Cowgirl schreef:Citaat:Springwedstrijden mijden is toch geen oplossing? Daar heb je de goede mensen ook mee.
Ik denk dat het wel degelijk mee helpt. Wij als kijker brengen toch ook geld in het laatje.
Als er nou eens echt gestraft wordt op dit soort misstanden dan word het kaf vanzelf van het koren gescheiden.
Vorig jaar wou ik ook naar jumping Amsterdam maar toen was het hele verhaal over de Rollkur naar buiten gekomen en toen hoefde ik ook niet meer.
Voor jou 10 anderen die wel willen kijken. Het zou helpen als mensen waarvan algemeen bekend is dat zij paardonvriendelijke trainingsmethodes er op na houden niet meer als held(in) worden beschouwd en nu eens worden gezien voor wat ze werkelijk zijn maar helaas kan de overgrote meerderheid van deze mensen niet geloven dat hun idool dat doet.
Onder druk van de betalende toeschouwers is overigens wel de puissance van het programma verdwenen op vrijwel alle grote internationale concoursen dus het publiek kan wel iets invloed uitoefenen maar zolang hele hallen komen voor bepaalde personen heeft het wegblijven van een enkeling weinig zin.
Ik vraag mij ook af waarom deze ruiter nu naar buiten komt, is het een vorm van wraak of hij heeft hij opeens het licht gezien?