Amazone in kritieke toestand na val van dekhengst De Niro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Amazone in kritieke toestand na val van dekhengst De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 08:25

Cap of geen cap, als je slecht valt en eerst op je hoofd kan je zo je nek breken!
Wij hebben het hier in de buurt meegemaakt, kleine jongen van 15 jaar oud, valt van zijn paard met Cap op en was op slag dood.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 08:36

"het is echt wat voor bokt om erover te vallen" Ja duh, het staat in de openingspost, die bestaat uit 8 regels oid. LAs iemand een schedelbreuk oploopt en er is bekend dat ze geen cap droeg denk ik bij mezelf: "gadver wat rot voor haar en haar familie" en direct erachteraan "stom zeg, dat ze geen cap droeg" mogen we dat dan niet opschrijven? Dat is toch een forum? Zeggen wat je denkt, mits je dit enigzins genuanceerd doet (en dat vind ik hier prima voor elkaar, niemand die roept 'net goed')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 08:56

ik sluit me aan bij bonita, niemand die zegt hier toch dat ze met een cap geen zwaar ongeluk gehad had kunnen hebben tja het risico blijft altijd groot maar misschien had ze met cap alleen een zware herssenschudding opgelopen inplaats van nu een open schedel breuk.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:01

oei, niet best,
3 weken in coma, dan is het maar af te wachten of alles nog goed functioneert als ze zou bijkomen..
heftig hoor!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:05

Marigold schreef:
oei, niet best,
3 weken in coma, dan is het maar af te wachten of alles nog goed functioneert als ze zou bijkomen..
heftig hoor!

idd!...is te hopen dat ze nog weet hoe ze zelf heet, want dit is echt niet positief!...sterkte voor alle mensen om haar heen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:06

ukje schreef:
ik sluit me aan bij bonita, niemand die zegt hier toch dat ze met een cap geen zwaar ongeluk gehad had kunnen hebben tja het risico blijft altijd groot maar misschien had ze met cap alleen een zware herssenschudding opgelopen inplaats van nu een open schedel breuk.

En hier sluit ik me weer bij aa.
Ik heb zeker ook niet gezegd dat ik het "net goed" vindt, maar misschien dat ze idd alleen een hersenschudding op had gelopen ipv de open schedelbreuk. Maar helaas zullen we dat nooit weten.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:45

Kan iedereen overkomen de juiste omstandigheden weten we niet, ik wens haar een heel goed herstel toe en veel steun aan de familie. Het kan wel zijn dat ze haar in een kunstmatige coma houden om de herstelling te bevorderen. Een half jaar terug is er hier een buurjongen van 8 jaar van zijn paard gevallen en die liep ook een schedelbreuk op. Hij had wel een helm op, hij werd deze week voor de tweede keer geoppereerd. Een stukje bot over geplaatst om het nog open gat in de schedel te laten dichtgroeien. Hij moest daarom ook vanaf het ongeval steeds een helm dragen als hij aan het spelen was.
En vorig jaar is er ook een meisje dodelijk vertrappeld op de borst nadat ze ten val kwam ook zij had een cap en zelfs een bodyprotecter aan.
Zelf rij ik ook heel veel alleen buiten (training endurance) met mijn hengst en die is zeker niet gevaarlijker dan mijn merries. Zelfs als hij begint te steigeren en op te springen is dat gemakkelijker om te blijven zitten dan de gekke ongecontroleerde onverwachte kuren van sommige van mijn merries. Ook mijn paarden staan zeer hoog in het bloed.
Maar ik zweer toch wel bij mijn veiligheidshoofddeksel al is het maar voor de takken en mis hem onmiddelijk als ik die niet op heb.
Als ik een paard africht doe ik mijn bodyprotecter aan. Achteraf kan ik me dan niet verwijten dat ik niet voorzichtig was.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:39

Beaux schreef:
Silence schreef:
Dat moet flink aangekomen zijn.
Ik hoop dat ze hiervan heeft geleerd.

Wat denk je zelf? Na een open schedelbreuk?

Denk dat ze dan al blij mogen zijn als ze bijkomt en niet als een kasplantje hoeft te leven..

Poeh, ik draag altijd een cap, zelfs op het braafste paard wat er is.. Het blijven toch dieren he..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:01

Silence schreef:

Het zou heel mooi zijn ALS ze er wat van kan leren.....
Laten we hopen dat ze zover komt, dan heeft ze echt mazzel gehad..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:07

bienvenida schreef:
in duitsland rijdt bijna niemand met een cap op.maar ondanks dat is het toch heel naar dat dit gebeurd is.hopelijk komt het allemaal goed!!

???? Hoe kom je daar bij? Ik woon in Duitsland en zie heel veel mensen met cap. Ook hier heb je bordjes met "eigen risico" en ook hier betaald de verzekering niet als je een ongeluk krijgt zonder cap op...

On-topic: ik hoop dat ze uit haar coma ontwaakt en er goed vanaf komt. Heel veel sterkte aan de familie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:25

Silence schreef:

Deze opmerking vind ik buitengewoon ongepast.
Wees blij dat het jou niet is overkomen waarbij dan door een meidje met de herseninhoud van een doperwt zo vreselijk lomp gereageerd word...

Hopelijk komt ze snel bij.
Dan pas zal duidelijk worden wat de schade is.
Sterkte aan familie en vrienden.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:32

_Anca_ schreef:
Wees blij dat het jou niet is overkomen waarbij dan door een meidje met de herseninhoud van een doperwt zo vreselijk lomp gereageerd word...

ROFL ROFL
Sorry, moet hier even heel erg om lachen. Je hebt overigens wel gelijk hoor.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:39

Sorry, ik hoef er helemaal niet mee te lachen....ik denk dat silence het ook niet verkeerd bedoelde..en om haar dan weer uit te maken ,voor een meisje met een herseninhoud van een doperwt ,vind ik ook weer niet gepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:46

Ze bedoelde het vast niet zo, tenminste dat hoop ik maar, maar sommige mensen denken gewoon niet na voor ze iets plaatsen.
Ik had ook kunnen zeggen dat ze het iq van een ongepelde walnoot heeft maar ik wilde niet onaardig zijn.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:51

ROFL @ Anca

Enne.. sterkte voor de nabestaanden..

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:37

Als ik hier 3 pagina's moet lezen met "en daarom draag je een cap" en alle varianten, krijg ik wel een wijzend vingertje gevoel van eigen schuld dikke bult, ook al bedoel je het misschien niet zo.
Denk dat de familie dat zelf ook wel bedacht heeft intussen (duuuh). En ook met cap weet je idd niet wat de verwondingen waren geweest.

Ernstig ongeluk, hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop.

Die vrouw en haar familie moeten verder leven met haar eigen beslissingen en verwondingen, wij gaan weer door naar het volgende topic....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:40

MirK schreef:
Als ik hier 3 pagina's moet lezen met "en daarom draag je een cap" en alle varianten, krijg ik wel een wijzend vingertje gevoel van eigen schuld dikke bult, ook al bedoel je het misschien niet zo.
Denk dat de familie dat zelf ook wel bedacht heeft intussen (duuuh). En ook met cap weet je idd niet wat de verwondingen waren geweest.

Die vrouw en haar familie moeten verder leven met haar eigen beslissingen en verwondingen, wij gaan weer door naar het volgende topic....

Iedereen moet weten wat hij of zij doet met rijden, dat deze mevrouw een schedelfractuur heeft overgehouden met haar val is gewoon vreselijk en ontzettende pech hebben..

Uiteraard is rijden met cap ten alle tijden verstandig, ze zijn niet voor niks gemaakt he Knipoog

Ik vind niet dat het eigen schuld dikke bult is. Het is gewoon domme pech.

Ricolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:20

ladyjoy schreef:
ROFL @ Anca

Is ze al dood dan??????????? Bloos

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:25

Ricolover schreef:
ladyjoy schreef:
ROFL @ Anca

Is ze al dood dan??????????? Bloos

Oeps Bloos ik wou dus schrijven 'sterkte voor de familie en vrienden'.. maarre.. zat even ergens anders met m'n hoofd Bloos

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:12

Tallie_Ho schreef:
MirK schreef:

Iedereen moet weten wat hij of zij doet met rijden, dat deze mevrouw een schedelfractuur heeft overgehouden met haar val is gewoon vreselijk en ontzettende pech hebben..

Uiteraard is rijden met cap ten alle tijden verstandig, ze zijn niet voor niks gemaakt he Knipoog

Ik vind niet dat het eigen schuld dikke bult is. Het is gewoon domme pech.

Ik ben blij dat er toch nog zijn die er zo over denken, ik dacht al dat ik de enige was.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:23

Brr, het zou je maar overkomen zeg Ach gut

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:39

Oei dat is niet best.
Hoe langer in coma, hoe minder kans om eruit te komen. Ik hoop dus zoals eerder gezegd, dat ze in een kunstmatige wordt gehouden.
Tsja zonder cap is niet slim, maar ik ben zo gevallen dat mn cap naar achter vloog terwijl ik gewurgt werd door het bandje. Is 3 jaar geleden en heb en nog last van. Op dat moment had ik beter geen cap op kunnen hebben.
Daarbij zelfs met cap kan je een schedelbreuk oplopen. Tis maar net hoe je valt.

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:48

jeetje wat vreselijk. Laten we maar hopen dat ze snel weer beter wordt.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:58

Ze is ondertussen terug bij, maar nog steeds kritiek blijkbaar. :/

Wahler weer uit coma

De Duitse Ingrid Wahler is ontwaakt uit haar ruim drie weken durende coma. Wahler was hierin terecht gekomen nadat ze een open schedelbreuk had opgelopen bij een val van de beroemde dekhengst De Niro (v. Donnerhall). De vrouw van Duits hengstenhouder Burkhard Wahler, die met zijn Klosterhof Medingen als mede-eigenaar van De Niro te boek staat, was een buitenrit aan het maken met de vijftienjarige Hannoveraanse hengst van jaar die vervolgens zonder zijn amazone weer huiswaarts keerde. Na een flinke zoektocht werd Wahler, die geen cap droeg, teruggevonden in het bos en onmiddellijk naar het ziekenhuis vervoerd. Hoewel de Duitse nu weer uit haar vegetatieve toestand is gekomen durven de artsen nog altijd geen prognose te geven over haar herstelkansen.

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=3237

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:03

Nou, in elk geval een heel licht positief bericht....nu maar afwachten en hopen!