Adelinde wint Grand Prix Jumping-Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Re: Adelinde wint Grand Prix Jumping-Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 23:34

tamoreliefje schreef:
Ik ga morgen zien naar mechelen de KUR , wordt zo bibberen. Adelinde is zo super op weg, wat progressie die gemaakt heeft tegen over van de zomer. Voor zulke mensen die ik echt mijn petjen af

Aah Wat leuk!
Ze gaat ook nog een nieuwe kur rijden, ik weet niet wanneer ze dit voor het eerst gaat doen, maar misschien morgen wel??

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:55

Weet iemand of de kuur morgen ergens wordt uitgezonden?

filmloop ofzo???

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:16

Volgens mij zegt ze ; straks..blabla dus ik vat dat meer op als een grap. Eerlijk is eerlijk, een grapje die je gezien zijn geschiedenis volgens mij best mag maken. Ook al is hij nu prachtig gelukkig getrouwd enz enz (voordat ik straks aan de schandpaal word genageld Knipoog Ik zie op Bokt toch echt wel andere grappen boven dwarrelen waarvan ik denk...oeps Bloos

Maar goed, volgens mij ging het om Adelinde die een prachtige prestatie heeft neergezet. Gefeliciteerd (voordat we straks op onze kop krijgen dat we on topic moeten blijven Haha! )

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:28

CarolineP schreef:
Weet iemand of de kuur morgen ergens wordt uitgezonden?

Horsus of filmloop ofzo???

ja is het ergens te volgen??

ik ben ook wel erg benieuwd, wil de kur natuurlijk wel even zien als het enigsinds kan Lachen

en weer super van adelinde OK dan!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:29

Heb gezocht, maar het nergens kunnen vinden.
Filmloop iig niet, staat op hun site.

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:30

tessii1991 schreef:
is dat op zondagavond? of op zaterdag?

Dat is op zaterdag 24 januari.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:31

asjemenou schreef:
Heb gezocht, maar het nergens kunnen vinden.
Filmloop iig niet, staat op hun site.

meen je? had ik me er zo op verheugd morgen lekker de kur te kijken.... Boos!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:32

Sorry..

Citaat:
Kerstjumping Mechelen ++ NIET LIVE VIA FILMLOOP ++
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 27-12-08 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:35

hmm op de site van jumping mechelen staat wel iets over tv-programmatie..

maar staat bij; Binnenkort

Zij zijn groot en ik is klein! hebben we dus ook niks aan Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:39

Tv is geen internet, en wij kunnen geen belgische zenders aan. Boos!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:40

oneerlijk.... Boos!

dan maar op naar JIM, die is teminste wel te volgen op Horsus Haha!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:57

Hermelientje schreef:
tommieee2 schreef:
Zojuist heeft Adelinde Cornelissen samen met Parzival, weer een overwinning op hun naam gezet in de Grand Prix. Hun score bedroeg 76.92%.
Opvallend is de score uitslag van Mariette Whitages bij Adelinde en Parzival, alle juryleden zaten bij Adelinde rond de 76% terwijl Whitages op 72% zat.

Wat hier staat is rekenkundig niet eens mogelijk, je kunt geen score van bijna 77% hebben als er 4 juryleden rond de 76% geven en 1 jurylid 72%, wat heeft dan die score zo omhoog gehaald om dat weer goed te maken?
Elke keer opnieuw bewijst al dat gezeur over de jurering alleen maar weer hoe droevig het kennelijk gesteld is met de rekenvaardigheid in Nederland.

De score was ook 76,29% en geen 76,92%...
(1) 79.166
(1) 75.208
(1) 77.500
(1) 72.916
(1) 76.666
(1) 1831.00 76.291

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:22

Jeetjeee zeg wat een reacties
Nu is Adelinde opeens harstikke HOT en Anky NOT
Althans zo komen een aantal Bokkers over ....

Maar toch weer een superprestatie van Adelinde Haha!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:19

Bibah schreef:
Jeetjeee zeg wat een reacties
Nu is Adelinde opeens harstikke HOT en Anky NOT
Althans zo komen een aantal Bokkers over ....

Tja... dat soort reacties zijn dan misschien wel weer een beetje extreem.
Persoonlijk heb ik niks tegen Anky; ik vind het ook wel knap wat zij presteert, maar een groot fan ben ik nooit geweest. Het nieuws over de successen van Adelinde van de laatste tijd volg ik met plezier; ik vind het gewoon leuk om eens een nieuw gezicht aan de top te zien en ik gun het haar van harte! Ja

KoKoKanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:22

Mannen (als die het lezen) en vrouwen,

Toen het Olympische team uitkwam vond ik het erg jammer dat Adelinde reserve was.
Had liever HP als reserve gezien...Ik ga dan ook niet speculeren dat als...misschien goud. Heeft geen zin...
Heb aan Nadine nooit echt veel aangevonden, te weinig massa, maar dat is persoonlijk.
Parzival is gewoon een ontzettend mooi groot "hier ben ik" paard!
En die kleur Haha!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:45

Persoonlijk heb ik liever een zwarte dan een vos. Maar ja, een goed paard heeft geen kleur, zeggen ze toch Knipoog

Toch maar even 3 Nederlanders die de 1e 3 plekken bezetten. Goed hoor!

Kan iemand mij vertellen wanneer dit precies te zien is op filmloop of ben ik alweer te laat Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:01

4 Nederlanders of de 1e 4 plekken bedoel je Knipoog

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:44

super gereden!! en zo zie je maar weer dat het een jury sport is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:41

Michelle85 schreef:
Verslagje voor de liefhebbers:
Ik kom net uit Mechelen vandaan en ik heb bij Adelinde met kippenvel op de tribune gezeten. Super piaffe passage tour, galop tour ook goed, behalve een pirouette. Parzival werd alleen weer eens heel erg heet in het laatste stukje passage op de middenlijn. Maar dat maakte Adelinde volgens mij niets meer uit, want ze zat er met een big smile op Haha! Naast de lage punten van Withages (die bij meerdere laag zat oa Heike Kemmer) vielen de 79% van Ernes op! Dus dat trekt het weer enigszins recht. In deze rubriek zat een heel groot verschil tussen 1 en 2, maar dat liet Withages niet tot uitdrukking komen...
Painted was erg gespannen, ik denk dat Anky toch druk voelt ofzo, want echt vriendelijk was ze niet in de proef. Door de enorme spanning veel foutjes, maar dat paard is wel weer heel erg vooruit gegaan !
Happy reed een vrij gelijkwaardige proef met één hakkelige overgang van de piaffe naar passage. Verder werd ze op het einde erg heet, maar over het algemeen een veel nettere en betere proef dan Anky...
Jeanette Haazen vond ik erg sterk rijden, maar had nog wat foutjes waardoor een hogere score uitbleef.
Verder een leuke combinatie was Heike Kemmer met de hengst Royal Rubin, echt een stoere vos met 4 witte benen. Heeft 3 zeer goede gangen en ze heeft alweer een stuk beter onder controle dan de laatste keer dat ik deze combi zag.

Ik heb de proeven zelf niet gezien, vond dat anky met painted black dan wel weer goed reed bij het inrijden, geen spanning ofzo te zien. De rest ook enkel zien inrijden Lachen. en ja de ereronde gezien haha. Mechelen was weer fijn Lachen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:20

Relaxed schreef:
4 Nederlanders of de 1e 4 plekken bedoel je Knipoog

Oeps, zover had ik niet gekeken Bloos

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:38

zitake schreef:
Michelle85 schreef:
Verslagje voor de liefhebbers:
Ik kom net uit Mechelen vandaan en ik heb bij Adelinde met kippenvel op de tribune gezeten. Super piaffe passage tour, galop tour ook goed, behalve een pirouette. Parzival werd alleen weer eens heel erg heet in het laatste stukje passage op de middenlijn. Maar dat maakte Adelinde volgens mij niets meer uit, want ze zat er met een big smile op Haha! Naast de lage punten van Withages (die bij meerdere laag zat oa Heike Kemmer) vielen de 79% van Ernes op! Dus dat trekt het weer enigszins recht. In deze rubriek zat een heel groot verschil tussen 1 en 2, maar dat liet Withages niet tot uitdrukking komen...
Painted was erg gespannen, ik denk dat Anky toch druk voelt ofzo, want echt vriendelijk was ze niet in de proef. Door de enorme spanning veel foutjes, maar dat paard is wel weer heel erg vooruit gegaan !
Happy reed een vrij gelijkwaardige proef met één hakkelige overgang van de piaffe naar passage. Verder werd ze op het einde erg heet, maar over het algemeen een veel nettere en betere proef dan Anky...
Jeanette Haazen vond ik erg sterk rijden, maar had nog wat foutjes waardoor een hogere score uitbleef.
Verder een leuke combinatie was Heike Kemmer met de hengst Royal Rubin, echt een stoere vos met 4 witte benen. Heeft 3 zeer goede gangen en ze heeft alweer een stuk beter onder controle dan de laatste keer dat ik deze combi zag.

Ik heb de proeven zelf niet gezien, vond dat anky met painted black dan wel weer goed reed bij het inrijden, geen spanning ofzo te zien. De rest ook enkel zien inrijden Lachen. en ja de ereronde gezien haha. Mechelen was weer fijn Lachen

Ik was er wel en kan me goed vinden in bovenstaand kommentaar, alleen heb ik één aanvulling: Nadine van Happy is voortdurend achter de loodlijn en Painted Black nooit, PB werd super mooi open voorgesteld. Helaas was hij twee keer met zijn tong uit zijn mond. Beiden hadden trouwens een fout in de zigzag. Samenvattend is Nadine gelijkmatiger, maar steeds te kort in de hals. Anky's proef was veel minder gelijkmatig; met enorme hoogtepunten en een paar dieptepunten. Ik kon het wel begrijpen dat ze hoger scoorde, de verruimingen en appuyementen waren waanzinnig. Helaas eerste drafverruiming een fout, anders had het een tien moeten worden: typisch voor Anky's manier van rijden gisteren, niks rem erop, gaan en risico's nemen. Dat zal ze ook wel moeten om bij Adelinde in de buurt te blijven, trouwens.

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:11

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:07

Ik vind het zo'n geweldig paard.Echt super

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:32

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten gesplit. Graag ontopic blijven Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:46

anneve schreef:

Ik was er wel en kan me goed vinden in bovenstaand kommentaar, alleen heb ik één aanvulling: Nadine van Happy is voortdurend achter de loodlijn en Painted Black nooit, PB werd super mooi open voorgesteld. Helaas was hij twee keer met zijn tong uit zijn mond. Beiden hadden trouwens een fout in de zigzag. Samenvattend is Nadine gelijkmatiger, maar steeds te kort in de hals. Anky's proef was veel minder gelijkmatig; met enorme hoogtepunten en een paar dieptepunten. Ik kon het wel begrijpen dat ze hoger scoorde, de verruimingen en appuyementen waren waanzinnig. Helaas eerste drafverruiming een fout, anders had het een tien moeten worden: typisch voor Anky's manier van rijden gisteren, niks rem erop, gaan en risico's nemen. Dat zal ze ook wel moeten om bij Adelinde in de buurt te blijven, trouwens.[/quote]
Dat viel me ook wel op. Dat Nadine ongelooflijk diep word gereden, dus het verwondert mij niks dat ze vaak achter komt. Tja over de proeven kan ik niet oordelen, want ik heb ze niet gezien en inrijde is nog altijd wat anders dan in de ring zelf natuurlijk. Ik had het dan ook enkel over de spanning Lachen. De rest oordeel ik niet over aangezien ik er niet veel over kan zeggen. zeker technisch niet.