Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
scoxxx schreef:Is betreffend veulentje zijn leven lang van 6x prikken per dag afhankelijk? Of kan dit, indien de juiste balans gevonden is, gereduceerd worden naar 1 a 2x per dag?
.
Citaat:"Je kunt er niets aan doen. Zodra je hem ziet wordt je gewoon gek op dat dier. Wanneer zijn kwaliteit van leven niet goed genoeg zou zijn, wanneer hij niet meer kan rennen en geen plezier meer heeft, dan zullen we er waarschijnlijk mee ophouden."
Amulet schreef:scoxxx schreef:Is betreffend veulentje zijn leven lang van 6x prikken per dag afhankelijk? Of kan dit, indien de juiste balans gevonden is, gereduceerd worden naar 1 a 2x per dag?
.
Aangezien het hier om type 1 gaat verwacht ik dat niet eigenlijk. Was het maar waar, 1 keer per dag hoeven spuiten, wát een genot zal dat zijn![]()
Ik had dit dier trouwens al lang af laten maken, wat een gedoe en wat een geld.
Steefjevos schreef:Het zou sommige mensen goed doen om de realiteit eens onder ogen te zien...Citaat:"Je kunt er niets aan doen. Zodra je hem ziet wordt je gewoon gek op dat dier. Wanneer zijn kwaliteit van leven niet goed genoeg zou zijn, wanneer hij niet meer kan rennen en geen plezier meer heeft, dan zullen we er waarschijnlijk mee ophouden."
Hij kan alleen maar rennen wanneer er de gehele dag gelet wordt op zijn suikerspiegel en hij moet relematig insulini injecties, kan nooit de wei op en krijgt toevallen. Waar hou je op? Wat noemen ze dan een paardvriendelijk bestaan? 24/7 zijn hele leven binnen leven? Raar! Wanneer heeft hij dan géén goede kwaliteit van leven meer?
Sneu hoor...
Hij is misschien erg boeiend voor de wetenschap, maar zo is het geen paard meer.
twinducklin schreef:Amulet schreef:
Aangezien het hier om type 1 gaat verwacht ik dat niet eigenlijk. Was het maar waar, 1 keer per dag hoeven spuiten, wát een genot zal dat zijn![]()
Ik had dit dier trouwens al lang af laten maken, wat een gedoe en wat een geld.
Type 1 houd in dat het lichaam zelf helemaal niet in staat is om (voldoende ) insuline aan te maken. Type 2 betekend dat het lichaam het wel zelf kan maar hiervoor geprikkeld moet worden of net alleen klein beetje hulp nodig heeft met wat insuline.
Mij lijkt juist type 1 makkelijker instelbaar als je het paard iedere dag precies hetzelfde te eten kan geven ( wat meer gemakkelijker gaat als bij mensen, mensen zijn toch vaak geneigd wat extra te willen hebben ) ..