Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:" Over het algemeen hoeft er niets aan een paardengebit gedaan te worden (zéker niet bij vijfjarigen).
Gezonde paarden horen een dergelijk "onderhoud" niet nodig te hebben.
Kuggur schreef:Tsja, dan vraag ik me op mijn beurt af hoe die paarden gevoerd zijn...
Kuggur schreef:Tsja, dan vraag ik me op mijn beurt af hoe die paarden gevoerd zijn...
Brainless schreef:Kuggur schreef:Tsja, dan vraag ik me op mijn beurt af hoe die paarden gevoerd zijn...
Mijn paard staat 24/7 buiten en krijgt (nu=winter) alleen (goed= lang stengelig) ruigvoer bijgevoerd.
Deze heeft elk jaar haken die verwijderd moeten worden.
Mijn andere paardje (ook 24/7 buiten) is maar 1x behandeld voor een wolfskiesje.
het paard van mijn opa moet ook bijna elk jaar gevijld worden (staat ook alleen op ruigvoer).
Dus het ligt echt niet alleen aan het eten, maar ook aan de manier hoe het paard kauwt/maalt.
Joceline schreef:Klopt, mijn merrie heeft overbijt, dus kauwt anders.
Kuggur schreef:Joceline schreef:Klopt, mijn merrie heeft overbijt, dus kauwt anders.
Ik zei ook duidelijk in mijn eerste post gezonde paarden, overbijt (of andere gebits/kaakproblematiek) is een pathologische afwijking waarbij je uiteraard professionele hulp inroept.
Mijn opmerking doelde op de nogal modieuse neiging op alle paarden standaard een met powertools bewapende "paardentandarts" los te laten.
Kuggur schreef:Joceline schreef:Klopt, mijn merrie heeft overbijt, dus kauwt anders.
Ik zei ook duidelijk in mijn eerste post gezonde paarden, overbijt (of andere gebits/kaakproblematiek) is een pathologische afwijking waarbij je uiteraard professionele hulp inroept.
Mijn opmerking doelde op de nogal modieuse neiging op alle paarden standaard een met powertools bewapende "paardentandarts" los te laten.
Kuggur schreef:Goed als je me niet wilt begrijpen is dat natuurlijk jouw probleem...
Kuggur schreef: schreef:Tsja, dan vraag ik me op mijn beurt af hoe die paarden gevoerd zijn...
Kuggur schreef:Denk je niet? Doe je dat wel vaker zelf verzinnen wat andere mensen bedoelen? Als je mijn posts (begrijpend) had gelezen, zou het niet al te moeilijk moeten zijn mijn bedoeling te begrijpen, ik ga dan natuurlijk wel van uit dat je over een op zijn minst gemiddelde intelligentie beschikt.
Lees ook joceline´s reaktie er eens op na, die heeft er duidelijk minder moeite mee.