Massale slachting onder zwakke paarden in Nietap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lise81

Re: Massale slachting onder zwakke paarden in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:05

Handelaren als deze moeten kunnen worden vervolgd voor deze mishandeling. Zwakke en zieke paarden moeten als ze niet behandeld kunnen worden (om dat het geen effect heeft of financiële omstandigheden of wat dan ook) direct uit hun lijden worden verlost!
En naast eigenaren die hun paard blijkbaar verkopen aan zo'n handelaar zouden ook slagerijen aangesproken moeten worden op hun afspraken met sommige handelaren. Er zijn handelaren die worden betaald om maandelijks een bepaald aantal paarden aan te bieden. Het te veel aan paarden wordt waarschijnlijk bewaard voor de periode wanneer er minder paarden worden aangeboden.
Gewoon weg verschrikkelijk dat de paarden niet in beslag kunnen worden genomen.
Kopen van zo'n handelaar moet je nooit doen, dat is een beloning voor zijn "werk".

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:05

Paarden in zo'n slechte conditie horen in de eerste plaats al niet op de paardenmarkt thuis. Dat om te beginnen... daar begint de eerste blunder al.
Daarbij vind ik het belachelijk dat deze handelaar zijn praktijken gewoon kan blijven voortzetten. Goed, hij is niet degene die de dieren in deze conditie heeft gebracht, maar hij doet dus ook niets om er verbetering in te brengen.

Hebben wij hier in nederland dan echt geen regelgeving voor? Zijn we niet verantwoordelijk voor alle levende wezens die we bezitten?
Belachelijk, dit...

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:09

ik heb net in het boekje van de Cebopa gekeken en deze "paardenhandelaar" is dus niet erkend, niet ingeschreven bij de Officiele Bond. Dan is het makkelijk om hem een paardenhandelaar te noemen terwijl het gewoon een Beunhaas is. Daarnaast is het verboden om met Wrakvee te reizen, om naar het slachthuis toe te gaan moet er een speciale ontheffing komen welke door diverse instanties moet worden afgegeven. Wrakvee mag ook niet op markten komen en aangeboden worden. Dus het is wel makkelijk om te zeggen dat ze van de Zuidlaardermarkt komen, terwijl de maand er voor ook Roden was en nog wat kleine markten.

ik vind het schandalig dat zowel de Gemeente als de AID niet gewoon de rendac inschakelt om het kadaver weg te halen, ze kunnen wel wachten tot dat de eigenaar het zal doen maar ben bang dat het kadaver er nog een poosje zal blijven liggen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:11

Bah bah bah bah!
Wat een vreselijke man Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:18

ach gewoon je ouwetje verkopen voor een goed tehuis, gewoon een goed tehuis zoeken voor je kapotte paard............. en (behoudens enkele gelukkige uitzonderingen) komen ze uiteindelijk na van hand, tot hand te zijn gegaan zo tot hun einde.........

Heeft het mens die de verantwoordelijkheid niet wilde nemen goed gedaan toch!

Die man is niet vreselijk, die man heeft opgekocht wat er over is gebleven op de markt, dus de dieren die niemand wilde...... hij heeft ze op het land gezet (ik schat dat hij zo een 50 euro het paard heeft betaald) Degene die over een maand of 4 a 5 nog leven en wat kilotjes zijn aangekomen gaan naar de slager....... sommige die het goed doen mogen het traject opnieuw in.......... de gelukkige gaan op het land dood!!

Is die man niet verkeerd mee........... maar degene die zijn/haar ouwetje de handel in douwde, of het kapotte paard voor een prikkie verkocht........

En iedereen die een ouwetje koopt, of een kapot paard koopt heeft altijd een goed tehuis, en het paard is altijd voor kinderen/kleinkinderen of gezelschap......

het is een misselijke handel, de handel in kapotte/ oude paarden.......... maar die handel is er......... en die is er alleen omdat mensen paarden willen kopen voor een appel en een ei..........

dus wie is er de boosdoener........... Juist ... WIJ!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:19

Helemaal waar.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:21

wat een klotevent zeg!

wiezewoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:24

nederland stond erbij en keek erna!!!
om te kotsen zulke taferelen!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:25

Nezzie schreef:
Ok, ik zal wel dom zijn, maar ik snap er ondertussen geen kont meer van.
De gemeente kan de man niet aanpakken omdat het een handelaar is? Verward Wat is dat dan weer voor regel?

En als dat bedrijf al 'geruime tijd de aandacht heeft van de dienst', waarom wordt er dan ondertussen niet een keer iets gedaan? Als de dieren bij bosjes neervallen is het toch gewoon duidelijk dat er iets niet goed gaat daar, of ben ik nu te simpel?

Echt, werkelijk, ik snap er echt helemaal niets van. Een mens zou er bijna Partij voor de Dieren van gaan stemmen...

Ben het helemaal met je eens. Alleen zou ik het bijna wel vetgedrukt gezet hebben.

Het berichtje daaronder dat paarden niet dag en nacht buiten kunnen vind ik onzin. Met de juiste weerstand, bijvoering en wintervacht/schuilstal is dat alleen maar goed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:27

Ah wat erg zeg,hier moeten ze toch iets tegen kunnen doen? moeten die arme beesten lijden in een land als ze al zwak en ziek zijn en vervolgens op transport gezet worden.Bah,kunnen we niet gaan protesteren met Bokt ofzoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:28

Hoor net van een voorbijganger dat deze paarden wel worden bijgevoerd. Helaas heb ik geen foto, dat was te gevaarlijk om die te maken met 120 km/h.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:29

wie zegt dat de paarden voorheen in zeer slechte conditie waren van de markten af

een paard kan heel hard terugvallen bij slechte verzorging ,in weer en wind staan en weinig tot misschien wel geen bijvoer?
vooral als ze ziek worden gaat het hard

opkopen zoals ik hier las levert niks op bij deze handelaar
waarschijnlijk zal die meer geld nemen dan normaal(ik noem dat een emotieprijskaartje eraan hangen)
en voor elk paard wat weggekocht is is er weer ruimte voor een andere en spek je ook nog zijn kas erbij
afrader dus

wel blijf van mening dat de verzorging beter hoort en dat het tijd word deze persoon paardenhouderij op deze manier te ontzeggen

dit is echt zo handelaar die andere goede handelaren alleen al door woord handelaar in de pers nu een slechte naam bezorgd

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:31

Citaat:
En naast eigenaren die hun paard blijkbaar verkopen aan zo'n handelaar zouden ook slagerijen aangesproken moeten worden op hun afspraken met sommige handelaren. Er zijn handelaren die worden betaald om maandelijks een bepaald aantal paarden aan te bieden. Het te veel aan paarden wordt waarschijnlijk bewaard voor de periode wanneer er minder paarden worden aangeboden.
Gewoon weg verschrikkelijk dat de paarden niet in beslag kunnen worden genomen.
Kopen van zo'n handelaar moet je nooit doen, dat is een beloning voor zijn "werk".

hier ben ik het niet met je eens Lise81, de paardenhandelaren worden niet betaald om maandelijks een bepaald aantal paarden aan te bieden voor de slacht. de handel in slachtpaarden gaat namelijk heel anders, ik kan dit weten daar ik er mee ben opgegroeid en nog steeds mee te maken heb.
Er worden elke week paarden aangeboden voor de slacht, het kan door allerlei omstandigheden zijn dat het paard geslacht moet worden.
paarden die weggezet worden dat zijn heel vaak weidepaarden, die gaan dan op een stuk land waar nog voldoende gras is of anders wordt erbij gevoerd. dit zijn vaak paarden die moe gereden zijn in o.a. een manege en die nog een tweede kans krijgen maar dan wel eerst een geruime tijd op rust hebben gestaan. Daarnaast is het kopen van een Erkende Paardenhandelaar meer waard dan het kopen bij een Beunhaas, gezien de Erkende overal aan moet voldoen waaronder de garantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:32

Als iedereen nou zo flink is om oude en gebrekkige dieren zelf te laten afmaken in plaats van te verkopen, krijgen we in de toekomst heel wat minder van dit soort excessen Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:35

juist!!!liever wel de lusten maar niet de lasten....
ik dacht dat het betreffende paard verdronken was?
Niet dus???

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:05

Verdrietig Dit lijken wel amerikaanse praktijken. Ze zouden hier in nederland ook eens op de amerikaanse toer er wat aan moeten doen.

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:10

starjo schreef:
Verdrietig Dit lijken wel amerikaanse praktijken. Ze zouden hier in nederland ook eens op de amerikaanse toer er wat aan moeten doen.

idd! zoiets als de wspa. die doen echt super werk Ja

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:52

Pfff. Waar gaat het heen met de wereld.
Arme beesten, zwaar triest, wanneer gaan ze nou eindelijk eens HOGE straffen geven?
Jammer Verdrietig

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:08

kiwiko je hebt het weer mooi verwoord!

pas kwam ik ook op een paardenmarkt nog een ouwetje tegen die verdomd veel leek op mijn bejaardje van 30 jaar. wie zet zoiets dan ook op de markt of verkoopt zo'n beest nog op die leeftijd?! toen ik naar de paarden overstapte was mijn pony 24. mijn moeder zei het is kiezen of delen. pony gaat weg en ik koop een paard of je koopt zelf een paard. ik heb zelf een paard gekocht omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen dat mijn oude kreng Clown de handel in zou gaan en van hot naar her word gesleept en vervolgens alsnog bij de slacht eindigt.

vind het van de handelaar in kwestie gewoon om te kotsen dat ie kadavers laat liggen Boos! dat zouden wij hier eens moeten doen, dan staat er binnen 3 dagen de aid denk ik Ach gut

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:16

Hoelang staan deze paarden daar al in dat land? Want ik woon vlakbij en twee weken geleden was er een paard uitgebroken en over de snelweg gekomen bij Leek. Ik reed daar langs en toen lag het paard dood aan de kant van de weg en was de politie er wel mee bezig om het paard af te voeren. Ja want zo'n kadaver aan de kant van de snelweg laten liggen dat kan natuurlijk echt niet Stoom uit je oren

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:17

crossmonster schreef:
Waardeloos... Juist omdat het zieke en zwakke dieren zijn komt de verzorging veel tekort !!!

Zieke dieren horen niet in een verlaten wei te lopen, maar onder toezicht van een dierenarts te staan.

Hoe kan een dierenarts deze verzorging in hemelsnaam goedkeuren?
Bah om van te kotsen!

En dát vraag ik mij ook af... arme dieren

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:35

Niet toevallig de dierenarts van de handelaar ? zou niet de eerste keer zijn..............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:37

met de verzorging is niks mis.......... water en voedsel is voorradig.........

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:37

tjonge jonge dit slaat toch nergens op, een paardenhandelaar wat overgebleven paarden van de markt opkoopt voor de slacht, bracht ie ze dan maar echt naar de slacht, nee laat maar lekker wegrotten op je land, goed voor de bemesting of zo......
afgetakelde of zieke paarden horen in eerste instantie al niet op een markt thuis, maar ja goed als ze er toch zijn is het natuurlijk fijn dat iemand ze nog wil op kopen, maar ja niet deze meneer dan!!! je zorgt toch voor nazorg en onderdak ook al zijn het slacht paarden, deze dieren hebben dit gvd toch niet verdiend. wie weet wat ze al in hun leven hebben mee gemaakt, de ene een fijn leven, hard gewerkt voor zn ruiter, de ander mishandeld..... bah hier moet je paard maar eindigen zeg.....

maar ja bij hoeveel mensen zijn paarden maar een gebruiksvoorwerp, het moet geld opleveren en niks kosten daar draait t om! geen hart meer voor het dier alleen voor de centen.

die man moeten ze ook maar ooit op t land gooie en aan zn lot over laten (sorry maar met zo iemand heb ik geen medelijden)
al gebeurd t dat een paard dood gaat op t land, dan gooi er op zn minst een zijltje op of probeer hem met de traktor naar huis te brengen zodat t niet zo op het land ligt, en dan laten ophalen.

maar ja nu is er een foto van, maar op hoeveel plaatsen zou een paard dat gestorven is ergens in een hoekje liggen wegrotten, veel makkelijker en goedkopen dan op laten halen.
denk vaker dan wij denken hoor!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:38

KiWiKo schreef:
met de verzorging is niks mis.......... water en voedsel is voorradig.........

een ziek paard heeft soms meer nodig om te overleven.