Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Arretje schreef:Wat een gezeur weer zeg, tis ook nooit goed..... De ene keer is Nederland een land van niks met al die regels, en de andere keer is het belachelijk omdat de staat niet al je problemen oplost. Onzin....
aerdenhout1 schreef:Vele malen beter dan laten creperen op een weiland!
Citaat:Sinds de Zuidlaardermarkt lopen in een weiland aan de Meerweg tientallen paarden en pony's, waarvan een groot aantal zeer zwak en ernstig ziek. Volgens onbevestigde berichten zijn er al zeker tien paarden en pony's overleden.
Mindim schreef:Het is een feit dat die handel er is, hoe vreselijk ook.
Feit is ook dat deze man zijn paarden niet naar behoren behandeld.
Ik erger me altijd kapot aan de advertenties van mensen die hun oude paard, enorm lief en dergelijke, maar staat eigenlijk in de weg, te koop bieden op marktplaats. Daar krijg je dit soort handel van. Breng je oude dier weg of beter nog, geef hem zijn verdiende oude dag thuis, maar verkoop hem niet. Om later te zeggen dat je naar beste bedoeling hebt gehandeld. Om deze reden staat mijn meid van bijna 24 nog steeds bij mij op stal.
.............Joto schreef:http://www.rtvdrenthe.nl
NIETAP - Het dode paard dat al bijna 2 weken in een wei bij Nietap lag is opgehaald door een destructiebedrijf.
Maar in het weiland aan de Meerweg staan nog steeds pony's en paarden onder erbarmelijke omstandigheden, zegt buurtbewoonster Tiny Smilda. Ze maakt zich zorgen over de situatie en heeft inmiddels bij meerdere instantie aangeklopt om een einde aan de situatie te maken.
De Algemene Inspectiedienst zegt niet in te kunnen grijpen nu een onafhankelijke dierenarts heeft verklaard dat de situatie nog net binnen de wettelijke grenzen ligt. Wel is inmiddels een boete opgelegd omdat een dood paard bijna 2 weken in de wei bleef liggen. Wethouder Jacob Dam van Noordenveld blijft er bij dat hij pas donderdag over de situatie is geïnformeerd.
Arretje schreef:Begrijp me goed hoor, mensen die wel beesten nemen maar ze niet willen verzorgen zijn mij geen knip voor de neus waard; verwaarlozing/mishandeling van dieren is schofterig. Maar om nou gelijk te gaan roepen dat Nederland een waardeloos land is omdat de gemeente niet à la minuut andersman rotzooi opruimt vind ik vrij onnozel en overtrokken, dan kun je beter maar gaan emigreren...... En zou er in het bos nooit eens wat liggen te rotten? Zo'n ramp is dat ook weer niet. En kinderen die een trauma krijgen van een dood dier zijn gewoon niet goed opgevoed. Tere zieltjes.....
Mindim schreef:Twee weken is natuurlijk geen ala minuut. Met een hert in het bos is het ook niet te vergelijken, die liggen meestal niet echt zichtbaar en zijn niet iemands eigendom, zodra ze op de weg aangereden worden, worden kadavers en vooral grote kadavers, vrij spoedig opgehaald.
En omdat mijn kind het niet gewend is dode grote aangevreten kadavers in de wei naast het fietspad te zien liggen dan is het maar een teer zieltje en niet goed opgevoed??? Het konijn of de hond die is overleden, is toch wel een ander verhaal dan dit. Dus wie doet er nu onnozel? Das toch geen vergelijk zeg.
Heb je kinderen? Misschien kun je me dan vertellen hoe ik geen teer zieltje kweek. Heb je dat niet, dan snap ik die opmerking al helemaal niet.
Arretje schreef:Dat je kind niet gewend is aan kadavers snap ik best, maar niet dat ze daar een trauma aan over houden. De dood is iets heel normaals dat bij het leven hoort, als je kinderen daarvan weg houdt (wat veel gebeurd) worden ze er bang voor. En hoezo is een dode hond anders dan een dood paard om te zien?
Arretje schreef:Mindim schreef:Twee weken is natuurlijk geen ala minuut. Met een hert in het bos is het ook niet te vergelijken, die liggen meestal niet echt zichtbaar en zijn niet iemands eigendom, zodra ze op de weg aangereden worden, worden kadavers en vooral grote kadavers, vrij spoedig opgehaald.
En omdat mijn kind het niet gewend is dode grote aangevreten kadavers in de wei naast het fietspad te zien liggen dan is het maar een teer zieltje en niet goed opgevoed??? Het konijn of de hond die is overleden, is toch wel een ander verhaal dan dit. Dus wie doet er nu onnozel? Das toch geen vergelijk zeg.
Heb je kinderen? Misschien kun je me dan vertellen hoe ik geen teer zieltje kweek. Heb je dat niet, dan snap ik die opmerking al helemaal niet.
Twee weken is a la minuut als het gaat om het opruimen van afval op eigen terrein door de gemeente. Geef de gemeente groot gelijk dat ze daar niet aan beginnen, kost klauwen met geld en de rest van de inwoners kan het betalen. Als je daar een gewoonte van maakt moet de belasting omhoog en dan ist ook weer niet goed. Het kadaver lag ook niet aan een doorgaande weg. Dat je kind niet gewend is aan kadavers snap ik best, maar niet dat ze daar een trauma aan over houden. De dood is iets heel normaals dat bij het leven hoort, als je kinderen daarvan weg houdt (wat veel gebeurd) worden ze er bang voor. En hoezo is een dode hond anders dan een dood paard om te zien?