Woest paard op de A28 trapt dierenarts het ziekenhuis in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Woest paard op de A28 trapt dierenarts het ziekenhuis in

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:03

Ariebren schreef:
anneliesdj schreef:
Hoe dan, en waaraan dan? Ga beter op die kop zitten dan kan ie niet overeind komen

Op het hoofd / hals zitten is ook levensgevaarlijk.

Voordat je in de trailer er bij bent heb je al een trap te pakken.

Het touw kan je dus verder vastbinden aan alle delen van de trailer.
En meestal zijn de sterke politie mannen ook al aanwezig, die kunnen ook wel een touwtje vasthouden.
Maar als de 2 voor en 2 achterbenen vast gebonden zijn dan wordt het trappen al een stuk moeileijker voor het paard.

Wil je de benen van het paard dan al van tevoren vastbinden of hoe zie je het voor je? Een paard zijn benen vastbinden als het paard als ligt is net zo gevaarlijk als op zijn kop/hals gaan liggen. Of misschien nog wel gevaarlijker. Hoe wil je in vredesnaam om maaiende benen een touw krijgen zonder zelf een klap te krijgen....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:46

SassieSjaak schreef:
Als je weet dat je paard niet braaf blijft staan in de trailer, dan geef je hem alvorens de reis toch wat muisjes??

Daar kunnen paarden wankel op de benen van worden. Iets wat je echt niet wil in een trailer.

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:49

Weet het dus wel hoe een paard op de rug komt in een trailer.
Heb dit al een paar keer meegemaakt en even zo vaak opgelost.
Paard gaat hangen door wat voor reden ook(bvb heel onschuldig touw in mond of achter oren) ,halster knapt paard slaat achter over en ligt op de rug.

jennifer77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:14

Hallo,

Met het paard is het (Op wat schrammen na)goed afgelopen!Wat ze er emotioneel aan heeft overgehouden is nog afwachten,hopelijk valt dat mee!We hebben inmiddels gehoord dat de dierenarts een paar uur later weer naar huis mocht en zelfs de volgende dag al weer aan het werk wou,gelukkig maar.Haar naam was ****.
Foto s staan op http://www.nvwfoto.nl onder hulpverlening
Laatst bijgewerkt door Winged op 23-12-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam om privacyredenen verwijderd

jennifer77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:16

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:24

Tjemig, heb net de foto´s bekeken, maar ik vraag me echt af hoe het paard de DA te pakken heeft kunnen krijgen Verward ...
Het paard kijkt met z´n koppie achter uit de klep en de DA staat op een verhoginkje; kopstoot ofzo?

*Edit: Jennifer, ik neem aan dat jij de eigenaresse van het paard bent?!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:59

Zie ik goed dat de dierenarts via de klep de trailer in is gegaan om te spuiten??

sterkte voor paard en dierenarts uiteraard

jennifer77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:11

Mijn vriendin en ik hadden het paard net opgehaald uit leusden,mijn vriendin had haar net gekocht,volgens die man was ze hartstikke braaf op de trailer en was een kalmeringsmiddel absoluut niet nodig.direct op de snelweg begon ze al te onrustig te worden maar ja je moet gewoon rustig doorrijden natuurlijk.stoppen is op de snelweg ook geen optie.Maar op een gegeven moment werd het zo erg dat de auto echt voor de kar stuiterde.en ik zag het paard niet meer door het raampje en een lawaai en getrap,toen wist ik al dit is niet goed.maar op de vluchtstrook gaan staan is ook levensgevaarlijk dus doorgereden,toen zag ik in de spiegel ineens het deurtje voor opengaan met haar hoofd erdoor!gelukkig was er net die afrit zodat wij konden stoppen.We dachten echt dat ze erdoor zou komen,ik heb een paard nog nooit zo gek gezien.we hebben het touw door moeten knippen want ze kon niet meer overeind.toen ging ze in de benen,waarop ze zich omdraaide en over de achterklep heen wou komen!Het leek alsof er iets was geknapt in haar hoofd,zo gek was ze.uiteindelijk die dierenarts erbij,ze ging helemaal met haar bovenlichaam over de klep heen hangen om haar een spuit toe te dienen,maar het paard was alweer gedraaid en trapte achteruit,precies in haar nek,waarop ze achterover sloeg.Je schrikt je rot i.e.g als dat ook nog gebeurt.Voelden we ons ook wel schuldig over,maar ja,uiteindelijk moeten zulke mensen wel weten waar ze mee bezig zijn,t was ook niet echt verantwoordt hoe ze het deed.maar gelukkig is het goed met haar!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:14

zap schreef:
Wil je de benen van het paard dan al van tevoren vastbinden of hoe zie je het voor je? Een paard zijn benen vastbinden als het paard als ligt is net zo gevaarlijk als op zijn kop/hals gaan liggen. Of misschien nog wel gevaarlijker. Hoe wil je in vredesnaam om maaiende benen een touw krijgen zonder zelf een klap te krijgen....

Is niet te doen idd, op hals/hoofd gaan liggen is ook niet ongevaarlijk maar over het algemeen is een hoofd minder gevaarlijk dan 4 wild spartelende benen.
Maar mezelf kennende zal ik wel op zijn hoofd gaan zitten als dat enigzins mogelijk is, zou het niet aan kunnen zien als een van mijn paarden zichzelf kapot schopt om overeind te komen.

@CarpeDiem; lijkt mij ook dat de va achterlangs gaat maar op een van de eerdere foto's zie ik het hoofd van het paard over de klep heen, hij staat dus blijkbaar achterstevoren, dan is via het deurtje gaan ook niet slim. (lijkt me zowieso niet handig omdat je daar al half in moet kruipen om te kunnen zien wat er gebeurt)

Wel vreemd dat het paard zo geflipt is terwijl hij op een gegeven moment toch rechtop staat.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:15

Pfff, wat een verhaal zeg Scheve mond ...
Tuurlijk konden jullie er niks aan doen Ach gut ; je gaat er toch vanuit dat de vorige eigenaar de waarheid spreekt als ´ie zegt dat het paard braaf op de trailer is!

jennifer77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:30

ja idd. te goed van vertrouwen of hij sprak wel de waarheid en was dit de eerste x dat ie zo deed?We weten natuurlijk niet excact wat er gebeurt is,misch door het klieren tussenschot omgevallen of zoiets?blijft gissen natuurlijk maar gelukkig een goede afloop!! OK dan! voor de DA en voor het paard!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:32

ben je lekker mee!
na dat ie de trailer afbrak en de dierenarts heeft geraakt,moet je er nog weer verder mee naar huis rijden!
was het wel gelukt om het paard te verdoven,was ie de rest van de weg rustig?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:45

Jeetje zeg! Bloos!
Gelukkig is het allemaal goed gekomen..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:52

jeetje wat een schrik zeg, zowel voor de dierenarts als voor de nieuwe eigenaar...
sterkte ermee!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:54

MIsschien is het wel een DA uit NUnspeet, ik ken hen wel, ben benieuwd wie het dan is geweest, wel heftig.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:14

detour schreef:
MIsschien is het wel een DA uit NUnspeet, ik ken hen wel, ben benieuwd wie het dan is geweest, wel heftig.

de naam van de betreffende da is al genoemd.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:48

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie de vorige eigenaar hiermee geconfronteerd hebben?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:00

Vorige eigenaar hoeft niet altijd schuld te hebben.

Hier in t dopr ook, meisje koopt nieuwe pony, die wedstrijdervaring heeft en dus bekend is met de trailer.
Pony verbouwd tot 2x toe de trailer zó erg dat die gerepareerd moest worden.
Bij vorige eigenaren had ie dat nooit eerder gedaan!
Inmiddels is het opgelost, pony staat zonder tussenschot tegen de andere pony en dat gaat perfect.
Met tussenschoft breekt ie de boel af, wat gelukkig geen gevolgen heeft gehad voor beide pony's.
Vorige eigenaar baalde hier ook van en had echt de waarheid gesproken, dus het kan zomaar zijn dat in dit gevaal het paard ook nooit eerder zo raar heeft gedaan.
Andere trailer, altijd gewend om aan de andere kant vd trailer te staan/1,5 paards gewend ipv 2 paards/kan vanalles zijn geweest.

gelukkig gaat het nu weer goed met paard+DA!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:00

Nou wat een verhaal zeg.
Hopelijk komt het allemaal goed en houdt het paard er geen trauma aan over.
Fijn dat DA dus ook weer thuis is.

jennifer77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:44

eponine schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie de vorige eigenaar hiermee geconfronteerd hebben?

Nee, politie rade ons dat af,we wouden proberen de schade op hem te verhalen,maar volgens hen heeft dat geen zin.je hebt geen bewijs dat ie gelogen heeft.mischien was ze normaal wel echt rustig.al lijkt me dat sterk want ze begon vrijwel direct met klieren.
Heb wel de naam van die man gegoogled en blijken achteraf geen lekkere paarden weg te komen.
maar ja dat is achteraf...

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:47

Heftig verhaal zeg maar ik denk niet dat het paard woest was maar eerder heel erg in paniek!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:52

@jennifer77: dankjewel dat je het verhaal hier hebt opgeschreven. Dat scheelt een boel gespeculeer. Knipoog
Wel balen dat jij nu zit met de schade! Gelukkig heeft de DA er geen blijvend letsel aan overgehouden. Hoe is het paard nu het bij je op stal staat? Nou ja, en zo zie je maar weer, altijd vooraf voor zover mogelijk proberen een handelaar te checken...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:57

jennifer77 schreef:
eponine schreef:

Nee, politie rade ons dat af,we wouden proberen de schade op hem te verhalen,maar volgens hen heeft dat geen zin.je hebt geen bewijs dat ie gelogen heeft.mischien was ze normaal wel echt rustig.al lijkt me dat sterk want ze begon vrijwel direct met klieren.
Heb wel de naam van die man gegoogled en blijken achteraf geen lekkere paarden weg te komen.
maar ja dat is achteraf...

Als hij normaal te laden was, dan is dit waarschijnlijk idd een uitzondering. Ik denk dat het dier vanaf nu ook een laadprobleem zal hebben.

Is je schade aan de trailer erg groot?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:49

Fijn dat je komt vertellen hoe het werkelijk gegaan is, heel veel sterkte.

En zo zie je maar weer, dat mensen niet zomaar op pad zijn gegaan met een paard wat niet stil staat op de trailer.....

hippiater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:53

Een belangrijk probleem lijken vrachtwagens te zijn die erg dicht op trailers komen als je je aan de snelheid houdt, menen altijd dat ze moeten inhalen al is het maar met 84 of 85 km/uur, moet de politie nu eens tegen gaan optreden het aantal ongelukken dat door slecht vrachtwagen gedrag wordt veroorzaakt is enorm - let er maar eens op, heb zelf meerdere gevallen meegemaakt en dan moet je maar net een paard hebben dat dat echt niet leuk vindt, helaas is het rijden met dicht zeil/luik ook niet altijd comfortabel voor het paard. Zelf heb ik een vooruitje midden in de trailer, lijkt erop dat paarden dan makkelijker zijn met achteropkomend verkeer, het is slechts een anecdote en de verklaring weet ik niet, wie?