Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Bedankt voor het reageren.Rose21 schreef:Mijn mening: Ik heb altijd gevonden dat gribaldi met een andere ruiter veel verder was gekomen. gewoon geen goede combinatie. zo ook sister. erg zonde van zo'n toppaard. echt 1 die net even dat beetje meer heeft dan andere paarden!
Raggel schreef:Nou beste mensen..
De paarden waar Gal voorheen mee aan de top heeft gereden, waren toch andere paarden dan deze merrie.
Lingh en ook Gribladi waren paarden die nogal flegmatiek waren en nou niet bepaald weg spoten als been werd aangelegd.. Ik heb hem toch vaak wat keren zien duwen,duwen,duwen met een rood hoofd om er nog beweging in te houden.
Op zulke paarden moet dus flink wat druk gezet worden, willen ze een Grand Prix proef rond kunnen komen..
Sisther de Jeu daar en tegen is een heeeeel ander verhaal. Ik denk persoonlijk dat deze merrie zulke druk echt niet kan verdragen, laat staan nodig heeft.. Een bepaald type ruiter, past het beste op een bepaald type paard..
En ik denk dat Edward Gal en Sisther de Jeu geen goede combinatie is..
ceasario schreef:impi schreef:Sisther is nou eenmaal snel gestressed..
En nog op gribaldi? die had hij niet eens mee, alleen sisther en Totilas!
Meneertje had zich eerst uitgekuurd met zijn training op Totilas en toen overgestapt op Sisther..
Maar dat doet er niet verder toe...
Het publiek heeft betaald om een proef te zien...En i.p.v. van iets ontspanning te nemen wordt de zaak nog verder opgefokt..
Dat gaf wel een mooi beeld..en zou in het circus niet misstaan..Daar is volte werk voldoende...
Maar in een GP..wordt iets anders verwacht...En wanneer je er niet voor klaar bent moet je weg blijven..
Trouwens het publiek had dat vermoedde al....vandaar dat er maar een bezetting was van 25 procent.
ThisIsMe schreef:[. Ben jij de Johan Derksen van de paardensport of zo? Niemand hoeft zomaar alles klakkeloos goed te vinden, maar om nu alles af te kraken wat je ziet gaat ook wel ver, dan blijf je behoorlijk steken op het niveau azijnpisser. .
Raggel schreef:Mag ik er even aan toevoegen dat Sisther de Jeu toch niet meer zo verschrikkelijk "jong" is hoor. Ze wordt 10 volgend jaar, ok jong voor een Grand Prix paard. Maar wanneer een paard op dat niveau loopt mag er toch verwacht worden dat het paard al wat wedstrijd en ring ervaring heeft.
Er liepen gisteren nog wel jongere paarden rond, wel niet in die klasse, maar toch. Ze liepen er wel zonder problemen de ring rond.

ceasario schreef:Raggel schreef:Mag ik er even aan toevoegen dat Sisther de Jeu toch niet meer zo verschrikkelijk "jong" is hoor. Ze wordt 10 volgend jaar, ok jong voor een Grand Prix paard. Maar wanneer een paard op dat niveau loopt mag er toch verwacht worden dat het paard al wat wedstrijd en ring ervaring heeft.
Er liepen gisteren nog wel jongere paarden rond, wel niet in die klasse, maar toch. Ze liepen er wel zonder problemen de ring rond.
Uit het juryboekje..![]()
Art. 401 Object and general Principles
1. The object of Dressage is the harmonious development of the physique and ability of the horse. As a result it makes the horse calm , supple, loose and felxible, but also confident, attentive and keen, thus achieving perfect understanding with his rider.

isaac38 schreef:Beste mensen,
Ik voel me genoodzaakt hier even te reageren. Sisther liep eergisteren een super Grand Prix, maar dan loopt de spanning wel al iets op en aan het einde van de Grand Prix was er toch weer meer spanning . Voor degene die het gezien hebben, kwam dat in de laatste piaffe ook tot uiting. Tot daar stond ze op ongeveer 75%. Helaas moest Edward met haar in de prijsuitreiking verschijnen, iets wat zij heel erg eng vind. Edward is toen ook heel snel de baan uitgegaan. Gisteren met losrijden voor de kür was Sisther al behoorlijk overstuur. We wisten dat het geluid in de ring uit gezet kon worden, zodat Sisther geen muziek kon horen. Het publiek merkt hier niks van, daarom hebben we besloten toch binnen te rijden. Maar het is duidelijk niet de muziek, maar de hele ambiance eromheen.
Ik kan jullie allemaal verzekeren, dat Edward deze spanning niet zelf op dit paard zet en ook Sisther niet tot het randje drijft. Sisther is in ambiances als in Maastricht, bang. Tijdens normale wedstrijden is er niks aan de hand. Wij geloven in dit paard en gaan rustig door. Ze is nog jong en zal uiteindelijk moeten leren dat ze niet bang hoeft te zijn.
Als laatste wil ik benadrukken dat wij enorm zuinig zijn op onze paarden, in tegenstelling tot wat sommige mensen hier suggereren.
Met vriendelijke groeten,
Nicole Werner
Rana schreef:Jeetje jongens...
Het is toch absurd dat hier zulke belachelijke reacties en suggesties geplaatst worden dat Nicole zich gewoonweg GENOODZAAKT voelt om te reageren! Denk toch eens even na voordat je iets post!Sommige opmerkingen gaan gewoon echt ver!
Ga toch kijken in plaats van kraken. Zuivere jaloezie niks anders
Wees toch blij dat mensen nog hun beest aanvoelen en weten wanneer het genoeg is voor het dier. Vele kunnen er van leren. Nicole bedankt voor het duidelijke antwoord.

Raggel schreef:Geldt dit ook niet voor mevr. Werner om te reageren op zulke openbare fora? Zeer opmerkelijk vind ik het om zich zo te moeten "verdedigen" op een forum zoals bokt..

Raggel schreef:Mag ik er even aan toevoegen dat Sisther de Jeu toch niet meer zo verschrikkelijk "jong" is hoor. Ze wordt 10 volgend jaar, ok jong voor een Grand Prix paard. Maar wanneer een paard op dat niveau loopt mag er toch verwacht worden dat het paard al wat wedstrijd en ring ervaring heeft.