Nicole288 schreef:Als die handelaren dan die dieren op een goede manier houden, omdat er anders echte maatregelen tegenover staan, ipv alleen een waarschuwing, is er dan nog net zoveel op tegen?
Zieke dieren redden het niet alleen op wat eten en drinken, die hebben verzorging nodig, anders vallen ze gek genoeg nog wel eens om.
In de andere berichten is vermeld dat de verzorging nog net binnen de wettelijke grenzen bleef, dat de DA het net niet had kunnen afkeuren en iemand van de aid vertelde dat de dieren er niet goed bij stonden.
Ben het met je eens dat we nog geen beeld gezien hebben van die andere paarden, maar dit is het beeld dat uit de verschillende nieuwsberichten naar voren is gekomen. Zijn die onjuist dan is dit stukje van mij het ook.
Het gaat mij ook niet alleen om deze man, maar om het feit dat de instanties zo weinig kunnen doen, terwijl ze het dus wel nodig vinden.
Ook als handelaren het (volgens jullie, ik heb die dieren en hun omstandigheden niet gezien dus durf niet te zeggen dat het niet goed genoeg is) beter doen dan nog heb ik er van alles op tegen.
Dit soort dieren (oud, chronisch ziek of geblesseerd) hoort niet een hele dag op een markt te staan om aan het einde van de dag met een handelaar mee te gaan of met een vrachtwagen naar de slacht.
De eigenaren die ooit een goed tehuis gezocht hebben die hadden het dier naar de slacht moeten brengen en hun paard daarmee een waardig einde moeten geven.
De dierenarts zegt dat het binnen de grenzen is. De aid zegt dat de dieren er niet goed bijstonden?
Heeft hij ook verteld wat er verkeerd was? Hadden ze niet genoeg voer, geen vers water, geen schuilmogelijkheid?
Is het je bekend dat je bij sommige oude paarden kunt doen wat je wilt, dierenartsen bijhalen wat je wilt maar die gaan er gewoon nooit meer goed uitzien omdat ze gewoon "op" zijn?
Persoonlijk vind ik dat mensen hier erg verbeten reageren terwijl niemand ter plaatse is geweest en niemand precies weet wat er aan de hand is. Alles gebaseerd op een dood paard wat er wat langer ligt?
Mooi, gaan we nu dan ook eindelijk aktievoeren tegen die instanties die zogenaamde wilde paarden tussen hekken houden en de dode paarden ook rustig dagen laten liggen?
Als blijkt dat deze man deze paarden daadwerkelijk mishandelt mag er wat mij betreft vandaag nog tegen worden opgetreden. Maar verhalen van buren ken ik zo onderhand.
En ik lees nog altijd verhalen van mensen die wel ter plekke zijn geweest en zeggen dat ze genoeg voer, water en schuilmogelijkheden hebben.
Alles spreekt elkaar tegen in dit verhaal, dus eerst maar eens afwachten wat de feiten zijn.