Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:38

Knap gedaan hoor!
maar ik snap ook wel waarom ze die grens leggen. Volgens mij moet je regelmatig van paard wisselen en als je 1.85 bent zoals ik valt het op een iel paard van 1.60 al niet mee, laat staan nog kleiner!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:42

Over het rijden ga ik me helemaal niet uitwijden, ken de combinatie niet, maar gefeliciteerd met deze toelating.

Mag ik dan wel even zeggen dat ik het niet zo heel erg bijzonder vind?
Maar dat komt waarschijnlijk dat er al eerder een redelijk aparte op Deurne heeft gestaan, namelijk mijn hengst Aurilla Gold (arabisch volbloed) maar dan wel in de reguliere opleiding waar hij gewoon meedeed met de verschillende lessen, ook springen.

Over de stokmaat kan ik me ook nog steeds vinden in de regels van Deurne, er zijn nou eenmaal niet veel volwassen nederlanders die nog op een pony kunnen rijden waardoor de ruiterwissel met paarden en pony's nog weleens heel ingewikkelt kan gaan worden.

Edit: in het derde jaar ben ik met mijn bier gestopt met de opleiding daar ik het niets aan vond en mijn hengst absoluut niet tegen de 25/7 op stal en dan een uurtje rijden cultuur kon.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:21

Ik vind het heel knap. Sommige reacties snap ik dan ook niet zo goed. Jammer, maar dat houden we blijkbaar op Bokt.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:43

Ik vind het ook helemaal super voor haar. Jammer van de reacties van sommige mensen die ditzelfde resultaat helaas nooit zullen behalen..

Anoniem

Alexx schreef:
over Deurne: ik snap niet dat ze de lat leggen bij 1.60 ik zou zelf de lat leggen bij 1.56,7 vanaf het paard namelijk. Ik snap dat ze geen ponies aannemen, want ze leiden oa op naar topsport. Ooit een pony op internationaal topsport niveau gezien? Met dressuur zou het eventueel wel kunnen, maar met springen zeer waarschijnlijk niet.

Jup. GP-niveau Haha!

Maar goed.

Echt heel knap wat ze heeft bereikt met haar fjord Ja Maar over haar houding is wel waar... maar ach. Nobody's perfect.

HetLamoen

wat ik heb gehoort is die school in deurne helemaal niet zo goed.
ik wou er eerst ook heen maar hoor slechte ervaringen;)
x

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:45

toch komen er goeie ruiters vandaan.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:48

Nou dat vind ik nogal wat.
Toen ik toendertijd Deurne ging doen werd mijn e-pony niet toegelaten en moest ik een ander paard kopen. Boos!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:54

Ben het met veel mensen eens, idd de lat licht te hoog.
Dus dat betekent als je dus een kleiner paard heb verplicht ben om een ander te kopen. Vind ik dus niet kunnen.

Over guus super dat ze door is Lachen

Wat wel jammer is als je op "deurne" zit je altijd voordeel hebt om te werken in de paarden, terwijl andere op leidingen ook goed zijn, en dus altijd een nadeel hebt, als je niet op deurne gezeten hebt.

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:06

ik heb haar al eens zien rijden op Guusje en ik vind het super !
Opleidingen die standaard maten hanteren voor wat wordt toegelaten, vind ik vreemd.
Beter zou kunnen worden gekeken naar de verhouding van de ruiter met het paard (of pony). Verder zouden ze nog kunnen aangeven welke hoogte minimaal gesprongen moet kunnen worden als dit het criterium is waarom ponies/paarden onder een bepaalde schofthoogte niet deel mogen nemen.
Er wordt toch ook geen maximale schofthoogte aangegeven? Of maximale breedte van het paard. Als voorbeeld : een Belg zou dus bijvoorbeeld wel mogen? (niets tegen Belgen, ik vind het mooie paarden).
o.a. Fjorden, Haflingers, Quarter Horses, Paint Horses, Arabieren, Friezen zijn allemaal paarden ongeacht of ze voor de dressuur qua hoogte worden betiteld als "ponies".
- I rest my case -

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:07

Wat is de bokt naam van jolanda die met guusje rijd? Ben toch wel erg benieuwd naar foto's Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:13

Uppojono schreef:
Ik vind het ook helemaal super voor haar. Jammer van de reacties van sommige mensen die ditzelfde resultaat helaas nooit zullen behalen..

Niet een beetje kort door de bocht?
Dus omdat mensen niet op dat niveau rijden mag je geen commentaar geven?
Super voor haar, maar ik persoonlijk vind het niks.

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:24

Des te beter iemand rijdt hoe meer commentaar...
Erg leuk voor deze mooie combinatie dat ze de kans krijgen om zich verder te ontwikkelen in de sport!

Veel succes Jolanda!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:31

Loontje_84 schreef:
Des te beter iemand rijdt hoe meer commentaar...
Erg leuk voor deze mooie combinatie dat ze de kans krijgen om zich verder te ontwikkelen in de sport!

Veel succes Jolanda!

idd veel succes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:35

katiavl schreef:
Misschien aan haar houding werken

en ontspanning....

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:51

Alexx schreef:
over Deurne: ik snap niet dat ze de lat leggen bij 1.60 ik zou zelf de lat leggen bij 1.56,7 vanaf het paard namelijk. Ik snap dat ze geen ponies aannemen, want ze leiden oa op naar topsport. Ooit een pony op internationaal topsport niveau gezien? Met dressuur zou het eventueel wel kunnen, maar met springen zeer waarschijnlijk niet.

Volgens mij huppelde er in Amerika een ponystokmaatje rond in de SGW, Teddy ofzo? Die haalde de 1.60 niet maar was wel internationaal in de topsport.
Daarbij staat een lang iemand niet gekker op een brede Haf/Fjord dan op een kapstok model KWPN van 1.60. Kan er inkomen dat een ruil lastig is tussen een paard van 1.70 en een shetlander, maar iemand van 1.50 rijdt misschien ook niet graag in een ruilles op een paard van 1.83.
En dat deurne voor topsport opleidt, hoeveel procent komt er uiteindelijk in de topsport?
Wat mij betreft mag er wel wat meer naar de combi gekeken worden ipv star naar een regeltje.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:51

Gp nivo ligt toch niet op 156.5 cm? In het buitenland bestaat de E pony niet, daar is het paard vanaf 147.5 cm..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:56

MirK schreef:
Alexx schreef:

Volgens mij huppelde er in Amerika een ponystokmaatje rond in de SGW, Teddy ofzo? Die haalde de 1.60 niet maar was wel internationaal in de topsport.
Daarbij staat een lang iemand niet gekker op een brede Haf/Fjord dan op een kapstok model KWPN van 1.60. Kan er inkomen dat een ruil lastig is tussen een paard van 1.70 en een shetlander, maar iemand van 1.50 rijdt misschien ook niet graag in een ruilles op een paard van 1.83.
En dat deurne voor topsport opleidt, hoeveel procent komt er uiteindelijk in de topsport?
Wat mij betreft mag er wel wat meer naar de combi gekeken worden ipv star naar een regeltje.

Klopt, was laatst nog een stuk over in de Bit. Teddy is inmiddels overleden helaas.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:57

verder is het wachten op ruzie in de tent als er weer eens een topic over Guus en Jolanda is!

tessa1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:39

wat een rare mensen hier.! Als je het niet zo hebt op haar en dr paard zet dan niks neer.! Het gaat over de stokmaat en een school dan ga je toch niks neerzetten over haar zit :S jaloers gedrag.!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:44

Ik vraag me af waarom mensen het gelijk jaloers gedrag vinden... Er zijn mensen die het echt níet mooi/leuk/geweldig/prachtig vinden, dan hoeft het toch niet gelijk te zijn dat iemand jaloers is..? Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:45

tessa1988 schreef:
wat een rare mensen hier.! Als je het niet zo hebt op haar en dr paard zet dan niks neer.! Het gaat over de stokmaat en een school dan ga je toch niks neerzetten over haar zit :S jaloers gedrag.!

Sorry, verkeerd gelezen.
Ik dacht dat het over een pony en zijn amazone ging. Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:46

Pashon schreef:
iemand die in het ZZ licht stand weet te houden, daar zal niet zo heel veel aan mankeren naar mijn idee,

Dan heb ik net over die uitslagen overheen gelezen.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:53

pre schreef:
Nou dat vind ik nogal wat.
Toen ik toendertijd Deurne ging doen werd mijn e-pony niet toegelaten en moest ik een ander paard kopen. Boos!

haha dat had ik ook...mn moeder zag me aankomen..maargoed na heel veel gezeik mocht ik wel komen met mijn e pony, alleen 6 maanden later was ik het zat....ik werd er behoorlijk op afkeurd , vooral door medescholieren terwijl ik toch echt wel 2 klasses hoger reed dan de meeste..
Allemaal van die klote opmerkingen van nog een paar maanden en dan moet ie verkocht worden..enne koop je dan eens een echt paard?! Boos! , ik was het er helemaal zat...

Opzicht (10 jaar later) snap ik het wel , je moet nog weleens van paard wisselen, en dat is idd voor sommige ruiters wel lastig dan...

voor guus en jolanda!!! you go girl...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:13

Ik ken de hele combinatie verder niet, vraag me af wat er zo vreselijk aan die jolanda is dan dat er hier zo gehakketakt wordt..

tis wel leuk voor het ras iig Lachen