Paard gewond na ongeluk met trailer op de A73

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Paard gewond na ongeluk met trailer op de A73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:00

ik zou wel eens willen weten hoe het komt dat de trailer gekanteld is en gelukkig is het verder goed afgelopen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:30

CarpeDiem schreef:
Het staat er beetje alsof de eigenaar idd niet nodig vond dat de DA ernaar keek. Maar zoals meerderen hier zeggen, hij zal thuis of in de auto vast wel zijn eigen dierenarts hebben gebeld en er naartoe zijn gereden Ja

Koelen en daarna hechten kan nog best wel hoor. Zolang er maar geen medicatie op of in de wond is gesmeerd Ja

Heb je gelijk in, zo staat het er inderdaad en dan lijkt het net alsof eigenaar helemáál niet er naar wilde laten kijken.. Was dus idd ook mijn eerste reactie,maar goed.. Kan t dus mis hebben natuurlijk. Hoop dan maar dat ie er thuis naar heeft laten kijken..
Maar dan nog.. echt dood eng als t je overkomt!!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:27

Bah, moet er niet aan denken dat je samen met je paardje gewond op de snelweg staat! Ik ben het inderdaad met jou eens, CarpeDiem. Beetje vreemd zeg, ik zou ook wel willen weten hoe de trailer is gekanteld!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:42

Tjonge...wat zij mensen hier toch goed in het trekken van voorbarige conclusies, terwijl je niet eens van de hoed en de rand weet....

Ik heb ook ooit een ongeluk met de trailer gehad. En mijn paard had toen ook wat verwondingen, waar de veearts niks anders aan had kunnen doen, dan dat ik toen gedaan heb: ontsmetten, schoonhouden en koelen.
Als je jarenlange ervaring hebt op een paardenbedrijf, kun je heel goed inschatten waarvoor je je paard wel of niet laat nakijken.
Ik zeg niet dat het hier aan de orde is....maar voor hetzelfde geld is die eigenaar een zeer deskundig iemand met paarden, die een heel goede inschatting kan makan of nader onderzoek nodig is.

ook ik kreeg van omstanders verwijten en van mensen die het verhaal hadden gehoord, dat ik geen dierenarts ingeschakeld heb....nou...het was volstrekt niet nodig in mijn geval, het paard is niet kreupel geweest en de wonden die het dier had, waren dusdanig oppervlakkig, dat het met een week ook zo goed als weg was.
Dus...niet oordelen als je de inns en outs niet kent....

Rennen jullie zelf ook direct naar de huisarts als je een klein sneetje in je vinger hebt?
Nee toch....nou...wellicht was dit van dezelfde onschuldige aard.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:44

Nouja misschien was het niet nodig dat er een da by kwam kijken. Als het paardtje niks ernstigs heeft. heeft het ook geen zin om een da erbij te halen. Bedoel staan zat paarden die wel eens een wondtje hebben.
En ik zou ook geen da erbij willen hebben op zo'n drukke weg! Wie wil dat nou wel?
Beter eerst zorgen dat paardtje veilig op stal staat. En daarna pas kijken hoe of wat.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:04

polly2 schreef:
Tjonge...wat zij mensen hier toch goed in het trekken van voorbarige conclusies, terwijl je niet eens van de hoed en de rand weet....

Ik heb ook ooit een ongeluk met de trailer gehad. En mijn paard had toen ook wat verwondingen, waar de veearts niks anders aan had kunnen doen, dan dat ik toen gedaan heb: ontsmetten, schoonhouden en koelen.
Als je jarenlange ervaring hebt op een paardenbedrijf, kun je heel goed inschatten waarvoor je je paard wel of niet laat nakijken.
Ik zeg niet dat het hier aan de orde is....maar voor hetzelfde geld is die eigenaar een zeer deskundig iemand met paarden, die een heel goede inschatting kan makan of nader onderzoek nodig is.

ook ik kreeg van omstanders verwijten en van mensen die het verhaal hadden gehoord, dat ik geen dierenarts ingeschakeld heb....nou...het was volstrekt niet nodig in mijn geval, het paard is niet kreupel geweest en de wonden die het dier had, waren dusdanig oppervlakkig, dat het met een week ook zo goed als weg was.
Dus...niet oordelen als je de inns en outs niet kent....

Rennen jullie zelf ook direct naar de huisarts als je een klein sneetje in je vinger hebt?
Nee toch....nou...wellicht was dit van dezelfde onschuldige aard.

helemaal mee eens !!!
toch ken ik ook mensen die voor een klein sneetje al naar de arts rennen, maar dan weet je wel over wat voor soort mensen ik het heb

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:53

Sientje schreef:
Michael1104 schreef:
wat een gast he, het paard niet verder laten onderzoeken....

Of hij wilde zo gauw mogelijk met het paard van de snelweg af en heeft thuis nog een DA laten komen?
Ik zit ook maar wat te gissen hoor, maar om nou meteen van het slechtste uit te gaan...

Hopelijk heeft hij dat wel gedaan. Innovatief van de brandweer, om de benen te koelen met bluswater! Toch raar, dat zo'n trailer omklapt :S

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:27

Wat een reltrapperij zeg. Paard is van goede vriendin van mij en is op stal direct onder dierenartsbehandeling geplaatst, een heel onderzoek in de berm van de drukke snelweg is niet zo handig als het op het eerste gezicht geen geval van leven op dood is. Niet alles letterlijk nemen wat er in de media staat. Jullie dachten ook allemaal dat de eigenaar uit het artikel een man zou zijn..... Het paard maakt het goed.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:07

upgrade1, hoe komt het dat de trailer gekanteld is ?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:27

Upgrade1 schreef:
Wat een reltrapperij zeg. Paard is van goede vriendin van mij en is op stal direct onder dierenartsbehandeling geplaatst, een heel onderzoek in de berm van de drukke snelweg is niet zo handig als het op het eerste gezicht geen geval van leven op dood is. Niet alles letterlijk nemen wat er in de media staat. Jullie dachten ook allemaal dat de eigenaar uit het artikel een man zou zijn..... Het paard maakt het goed.

Dank voor je reactie. Zoals te lezen vermoedde ik gelijk al dat het paard thuis nog zou worden nageken. Gelukkig maakt het paard het goed! Hoe is het met je vriendin? Die zal flink geschrokken zijn. Is bekend waarom de trailer kantelde?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:33

Upgrade1 schreef:

Hè, eindelijk iemand die de fabeltjes even uit de wereld helpt Knipoog

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:19

Trailer begon opeens te slingeren en ze kreeg 'm niet meer recht; spoorvorming?! Reed in ieder geval niet te hard of zo. Op naar het volgende geval voorpaginanieuws met een gekantelde trailer Verdrietig Laten we hopen dat dat nog ver weg ligt, brrrr

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:14

Op de A73 ter hoogte van Beuningen is weinig spoorvorming te bekennen. De asfaltlaag is namelijk nog niet zo lang geleden vervangen Lachen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:28

Sommige mensen zouden eigenlijk beter eerst kunnen nadenken voordat ze wat roepen.
Zelf zou ik ook niet met een paard waar ik langs de snelweg mee sta rustig blijven wachten op een veearts indien de situatie niet levensbedreigend is.
Heb je zelf wel eens met pech langs de snelweg gestaan? Wat gaat dat verkeer dan hard he???????? En dan sta je daar met je paard voor misschien alleen een spraytje of een spuitje.
Nee, indien het mogelijk is rij ik dan naar de dichtsbijzijnde veilige have waar ik dan het paard in alle rust.. zonder voorbij scheurende lawaaimakende bliken dingen ....zou laten onderzoeken.

gelukkig valt het mee, maar je schrikt je wel het apenzuren zeg!!

Wilhelmina47

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:46

Hoi iedereen,

Hier even een bericht van degene die het ongeluk heeft meegemaakt. Doordat het nieuwsbericht zonder belangrijke details was gepubliceerd, zijn er altijd weer mensen die van die vervelende, oordelende conclusies gaan trekken. Want als nu iedereen had geweten dat mijn paard werd opgehaald door een deskundige paardenfysiotherapeut hadden ze misschien wel anders gereageerd. Mijn paard had gelukkig lichte verwondingen en ik wilde haar zo snel mogelijk veilig thuis hebben en van de A73 af. Daarna is er ook nog gelijk een dierenarts bijgekomen en heeft mijn paard de juiste behandeling gekregen. Ze is weer helemaal hersteld en we mogen dankbaar zijn dat het allemaal zo goed is afgelopen...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:13

Dat is goed te horen Wilhelmina dat ze het weer helemaal in orde is. Ja

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:05

Wilhelmina47 schreef:
Hoi iedereen,

Hier even een bericht van degene die het ongeluk heeft meegemaakt. Doordat het nieuwsbericht zonder belangrijke details was gepubliceerd, zijn er altijd weer mensen die van die vervelende, oordelende conclusies gaan trekken. Want als nu iedereen had geweten dat mijn paard werd opgehaald door een deskundige paardenfysiotherapeut hadden ze misschien wel anders gereageerd. Mijn paard had gelukkig lichte verwondingen en ik wilde haar zo snel mogelijk veilig thuis hebben en van de A73 af. Daarna is er ook nog gelijk een dierenarts bijgekomen en heeft mijn paard de juiste behandeling gekregen. Ze is weer helemaal hersteld en we mogen dankbaar zijn dat het allemaal zo goed is afgelopen...

Wat goed van je dat je hier zelf ook post. Trek je niets aan van alle voorbarige conclusies. Gelukkig gaat het weer goed met je paardje en ik hoop dat je zelf inmiddels een beetje van de schrik bekomen bent. Ikzelf vind trouwens dat je goed hebt gehandeld, door niet je paard langs de snelweg te laten nakijken door een DA, omdat het paard dat op dat moment niet dringend nodig had. Dan is weg van de snelweg belangrijker.