02:18

wat bezield sommige mensen toch?! Ik snap niet hoe zoiets belachelijks in iemands hoofd kan opkomen!!!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 07:19

Vreselijk nieuws,ik wens je veel sterkte.En vooral wens ik dat men nu je dieren gerust laat.
Er lopen op deze aardbol zulke gestoorde mensen rond!
Hoop dat ze toch serieus naar de dader(s) op zoek gaan en deze alsnog zwaar straffen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:08

Arm prulleke....

Waardeloos dat er dus steeds meer mensen in nederland wonen, die zulke vreselijke misdrijven kunnen plegen.
Bah, ik word er gewoon misselijk van. Het zijn dus mensen die wellicht je buren kunnen zijn.

Walgelijk.

Wel erg lief van de chauffeur om bij de pony te waken, hij zal zich ook enorm rot voelen.

Sterkte met dit verlies!