Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ardo_iggy schreef:Sorry hoor maar hier voel ik me toch wel heel erg aangesproken.
Het meerendeel van ons span kkomt van de markt in Hedel.
En dat waren echt geen slachters.
Gewoon goede pony's die daar stonden en absoluut niet voor de slacht waren bedoeld.
Nouvel schreef:Elske_D schreef:Ja, alles staat in verhouding bij die mensen. Ik zal niet zeggen dat t vergelijkbaar is met een pond koekjes voor ons, maar twee pond toch zeker wel. Iig kunnen we via een link op hoefnet stemmen, maar ik kan t formulier niet vinden
even gemist, wat gaan we stemmen?![]()
jasmijn78 schreef:Overigens is dit paard niet lukraak gefokt....
jasmijn78 schreef:. Of gewoon elke merrie die niet voldoet aan stamboekeisen verplicht steriliseren met 3 jaar ofzo (en dan een verplichte oproep voor een stamboekkeuring oid).
xxxmarexxx schreef:nou dat is nog eens geluk voor dat paard.
ik ben niet tegen paarden na de slacht brengen maar een goed gezond paard hoort daar niet als je het mij vraagt.
een paard met een gebroken been of zo ja dat is weer een ander verhaal.
Lepeltje schreef:Sparky10 schreef:raspaard of geen raspaard, als die onnodig bij de slager staat dan krab jeje toch achter je oortjes ?
Dat is helemaal waar, erg zonde. Ik vraag me dan ook af waarom zoveel mensen blijven fokken met shetlandertjes, markten staan er altijd helemaal vol mee, best sneu.. Je fokt zon beestje toch niet om m daarna op de markt te pleuren?
Schangah schreef:Cambridge Cole is volgens het gelders stamboek fout bloed. Maar ze presteren wel (het kwpn zwijgt ook over de prestaties van deze paarden, want dit past niet in het plaatje van hun fokbeleid). Ik heb zelf twee paarden met Cambridge Cole in de bloedlijn en ja ze zijn niet gemakkelijk. Je moet er mee om leren gaan.