Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
CarpeDiem schreef:Het staat er beetje alsof de eigenaar idd niet nodig vond dat de DA ernaar keek. Maar zoals meerderen hier zeggen, hij zal thuis of in de auto vast wel zijn eigen dierenarts hebben gebeld en er naartoe zijn gereden
Koelen en daarna hechten kan nog best wel hoor. Zolang er maar geen medicatie op of in de wond is gesmeerd
polly2 schreef:Tjonge...wat zij mensen hier toch goed in het trekken van voorbarige conclusies, terwijl je niet eens van de hoed en de rand weet....
Ik heb ook ooit een ongeluk met de trailer gehad. En mijn paard had toen ook wat verwondingen, waar de veearts niks anders aan had kunnen doen, dan dat ik toen gedaan heb: ontsmetten, schoonhouden en koelen.
Als je jarenlange ervaring hebt op een paardenbedrijf, kun je heel goed inschatten waarvoor je je paard wel of niet laat nakijken.
Ik zeg niet dat het hier aan de orde is....maar voor hetzelfde geld is die eigenaar een zeer deskundig iemand met paarden, die een heel goede inschatting kan makan of nader onderzoek nodig is.
ook ik kreeg van omstanders verwijten en van mensen die het verhaal hadden gehoord, dat ik geen dierenarts ingeschakeld heb....nou...het was volstrekt niet nodig in mijn geval, het paard is niet kreupel geweest en de wonden die het dier had, waren dusdanig oppervlakkig, dat het met een week ook zo goed als weg was.
Dus...niet oordelen als je de inns en outs niet kent....
Rennen jullie zelf ook direct naar de huisarts als je een klein sneetje in je vinger hebt?
Nee toch....nou...wellicht was dit van dezelfde onschuldige aard.
Sientje schreef:Michael1104 schreef:wat een gast he, het paard niet verder laten onderzoeken....
Of hij wilde zo gauw mogelijk met het paard van de snelweg af en heeft thuis nog een DA laten komen?
Ik zit ook maar wat te gissen hoor, maar om nou meteen van het slechtste uit te gaan...
Upgrade1 schreef:Wat een reltrapperij zeg. Paard is van goede vriendin van mij en is op stal direct onder dierenartsbehandeling geplaatst, een heel onderzoek in de berm van de drukke snelweg is niet zo handig als het op het eerste gezicht geen geval van leven op dood is. Niet alles letterlijk nemen wat er in de media staat. Jullie dachten ook allemaal dat de eigenaar uit het artikel een man zou zijn..... Het paard maakt het goed.
Upgrade1 schreef:Wat een reltrapperij zeg. Paard is van goede vriendin van mij en is op stal direct onder dierenartsbehandeling geplaatst, een heel onderzoek in de berm van de drukke snelweg is niet zo handig als het op het eerste gezicht geen geval van leven op dood is. Niet alles letterlijk nemen wat er in de media staat. Jullie dachten ook allemaal dat de eigenaar uit het artikel een man zou zijn..... Het paard maakt het goed.
Laten we hopen dat dat nog ver weg ligt, brrrr
Wilhelmina47 schreef:Hoi iedereen,
Hier even een bericht van degene die het ongeluk heeft meegemaakt. Doordat het nieuwsbericht zonder belangrijke details was gepubliceerd, zijn er altijd weer mensen die van die vervelende, oordelende conclusies gaan trekken. Want als nu iedereen had geweten dat mijn paard werd opgehaald door een deskundige paardenfysiotherapeut hadden ze misschien wel anders gereageerd. Mijn paard had gelukkig lichte verwondingen en ik wilde haar zo snel mogelijk veilig thuis hebben en van de A73 af. Daarna is er ook nog gelijk een dierenarts bijgekomen en heeft mijn paard de juiste behandeling gekregen. Ze is weer helemaal hersteld en we mogen dankbaar zijn dat het allemaal zo goed is afgelopen...