Edward Gal: 'We gaan niets forceren bij Totilas'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hilden1971

Re: Edward Gal: 'We gaan niets forceren bij Totilas'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:48

Joolien schreef:
Ik vind het een imposant paard! Salinero was dacht ik in het begin ook zo'n heethoofd maar als ze ouder worden neem dat vaak wel wat af.

En met zoveel souplesse in je lijf zou ik ook niet weten waar ik mn benen kwijt moest!

Ja en das dan nog wel een ruin tov totilas die nog steeds hengst is.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:01

PFF, ik kijk de proef net... Man o Man wat een wereldbok die totilas!
Ja, er moet nog heel veel gebeuren, en ondertussen zuinig op hem zijn. De grove knoppen zitten erop en nu rustig bijschaven lijkt mij.
Kan me wel voorstellen dat je op een gegeven moment even wil testen hoe je paard er voor staat in de proef zodat je een soort van peiling hebt. en dan weer verder kunt trainen. volgens mij gebeurt dit heel vaak??!

Ik geloof serieus dat als Edward hier zuinig op is, hij Salinero voorbij kan lopen. wat een expressie en kracht...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:09

alleen die passage en piaffe al... Vingers aflikken
Afbeelding

geen een van de GP paarden die nu in de top lopen/liepen heb ik ooit zo zien gaan zitten daarin Nagelbijten / Gniffelen

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:23

hij heeft niets te veel gevraagd, mooi naar voren gereden piaffe heb Edward trouwens nog nooit zo stil op een paard zien zitten.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:36

Is ie ook te koop Tong uitsteken ik houd mij sterk aanbevolen;)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:41

Mensen waar maken we ons druk om? Ik denk dat Edward (en Hans Peter) de meest beloftevolle paarden op stal hebben staan. Tuurlijk moeten die beesten hard werken, maar het alle ervaring, hulp en kunde om hen heen verwacht ik niet dat ze de beesten naar de ju helpen. Het is geweldig om te zien wat deze paarden in hun mars hebben en het is goed om te lezen dat Edward het rustig aan doet met dit dier. Heb er alle vertrouwen in

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:42

Wat is de exacte link van de film van de proef (kan hem op filmloop niet zo snel vinden).

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:43

staat op de vorige pagina onderaan Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:00

magic lover, van die foto..
Dat viel mij nou ook meteen op!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:10

magic_lover schreef:
staat op de vorige pagina onderaan Haha!

Hey dank je! Heb hem gezien, super natuurlijk!

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:34

Is Totilas ooit aangeboden voor HK?

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:42

nee volgens mij niet..

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:38

Wanted2003 schreef:
Mensen waar maken we ons druk om? Ik denk dat Edward (en Hans Peter) de meest beloftevolle paarden op stal hebben staan. Tuurlijk moeten die beesten hard werken, maar het alle ervaring, hulp en kunde om hen heen verwacht ik niet dat ze de beesten naar de ju helpen. Het is geweldig om te zien wat deze paarden in hun mars hebben en het is goed om te lezen dat Edward het rustig aan doet met dit dier. Heb er alle vertrouwen in

Nee precies! daar heb je helemaal gelijk in .... alleen toch hoop ik dat ze zich hierin niet vergissen
Ook al is Edward Gal ontzettend ervaren, men kan zich nog eens lelijk vergissen

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:59

Bibah schreef:
8 jaar en nu al op zn niveau, vraag mij af of dat wel goed is voor zn dier! maar goed je hebt er uitzonderingen bij natuurlijk

Ben het persoonlijk hier mee eens. Het geeft aan dat hij rond z'n 5/6 ongeveer Z of ZZlicht was. Zo jong, en dan dit niveau. Persoonlijk vind ik dat paarden er dan lichamelijk nog niet klaar voor zijn. Ze zijn nog in de groei, net als kinderen. Kinderen laat je ook geen extreem zware training doorgaan omdat de lichamen er nog niet klaar voor zijn. Het is niets voor niets dat het minimum leeftijd bij Turnen omhoog is gegaan.
Ditzelfde geldt voor paarden.
Het is een super paard. En dat terwijl ik zelf geen fan ben van Gribaldi's. Maar vind wel dat het rustiger mag. Meer tijd nemen om het dier de kans te geven lichamelijk klaar te zijn voor dit werk.

magic_lover schreef:
alleen die passage en piaffe al... Vingers aflikken
Afbeelding

geen een van de GP paarden die nu in de top lopen/liepen heb ik ooit zo zien gaan zitten daarin Nagelbijten / Gniffelen

Er zijn verschillende die dit doen. Onder andere de Russische Balugar doet ook dit.
Salinero zou het moeten kunnen, maar net als wat ik hier boven zeg denk ik dat hij te vroeg was klaar gestoomd. Hij doet het minder als dat ie het eerst deed. Denk dus zeker wel dat de gewrichten en bovenlijn er onder te lijden hebben.

Zelf geef ik m'n paarden langer de kans om eerst te ontwikkelen voordat ik ze doortrain. Gewoon rustig aan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:03

Feanyth schreef:
Er zijn verschillende die dit doen. Onder andere de Russische Balugar doet ook dit.
Salinero zou het moeten kunnen, maar net als wat ik hier boven zeg denk ik dat hij te vroeg was klaar gestoomd. Hij doet het minder als dat ie het eerst deed. Denk dus zeker wel dat de gewrichten en bovenlijn er onder te lijden hebben.

Zelf geef ik m'n paarden langer de kans om eerst te ontwikkelen voordat ik ze doortrain. Gewoon rustig aan.

Gewoon uit nieuwschierigheid Feanyth, hoe oud zijn jouw paarden dan voordat ze op GP niveau lopen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 12:10

Hoezo doet Salinero het minder? Verward Hij gaat nog steeds vooruit.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:13

VValar schreef:
Feanyth schreef:

Gewoon uit nieuwschierigheid Feanyth, hoe oud zijn jouw paarden dan voordat ze op GP niveau lopen?

Daar ben ik ook nieuwschierig naar...

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:33

12 jaar ongeveer.
Heb op dit ogenblik een merrie staan die mogelijk eerder kan. Maar wil het niet forceren. Ze is nog maar 8. Op het moment m1, maar in de training Z1. Heb haar de wissels nog niet geleerd. Maar ze pakt alles erg makkelijk op. Ietsje te makkelijk.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:35

Salinero gaat in percentages vooruit. Hij wordt stabieler. Maar betekend niet dat zijn piaffe is verbeterd met het dragen op de achterbenen. Hij 'zit' minder als dat ie eerst deed. Maar hij is rustiger geworden, en daardoor blijft hij hoog in scores.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:39

Feanyth schreef:
12 jaar ongeveer.
Heb op dit ogenblik een merrie staan die mogelijk eerder kan. Maar wil het niet forceren. Ze is nog maar 8. Op het moment m1, maar in de training Z1. Heb haar de wissels nog niet geleerd. Maar ze pakt alles erg makkelijk op. Ietsje te makkelijk.

Ok dus als ik het goed begrijp heb jij momenteel geen GP paarden te rijden, maar wel een 8-jarige merrie die in het M1 uitgebracht wordt. Maar als je voorspelling klopt, dan is ze binnen 4 jaar wel GP..?
Ik vind het dan moeilijk jouw adviezen serieus te nemen over hoe een GP paard te trainen, aangezien je zelf nog ver van dit doel verwijderd bent.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:44

Op dit moment heb ik een reeks paarden staan. Maar vind het vervelend dat mensen conclusies trekken terwijl ze het verleden van een persoon niet kennen.

Er is 1 verschil nu met deze merrie. Ze is 8 jaar, M1, en volledig uitgegroeid nu. Dus nu is het echte trainen pas begonnen. Met de juiste training zal ze dus met het 'wedstrijd pensioen gaande' niet kapot zijn in haar rug en tenminste echt gezond kunnen genieten van een goed pensioen.

Remco73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:30

Wanneer heeft Totilas de Intermediaire II gelopen dan ?
Dat is toch nog steeds verplicht voor een grandprix start of niet ?

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:52

Remco73 schreef:
Wanneer heeft Totilas de Intermediaire II gelopen dan ?
Dat is toch nog steeds verplicht voor een grandprix start of niet ?

klopt hij heeft ook inter gestart

ik heb edward nog nooit zo rustig en stil op een paard zien zitten en vond het dan ook een een ontspannen proef
super combi Haha!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:09

Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nog niet zo'n goede kijk heb op de hogere dressuur. Daarom kijk ik ook graag naar dit soort dingen en probeer ook echt nieuwe dingen te gaan "zien". Het valt mij op dat ie sommige oefeningen nog wat onrustig is in de aanleuning, verder zie ik dat hij in de changementen om de pas nog erg naar evenwicht zoekt. Ik vind het een prachtig paard en is een genot om naar te kijken. Hij gaat heel mooi zitten tijdens de passage en piaffe!
Mocht ik het verkeerd zien dan hoor ik het graag Lachen Wil graaaag bijleren!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:15

@ Babel: klopt, dat heb ik ook gezien, maar dat gebeurd ook bij een Salinero nog weleens (even als voorbeeld) ... het totale plaatje zag er egwoon goed uit
Dit heeft vind ik niks met zijn jeugdige leeftijd te maken maar eerder met het feit dat hij nog maar recentelijk Grand Prix is gestart