Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek *UPDATE*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nodenka

Re: Paard komt om bij aanrijding op A28 bij Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:30

Ohhhh, wat erg, het zou je maar gebeuren Verdrietig

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:31

Jeetje zeg, het zal je maar overkomen....
Wat een drama...

vwb de berichtgeving lijkt het te gaan om 2 paarden, mi zou het om 1 paard gaan zou men schrijven HET paard, overal lees je een paard en/of een van de paarden...

Schuld. opzet, rijtijden... niemand kan de tijd terugdraaien, de donkere dagen voor kerst, het zal je maar overkomen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:35

hé bah wat een naar bericht! Sterkte!!

Ook voor de chauffeur, want die heeft het vast niet express gedaan

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:42

He bah wat een verschrikkelijk nieuws!! Verdrietig
Heel veel sterkte voor de eigenaar van het paard en sterkte voor de gewonde mensen! Ik hoop echt dat er zich geen tweede paard in die trailer bevond..!
*Weet iemand hier al iets meer over?*
Bah het komt zo vaak voor dat een vrachtwagen iets ramt wat op de vluchtstrook staat! Boos! Ik kan er met de kop niet bij!.. Als ik ooit pech krijg op de snelweg zou ik niet eens op een vluchtstrook durven te staan! Nagelbijten / Gniffelen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:47

wat vreselijk zeg las het net op teletekst.
Verschrikkelijk!!!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:05

Wat een vreselijk nieuws zeg. En misschien beter om in plaats van met ons vingertje te wijzen even het nieuws af te wachten Lachen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:07

sorry, maar ik ben van mening dat je geen conclusies mag trekken over de vrachtwagenchauffeur als je nog niet weet wat er precies gebeurd is. Je kan wel gaan gissen en alles, maar als je het niet zeker weet, moet je het niet doen. Ook ben ik totaal niet mee eens dat jullie alle vrachtwagenchauffeurs over een kam scheren, want er zijn genoeg andere automobilisten die ook over de witte lijn heen rijden, alleen hebben die een kleinere auto. Maar alsnog zijn er zat vrachtwagenchauffeurs die hun verantwoordelijkheid wel meedragen. Dus dat gaarne ook niet meer doen.

Ik vind het erg tragisch dat er een paard overleden is, mja, dit soort dingen kunnen altijd gebeuren.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:14

je zou het maar meemaken, dat je voor je eigen ogen je oogappeltje aangereden ziet worden......
verschrikkelijk, heel,heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:28

pfff nachtmerrie lijkt me dit zeg jeetje .

hoop ook dat het paardje op slag dood was pff sterkte voor een ieder die bij dit vreselijke ongeluk betrokken is

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:32

Inderdaad heel erg als er zoiets gebeurd voor alle betrokkenen, maar wat vele anderen ook al zeggen is het wel een beetje triest om direct de vrachtwagenchauffeur de schuld te geven.
Wie weet stond het busje met trailer wel niet helemaal netjes op de vluchtstrook toch? Zo lang je er niet bij bent geweest kun je over de situatie niet oordelen en helaas krijg je het paard er ook niet mee terug. Overigens wordt er bij chauffeurs echt wel op de rusttijden e.d. gecontroleerd en krijg je een flinke bekeuring als je te lang achter elkaar rijd, dus daar wordt heus wel wat aan gedaan.

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:38

God wat erg Bloos! Maar ik vraag me inderdaad af wat de vrachtwagen daar deed, en of hij hen niet gezien had. Nagelbijten / Gniffelen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:39

DenK4ever schreef:
Wat een verschrikkelijk ongeluk!
ik wens de betrokkenen veel sterkte...

maar wat worden er weer veel conclusies getrokken...
Wie zegt dat ze chauffeur niet oplette?? wat weten we van de omstandigheden??

En dan de vraag wat deed de vrachtwagen op de vluchtstrook??
Wie zegt dat ie op de vluchtstrook reed?? Als ie dan al deed en dus vol achterin gereden is.. dan zou de bus denk ik niet over de kop geslagen zijn..
maar goed, ook dat zijn aannemingen waarvan we helemaal niks met zekerheid weten...

vind het alleen wel erg opvallend dat gelijk de vrachtwagen chauffeur aangewezen wordt alzijnde iemand die niet op lette...
er zijn zoveel andere dingen die gebeurd zouden kunnen zijn...

Kijk met jou ben ik het eens. Je kan niet zo maar een conclusis trekken als je niet weet wat die chauffeur daar deed, en nu word de chauffeur allen maar negatief in het nieuws gezet.

Ten eerste volgens mij blijf je nooit in een auto zitten als je pech heb ( kan het ook fout hebben) maar dat heb ik toch echt geleerd met me rijbewijs.

Ten 2de ik ben zelf beroeps vracht wagen chauffeuse en het is ook vervelend als jij wilt uit wijken als er wat op de vlucht strook staat en jij kan niet naar links als het voertuig verkeerd opeen vluchtstrook staat, want je hebt altijd asociale mede weg gebruikers die dat niet snapen/of niet aan de kant willen Boos!

Ten 3de je kan tegen woordig 9 van de 10 x niet sjoemelen met je rij en rust tijden, want er is tegen woordig een Digitale tachograaf schijf!! dus die leest de politie/ivw uit en krijgt de chauffeur een flink procesverbaal.

Vreselijk ongeluk, probeer ook als je pech met een trailer hebt een "veilige" plek te zoeken of een breder stuk vluchtstrook.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:54

Vreselijk!

Paard en eigenaar waren op weg naar de 1e bezichtiging van de Hengstenkeuring in Ermelo....

Ik denk dat het 1 paard is...2 hengsten op de trailer gebeurt niet echt vaak volgens mij.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:56

DenK4ever schreef:
Jesser schreef:
Ik rij regelmatig op de snelweg en zie vaak vrachtwagens die slingeren! Vandaag nog weer meegemaakt.. En ik reed er net vlak naast.. niet prettig...

Hoeveel personenwagens zijn er denk je die slingeren?? heb vaak genoeg gezien dat personenauto's ook steeds naar de andere rijstrook kruipen....

valt alleen op als het om een vrachtwagen gaat..

maar als een vrachtwagen gaat slingeren, is dat lastiger corrigeren als een personenauto. En nee, valt niet meer op in mijn ogen.. Ik zeg alleen dat ik het eng vind als ik net een vrachtwagen inhaal, dat ik hem steeds dichterbij zie komen, en dat ik mij daar niet prettig bij voel.. En ja.. vaak zie ik vrachtwagens slingeren.. ook met grote combinaties..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:07

JA vind je het heel gek met een combinatie van meer dan 20 ton?

pajidin schreef:
Vreselijk!

Paard en eigenaar waren op weg naar de 1e bezichtiging van de Hengstenkeuring in Ermelo....

Ik denk dat het 1 paard is...2 hengsten op de trailer gebeurt niet echt vaak volgens mij.

jeetje vreselijk welke hengst zou het zijn?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:13

Imago01 schreef:
Tenzij de vrachtwagenchauffeur moest uitwijken voor ander naderend gevaar, vind ik dat zijn rijbewijs ingenomen moet worden en dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
Wel mogelijkheid tot omscholen (dus geen uitkerinkie trekken, aan het werk met je reet) en ander werk te doen geven; iets waarvan hij/zij de verantwoordelijkheden wel aankan!
In dat werk mogen gewoon geen fouten gemaakt worden, klaar. Je speelt met levens. Hoe menselijk een fout dan ook kan zijn...
Helaas wordt er nog veel te veel gesjoemeld met de tachograaf en rij- en rusttijden.
Mocht de chauffeur lang over zijn grens van rijtijden heenzitten op aandringen van de baas, moet de werkgever ook nog voor het gerecht gesleept worden...
Maar ik ben hier nogal resoluut in, dat besef ik me heel goed!

Dat ben je idd. Lachen

Vergeet niet dat veel chauffeurs veel uur achter elkaar in de auto zitten. Ze beginnen vaak al voor dag en dauw en zijn laat klaar met werken. Ik kan me zo voorstellen dat door de werkdruk (en die is er, geloof me, ik kom uit een transport familie, maar ik heb er helemaal niets mee) je te weinig rust kan nemen en dit soort ongelukken gebeuren.
Het is te voorkomen, maar het is niet per definitie meteen de schuld van de chauffeur. Zijn rijbewijs innemen is dan ook geen goede optie imo. Beter kunnen ze zorgen dat er met het werk voldoende rust kunnen nemen en wat van de werkdruk weg te halen.

Evengoed is het vreselijk wat er is gebeurd. Sterkte voor de betrokkenen. Vriendjes zijn?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:14

Jeetje verschrikkelijk.. Verdrietig Ik ben benieuwd wie het is, ik ken veel mensen die hengsten hebben in Oldebroek.. En die ook naar hengstenkeuringen gaan.. Lijkt me echt vreselijk om mee te maken... Verdrietig

Sterkte voor de betrokkenen! Ach gut

Bolderbast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:26

Ik vind dat iedereen hier wel heel erg duidelijk weet te vertellen hoe het 'waarschijnlijk' is gebeurd!

Ik snap best dat jullie allemaal denken 'oh wat erg voor dat paard'.. Die is er niet meer, dus die heeft weinig aan jullie medeleven. Dat jullie het erg vinden voor de bestuurders van het busje, dáár kan ik me wel in vinden, want stel het is je eigen paard, er gebeurt zoiets, en ineens is je paard er niet meer, binnen enkele seconden. Dat is niet te realiseren, noch te bevatten, maar het blijft de realiteit.

Om de chauffeur nou gelijk tegen de muur te zetten, en op em los te schieten, vind ik bijzonder ver gaan. We letten ALLEMAAL weleens niet op! Hoevaak betrap je jezelf niet als je iets zoekt, een CD, of ff met je giechel in het spiegeltje van je zonnekleppie zit te loeren, zonder enig blik op de weg voor je, of als je stiekem toch zit te smsen, bellen, of anderzijds dingen met je telefoon doet, en vervolgens denkt "Oh sh*t, wel in je eigen rijstrookje blijven mop"??? Ik durf te wedden dat bijna niemand het toegeeft, maar iedereen heeft het weleens meegemaakt.

Ik weet niet hoeveel mensen er op dit forum zitten die ook daadwerkelijk beroepsmatig hun dagelijks brood verdienen door het besturen van een grote 40 tons vrachtwagencombinatie, maar ik weet wel, dat als je er geen kaas van hebt gegeten, je ook geen recht van spreken hebt wat de rij-eigenschappen van zo'n mastodont zijn (want dat zijn 'wij' in de ogen van velen). Ik zit ook weleens over de streep van de vluchtstrook ja, maar dat komt echt niet doordat ik het leuk vind om op dat moment ff een rukkie aan me stuur te geven. Dat kan door diverse zaken komen. Door een hobbel in het wegdek, door een windvlaag, door de rijwind van mijn voorganger (mits je er (te) dicht op zit), door een auto die mij passeert met dusdanig hoge snelheid, dat mijn hele truck ervan heen en weer schud, etc.

Ik zal vooral niet uitsluiten dat de oorzaak helemaal niet bij de chauffeur ligt. Want ik was er tenslotte niet bij, ik ken die beste man ook niet. Voor hetzelfde geld was het inderdaad WEL zijn schuld, doordat ie ff indutte, of iets aan het pakken was zonder zijn aandacht op de weg te houden, of dat ie zodanig dicht op zijn voorganger reed (Terwijl je daar niet mag inhalen (weet ik toevallig) dat het totale zicht voor hem beperkt werd tot de afstand tussen hem en zijn voorganger, en geen cm meer. Maar aangezien dit ongeval op TIG websites vermeldt wordt, met de mededeling dat 'de vrachtwagen door onbekende oorzaak over de streep kwam', blijft dit allemaal pure gisserij. Ik vind de mensen die nog altijd die stokoude visie hebben van een vrachtwagenchauffeur die 's morgens vroeg opstaat om te werken, en pas 's avonds laat klaar is, en blahblah echt zo achterhaald! Op het moment dat ik in de truck stap, en mijn tachograafschijf (jaja, schijf, ik heb nog niet zo'n 'pas') in het apparaat doe, vanaf dat moment, 15 uur later, met de daartussen verplichte pauzes (na 4,5u rijden verplicht 45min. pauze nemen, op een maximaal van 9/10u rijden per dag) moet ik alweer stoppen met werken, daar wij maximaal 15 uur op een dag mogen werken, incl. pauzes, rij-uren en arbeids-uren. Dus begin ik 's morgens om 05.00u, dan weet ik al dat ik 's avonds, ongeacht waar ik me op dat moment bevindt, om 20.00u alweer aan het einde van mijn werkdag zit. Mensen die van 09 tot 17u werken mogen het veel vinden, maar in onze beroepstak, stelt het maar weinig voor.

Moet ik hier nog wel ff bij vermelden dat ik het buitengewoon stom vind van beiden inzittenden, dat ze ook daadwerkelijk in de auto zijn blijven zitten. Ik weet ook wel dat het stervenskoud is buiten op 't moment, maar ik sta liever te rillen op mijn benen, dan dat ik een 40-tonner in me nek krijg. En als de auto het niet meer doet, dan doet de verwarming het tenslotte ook niet meer, en die warmte die in een auto zit, is er net zo snel weer uit. En of er een gevarendriehoekje is geplaatst, is ook maar de vraag. Als dat wel het geval is, mijns inziens althans, dan zien automobilisten/vrachtwagenchauffeurs dat over het algemeen wel, als die 50/100 meter achter de auto staat. Want dan weten mensen dat er een voertuig op de vluchtstrook staat met pech binnen die afstand. Maarja, als men lekker warmpjes in de auto zit en denkt; "ach, zo'n gevarendriehoek, wat heeft dat voor zin, we blijven lekker warm in de auto zitten, en bellen op 't gemakkie de pechdienst". Dom dom dom. Het lijkt me niet de ideale plaats om je laatste adem uit te blazen, dus vraag daar dan ook niet om!

Ik moest het gewoon ff kwijt. Of het gewaardeerd is, is een tweede, maar ik vond het gewoon ff nodig om mijn beroepstechnische mening te uiten over dit voorval.

Grtz...

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:31

Oeeffff wat een vreselijk verhaal......

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:33

Kan het groot deel eens zijn met Bolderbast.
Wat een vreselijk einde voor dat paard.
Op sommige snelwegen doet de vluchtstrook dienst als spitsstrook, misschien was dat hier ook het geval.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:44

oef bah zeg veel sterkte voor die personen.

weet toch wel als ik pech heb met trailer mn paardje da ding uitgaat. hebben het al vaker gehad en paardje is toen ook langs de snelweg uitgeladen. voordeel paard is erg verkeersmak en gehoorzaam. kan me voorstellen dat die mensen er niet aan dachten.
ook bij mij werd er toen ik ongeluk met de auto had gezegt dat ik erin moest blijven zitten maar wel en gordel aan en stuur helemaal om naar rechts dat stel dat ik werd aangerede mn auto meteen de vangrail inklapte

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:50

Wat erg zeg!
Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte toe!

Erg jammer dat mensen nogal snel conclusies trekken...
Wie weet stonden zij nog maar net op de vluchtstrook? Wie weet waardoor de vrachtwagen de trailer/busje heeft geraakt??Volgens mij niemand uit voorgaande reacties....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:53

Bolderbast schreef:
Ik vind dat iedereen hier wel heel erg duidelijk weet te vertellen hoe het 'waarschijnlijk' is gebeurd!

Ik snap best dat jullie allemaal denken 'oh wat erg voor dat paard'.. Die is er niet meer, dus die heeft weinig aan jullie medeleven. Dat jullie het erg vinden voor de bestuurders van het busje, dáár kan ik me wel in vinden, want stel het is je eigen paard, er gebeurt zoiets, en ineens is je paard er niet meer, binnen enkele seconden. Dat is niet te realiseren, noch te bevatten, maar het blijft de realiteit.

Om de chauffeur nou gelijk tegen de muur te zetten, en op em los te schieten, vind ik bijzonder ver gaan. We letten ALLEMAAL weleens niet op! Hoevaak betrap je jezelf niet als je iets zoekt, een CD, of ff met je giechel in het spiegeltje van je zonnekleppie zit te loeren, zonder enig blik op de weg voor je, of als je stiekem toch zit te smsen, bellen, of anderzijds dingen met je telefoon doet, en vervolgens denkt "Oh sh*t, wel in je eigen rijstrookje blijven mop"??? Ik durf te wedden dat bijna niemand het toegeeft, maar iedereen heeft het weleens meegemaakt.

Ik weet niet hoeveel mensen er op dit forum zitten die ook daadwerkelijk beroepsmatig hun dagelijks brood verdienen door het besturen van een grote 40 tons vrachtwagencombinatie, maar ik weet wel, dat als je er geen kaas van hebt gegeten, je ook geen recht van spreken hebt wat de rij-eigenschappen van zo'n mastodont zijn (want dat zijn 'wij' in de ogen van velen). Ik zit ook weleens over de streep van de vluchtstrook ja, maar dat komt echt niet doordat ik het leuk vind om op dat moment ff een rukkie aan me stuur te geven. Dat kan door diverse zaken komen. Door een hobbel in het wegdek, door een windvlaag, door de rijwind van mijn voorganger (mits je er (te) dicht op zit), door een auto die mij passeert met dusdanig hoge snelheid, dat mijn hele truck ervan heen en weer schud, etc.

Ik zal vooral niet uitsluiten dat de oorzaak helemaal niet bij de chauffeur ligt. Want ik was er tenslotte niet bij, ik ken die beste man ook niet. Voor hetzelfde geld was het inderdaad WEL zijn schuld, doordat ie ff indutte, of iets aan het pakken was zonder zijn aandacht op de weg te houden, of dat ie zodanig dicht op zijn voorganger reed (Terwijl je daar niet mag inhalen (weet ik toevallig) dat het totale zicht voor hem beperkt werd tot de afstand tussen hem en zijn voorganger, en geen cm meer. Maar aangezien dit ongeval op TIG websites vermeldt wordt, met de mededeling dat 'de vrachtwagen door onbekende oorzaak over de streep kwam', blijft dit allemaal pure gisserij. Ik vind de mensen die nog altijd die stokoude visie hebben van een vrachtwagenchauffeur die 's morgens vroeg opstaat om te werken, en pas 's avonds laat klaar is, en blahblah echt zo achterhaald! Op het moment dat ik in de truck stap, en mijn tachograafschijf (jaja, schijf, ik heb nog niet zo'n 'pas') in het apparaat doe, vanaf dat moment, 15 uur later, met de daartussen verplichte pauzes (na 4,5u rijden verplicht 45min. pauze nemen, op een maximaal van 9/10u rijden per dag) moet ik alweer stoppen met werken, daar wij maximaal 15 uur op een dag mogen werken, incl. pauzes, rij-uren en arbeids-uren. Dus begin ik 's morgens om 05.00u, dan weet ik al dat ik 's avonds, ongeacht waar ik me op dat moment bevindt, om 20.00u alweer aan het einde van mijn werkdag zit. Mensen die van 09 tot 17u werken mogen het veel vinden, maar in onze beroepstak, stelt het maar weinig voor.

Moet ik hier nog wel ff bij vermelden dat ik het buitengewoon stom vind van beiden inzittenden, dat ze ook daadwerkelijk in de auto zijn blijven zitten. Ik weet ook wel dat het stervenskoud is buiten op 't moment, maar ik sta liever te rillen op mijn benen, dan dat ik een 40-tonner in me nek krijg. En als de auto het niet meer doet, dan doet de verwarming het tenslotte ook niet meer, en die warmte die in een auto zit, is er net zo snel weer uit. En of er een gevarendriehoekje is geplaatst, is ook maar de vraag. Als dat wel het geval is, mijns inziens althans, dan zien automobilisten/vrachtwagenchauffeurs dat over het algemeen wel, als die 50/100 meter achter de auto staat. Want dan weten mensen dat er een voertuig op de vluchtstrook staat met pech binnen die afstand. Maarja, als men lekker warmpjes in de auto zit en denkt; "ach, zo'n gevarendriehoek, wat heeft dat voor zin, we blijven lekker warm in de auto zitten, en bellen op 't gemakkie de pechdienst". Dom dom dom. Het lijkt me niet de ideale plaats om je laatste adem uit te blazen, dus vraag daar dan ook niet om!

Ik moest het gewoon ff kwijt. Of het gewaardeerd is, is een tweede, maar ik vond het gewoon ff nodig om mijn beroepstechnische mening te uiten over dit voorval.

Grtz...

Helemaal met je eens OK dan!

Spreek ook al broeps chaufveur Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:00

Jeetje, wat een drama zeg!
Mag hopen dat het indd om 1 paard gaat, stel je voor dat er nog 1 in stond, en die ook of overleden is, of zwaargewond.
Mensen hadden indd uit moeten stappen Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:03

Oei oei, snel conclusies trekken hier weer... Knipoog

Wie was erbij? Niemand! Voor hetzelfde hetzelfde geld stond de trailer veel te dicht bij de rijbaan en konden ze geen kant op. Je weet het niet! Ik denk dat meer info wel volgt.

Ik hoop dat het paard geen pijn heeft hoeven lijden en opslag dood was. Erg sneu voor de eigenaar, is je grootste nachtmerrie. Ach gut