Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik kan er met de kop niet bij!.. Als ik ooit pech krijg op de snelweg zou ik niet eens op een vluchtstrook durven te staan!

Maar ik vraag me inderdaad af wat de vrachtwagen daar deed, en of hij hen niet gezien had.
DenK4ever schreef:Wat een verschrikkelijk ongeluk!
ik wens de betrokkenen veel sterkte...
maar wat worden er weer veel conclusies getrokken...
Wie zegt dat ze chauffeur niet oplette?? wat weten we van de omstandigheden??
En dan de vraag wat deed de vrachtwagen op de vluchtstrook??
Wie zegt dat ie op de vluchtstrook reed?? Als ie dan al deed en dus vol achterin gereden is.. dan zou de bus denk ik niet over de kop geslagen zijn..
maar goed, ook dat zijn aannemingen waarvan we helemaal niks met zekerheid weten...
vind het alleen wel erg opvallend dat gelijk de vrachtwagen chauffeur aangewezen wordt alzijnde iemand die niet op lette...
er zijn zoveel andere dingen die gebeurd zouden kunnen zijn...
DenK4ever schreef:Jesser schreef:Ik rij regelmatig op de snelweg en zie vaak vrachtwagens die slingeren! Vandaag nog weer meegemaakt.. En ik reed er net vlak naast.. niet prettig...
Hoeveel personenwagens zijn er denk je die slingeren?? heb vaak genoeg gezien dat personenauto's ook steeds naar de andere rijstrook kruipen....
valt alleen op als het om een vrachtwagen gaat..
pajidin schreef:Vreselijk!
Paard en eigenaar waren op weg naar de 1e bezichtiging van de Hengstenkeuring in Ermelo....
Ik denk dat het 1 paard is...2 hengsten op de trailer gebeurt niet echt vaak volgens mij.
Imago01 schreef:Tenzij de vrachtwagenchauffeur moest uitwijken voor ander naderend gevaar, vind ik dat zijn rijbewijs ingenomen moet worden en dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
Wel mogelijkheid tot omscholen (dus geen uitkerinkie trekken, aan het werk met je reet) en ander werk te doen geven; iets waarvan hij/zij de verantwoordelijkheden wel aankan!
In dat werk mogen gewoon geen fouten gemaakt worden, klaar. Je speelt met levens. Hoe menselijk een fout dan ook kan zijn...
Helaas wordt er nog veel te veel gesjoemeld met de tachograaf en rij- en rusttijden.
Mocht de chauffeur lang over zijn grens van rijtijden heenzitten op aandringen van de baas, moet de werkgever ook nog voor het gerecht gesleept worden...
Maar ik ben hier nogal resoluut in, dat besef ik me heel goed!

Ik ben benieuwd wie het is, ik ken veel mensen die hengsten hebben in Oldebroek.. En die ook naar hengstenkeuringen gaan.. Lijkt me echt vreselijk om mee te maken... 
Bolderbast schreef:Ik vind dat iedereen hier wel heel erg duidelijk weet te vertellen hoe het 'waarschijnlijk' is gebeurd!
Ik snap best dat jullie allemaal denken 'oh wat erg voor dat paard'.. Die is er niet meer, dus die heeft weinig aan jullie medeleven. Dat jullie het erg vinden voor de bestuurders van het busje, dáár kan ik me wel in vinden, want stel het is je eigen paard, er gebeurt zoiets, en ineens is je paard er niet meer, binnen enkele seconden. Dat is niet te realiseren, noch te bevatten, maar het blijft de realiteit.
Om de chauffeur nou gelijk tegen de muur te zetten, en op em los te schieten, vind ik bijzonder ver gaan. We letten ALLEMAAL weleens niet op! Hoevaak betrap je jezelf niet als je iets zoekt, een CD, of ff met je giechel in het spiegeltje van je zonnekleppie zit te loeren, zonder enig blik op de weg voor je, of als je stiekem toch zit te smsen, bellen, of anderzijds dingen met je telefoon doet, en vervolgens denkt "Oh sh*t, wel in je eigen rijstrookje blijven mop"??? Ik durf te wedden dat bijna niemand het toegeeft, maar iedereen heeft het weleens meegemaakt.
Ik weet niet hoeveel mensen er op dit forum zitten die ook daadwerkelijk beroepsmatig hun dagelijks brood verdienen door het besturen van een grote 40 tons vrachtwagencombinatie, maar ik weet wel, dat als je er geen kaas van hebt gegeten, je ook geen recht van spreken hebt wat de rij-eigenschappen van zo'n mastodont zijn (want dat zijn 'wij' in de ogen van velen). Ik zit ook weleens over de streep van de vluchtstrook ja, maar dat komt echt niet doordat ik het leuk vind om op dat moment ff een rukkie aan me stuur te geven. Dat kan door diverse zaken komen. Door een hobbel in het wegdek, door een windvlaag, door de rijwind van mijn voorganger (mits je er (te) dicht op zit), door een auto die mij passeert met dusdanig hoge snelheid, dat mijn hele truck ervan heen en weer schud, etc.
Ik zal vooral niet uitsluiten dat de oorzaak helemaal niet bij de chauffeur ligt. Want ik was er tenslotte niet bij, ik ken die beste man ook niet. Voor hetzelfde geld was het inderdaad WEL zijn schuld, doordat ie ff indutte, of iets aan het pakken was zonder zijn aandacht op de weg te houden, of dat ie zodanig dicht op zijn voorganger reed (Terwijl je daar niet mag inhalen (weet ik toevallig) dat het totale zicht voor hem beperkt werd tot de afstand tussen hem en zijn voorganger, en geen cm meer. Maar aangezien dit ongeval op TIG websites vermeldt wordt, met de mededeling dat 'de vrachtwagen door onbekende oorzaak over de streep kwam', blijft dit allemaal pure gisserij. Ik vind de mensen die nog altijd die stokoude visie hebben van een vrachtwagenchauffeur die 's morgens vroeg opstaat om te werken, en pas 's avonds laat klaar is, en blahblah echt zo achterhaald! Op het moment dat ik in de truck stap, en mijn tachograafschijf (jaja, schijf, ik heb nog niet zo'n 'pas') in het apparaat doe, vanaf dat moment, 15 uur later, met de daartussen verplichte pauzes (na 4,5u rijden verplicht 45min. pauze nemen, op een maximaal van 9/10u rijden per dag) moet ik alweer stoppen met werken, daar wij maximaal 15 uur op een dag mogen werken, incl. pauzes, rij-uren en arbeids-uren. Dus begin ik 's morgens om 05.00u, dan weet ik al dat ik 's avonds, ongeacht waar ik me op dat moment bevindt, om 20.00u alweer aan het einde van mijn werkdag zit. Mensen die van 09 tot 17u werken mogen het veel vinden, maar in onze beroepstak, stelt het maar weinig voor.
Moet ik hier nog wel ff bij vermelden dat ik het buitengewoon stom vind van beiden inzittenden, dat ze ook daadwerkelijk in de auto zijn blijven zitten. Ik weet ook wel dat het stervenskoud is buiten op 't moment, maar ik sta liever te rillen op mijn benen, dan dat ik een 40-tonner in me nek krijg. En als de auto het niet meer doet, dan doet de verwarming het tenslotte ook niet meer, en die warmte die in een auto zit, is er net zo snel weer uit. En of er een gevarendriehoekje is geplaatst, is ook maar de vraag. Als dat wel het geval is, mijns inziens althans, dan zien automobilisten/vrachtwagenchauffeurs dat over het algemeen wel, als die 50/100 meter achter de auto staat. Want dan weten mensen dat er een voertuig op de vluchtstrook staat met pech binnen die afstand. Maarja, als men lekker warmpjes in de auto zit en denkt; "ach, zo'n gevarendriehoek, wat heeft dat voor zin, we blijven lekker warm in de auto zitten, en bellen op 't gemakkie de pechdienst". Dom dom dom. Het lijkt me niet de ideale plaats om je laatste adem uit te blazen, dus vraag daar dan ook niet om!
Ik moest het gewoon ff kwijt. Of het gewaardeerd is, is een tweede, maar ik vond het gewoon ff nodig om mijn beroepstechnische mening te uiten over dit voorval.
Grtz...
