‘Drollenvanger’ voor paarden steeds vaker bepleit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: ‘Drollenvanger’ voor paarden steeds vaker bepleit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:00

ik heb de oplossing paarden poepbakken naast de weg haha Tong uitsteken

nee maar 1 regebui en het is weg Lachen
ik vraag altijd even aan een buurtbewoner of ik een bezem mag lenen omdat mijn paard zich niet kon inhouden en veeg het even in de goot Lachen
vaak zecht de buurt bewoner meis rij maar verder ik ruim het wel even op. en dit alleen door even sociaal te vragen om een bezem Lachen

mensen zijn vaak heel sociaal zolang jij het ook naar hun doet Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:12

Juist Tat_jana, sociaal zijn Lachen. Maar weet je, paardenvolk zijn rare mensen hoor. Iedereen moet toch weten hoe een paard reageert, iedereen weet toch dat een paard kan schrikken, iedereen moet maar accepteren dat de paardendrollen op de straat terecht komen, want ja, een paard kan toch niet met een drollenvanger omlopen en je kan toch niet zomaar afstappen?? Veel te gevaarlijk allemaal.. toch?

De weg is niet van ons! Wat wij niet erg vinden, kán voor andere mensen heel anders ervaren worden. Kan je niet stilstaan tijdens buitenrit of afstappen tijdens een buitenrit? Wat doe je dan in hemelsnaam überhaupt buiten op de weg??

Ik vind dat die mensen groot gelijk hebben. Het is onze hobby en daar hoeven de andere buurtbewoners geen last van te hebben. Hebben ze dat wel, dan moet er wat aan gedaan worden. En als elk paardenmensje zich nu eens gedraagd zoals Tat_jana of iig zijn poep aan de kant schopt dan zijn de problemen zo opgelost. Maarja, als je je paard niet onder controle hebt (want dat is het imo gewoon als je niet stil kan staan en af te stappen) heb je er ook al je mede-ruiters mee en moeten er wel maatregelen genomen worden!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:15

jenga_8 schreef:
wat pluizebolpum al zei: In Lelystad hebben ze dreven en straten. Op de dreven mogen automobilisten 70 rijden(dat wordt meestal 80 á 90) Is niet fijn en veilig om daar met je paard te rijden... sterker nog! als je met je te paard op de dreef rijdt, wordt je er door de politie afgestuurd en naar het fietspad verwezen! Daarom wordt het hier gedoogd op het fietspad te rijden. Ik ken wel menners die de dreef met hun rijtuig pakken, maar het is levensgevaarlijk!

De maneges in Lelystad liggen ook buiten de stad dus zijn er weinig fietsers die er last van hebben, je heb hier weinig in de stad te zoeken met je paard. Maar ik Houten heb je van die buitenwijken waar de ruiterpaden soms zelfs op uitkomen, zie je heel veel in het Gooi!

jeetje No Cheer
geachte ruiters, wilt u zich alstublieft niet aan het verkeersreglement houden?

drukke wegen ken ik ook, ik zit met mijn paard ingesloten tussen 2 90km-wegen en een snelweg, en moet eerlijk bekennen dat ik daar ook het fietspad neem Bloos (op de snelweg uiteraard de pechstrook Clown )

en dan nóg, doe ook eens iets aan alle asociale truckers/automobilisten/fietsers/wandelaars die de berm vol blikjes en andere troep gooien, zodat ik daar mijn paard niet veilig kan laten lopen.
bij mijn weten vergaat een paardendrol veel sneller dan een colaflesje Duivel

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:41

............. En de menners dan?!
Moet ik dan ook maar zo'n strontzak aan de kont van m'n shetmerrie hangen die lekker tegen haar billen aankletst als we draven of gallopperen en ontzettend zwaar is?
Op de weg dénk ik er niet eens aan om te stoppen, van de bok te gaan en de stront op te ruimen.
Dat is echt vragen om ongelukken.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:42

ik woon in den bosch .
en elke donderdagavond rijd hier de bereden politie door de binnenstad .
overal ligt dan poep van de poaarden maar heb ze het nog nooit op zien ruimen dus laat staan dat ik ooit een politie agent met schep en vuilniszak op zijn rug door de stad heb zien rijden .

en ik denk dat mensen die aan het winkelen zijn het ook niet waarderen om in de paardenpoep te gaan staan .
en ik denk dat daar veel meer hinder van is dan de paardenpoep op de fietspaden .

ook ik krijg die zak nooit aan mijn paard zijn kont denk dat we levensgevaarlijke taferelen krijgen mocht ik dit gaan proberen . Clown

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:45

Shyla25 schreef:
jenga_8 schreef:
ze hebben het hier wel over HOUTEN!!! (uber gooi!)

Ik weet niet waar jij denkt dat Houten ligt maar zeker niet in het Gooi Knipoog

Zelf heb ik in Huizen gewoond en daar deden ze nieteens zo moeilijk (wel Het Gooi).
Sommige mensen ruimde het zelf op en de rozen deden het er erg goed op Ja

:lol: oeps ja, haal ff wat door elkaar!
Ben welens in Houten geweest, hangt aardig goois sfeertje iig Tong uitsteken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:48

JoyCiej007 schreef:
Moet ik dan ook maar zo'n strontzak aan de kont van m'n shetmerrie hangen die lekker tegen haar billen aankletst als we draven of gallopperen en ontzettend zwaar is?
Op de weg dénk ik er niet eens aan om te stoppen, van de bok te gaan en de stront op te ruimen.

En dus moeten de andere mensen het maar accepteren? Moeten andere mensen door/om jouw paard zijn stront heen??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:50

JoyCiej007 schreef:

Verward Voor menwagen zijn er al jaren opvangzakken voor de poep. Mooie contructie, heeft het paard helemaal geen last van..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:19

foto van een drollenvanger uit een eerder topic Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:28

Ik vind het geen probleem, wil best in het vervolg gaan rijden met zo'n drollevanger. Paard zal er even aan moeten wennen maar dan is het klaar.

Woon in een klein dorp waar van ruim 40 % paard rijdt. Elke week komen hier in de straat wel weer 3 - 4 drollen bij. Een rondje door de buurt en je komt toch minstens 15 drollen tegen, op het wandelpad wat verboden is voor ruiters, op de stoep, in het rozenveldje, op je oprit. Nee lekker fris....
Zal maar wat blij zijn als het eindelijk door iets of iemand wordt op geruimd. Maar dat vind ik ook van de hondestront die hier overal ligt.

Heb zelf twee paarden, rij minstens 3 -4 keer per week buiten. Paard mest eigenlijk altijd in de berm, zoniet bied ik aan het op te ruimen. Zou erg geen probleem mee hebben om zo'n ding bij hem om te hangen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:47

En vroeger dan toen paarden het werk voor ons deden en de kar trokken, lagen er ook drollen.
Je loopt of fietst er toch gewoon naast zo groot zijn ze nu ook weer niet.
Mensen kunnen gewoon niks meer hebben of waarderen.
Waarom wordt er door gemeentes niet een soort pad gemaakt langs fietspaden zeker op plekken waar veel ruiters over de fietspaden moeten en ruiters verplichten om op zo'n pad of zoveel mogelijk langs de kant te rijden.
Als ze dan poepen ligt het niet midden op het fietspad.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:29

Het is toch niet meer als normaal dat je je eigen zooi op ruimt....
Of dat nou dat cola flesje, je mac donalds verpakkingen of je paarden drollen zijn?

Ik kom ze ook liever niet tegen op het fietspad, hoe onschadelijk ze ook zijn. Vind het een beetje een bekrompen gedachte dat de rest van Nederland zich maar aan moet passen omdat wij graag met de paarden de straat op willen, maar er niet op en af kunnen.

Dat is imo een must, dat je even 30 seconden van je paard moet kunnen om de mest bijv. aan de kant te schoppen.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:30

Weet je wat ik nou vreemd vind... heel veel paarden worden getraind (gelongeerd) met hulpmiddelen als een pessoatuig en aanverwante constructies. Een enkele keer tref je eens een paard dat het absoluut niet accepteert, zo'n ding achter z'n kont langs, maar het merendeel geeft er (soms na een paar keer oefenen) niets om. Zou het voor een paard nou echt zo'n verschil zijn of er een pessoatuig of een poepzak achter z'n kont hangt? Ik denk dat het er beide keren wel aan zal wennen.

Bovendien... als iedereen gewoon de 'zooi' achter de kont van paard/pony even zou opruimen of aan de kant schuiven, hoor je niemand meer over zo'n zak Knipoog

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:57

Cayenne schreef:
Als er in Houten paardenpoep op de fietspaden ligt, dan is dat in ieder geval niet van de aldaar gevestigde bereden politie. Het korps zegt nooit iets achter te laten, ook niet op rijwielpaden. Het is namelijk de gewoonte van de agenten te paard om een schep en zak mee nemen om de uitwerpselen die de paarden achterlaten op te ruimen.

Maar deze politieagenten zijn beroepsruiters met getrainde paarden die als het goed is zelfs stil blijven staan als er hooligans schreeuwen of vuurwerk knalt. Even afstappen en opruimen is daarom geen enkel probleem.

Haha! Haha! Haha! Ik werk vlakbij een manege van de bereden politie. Opruimen???!!!! dat heb ik ze nog nooit zien doen.
Ik vraag me af hoe ze een schep en een volle zak mest meenemen. Als je nagaat dat een paard gemiddeld 8x per dag mest dan heb je al gauw een behoorlijke zak vol.
Nee,... dat is een regelrechte kul verhaal Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:11

Moet zeggen dat ik die poepzak er niet geheel comfortable uit vind zien. Mijn paard draagt bijvoorbeeld altijd een eindje de wind in, hij zal dus een continue druk naar beneden krijgen op zijn staart, wat ook weer niet bevordelijk is voor de rug. Ik ben echt niet te beroerd om iets aan dit probleem te doen, maar de poepzak in het plaatje zal ik hem nooit aandoen.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:26

Gewoon op de weg rijden is inderdaad niet altijd zo veilig als je zou willen. Clown Ik kon in het gehucht waar ik eerst woonde ook kiezen tussen een 80- km weg, de sloot of het fietspad. Ik koos het fietspad. Haha! Daarna kon ik gewoon weer verder huppelen in het bos met de poownie maar ik moest toch echt langs die weg. Denk ook niet dat íemand daar een paard op de weg wil en al helemaaal geen karren, trekkers zijn al strontirritant op een drukke weg, met een kar veroorzaak je een hele file. En als er iemand even niet op aan het letten is klapt ie er zo met zijn auto achterop en dan ben je samen met je knol hartstikke dood. Clown

Maar goed verder vind ik het zelf niet zoveel moeite om even af te stappen en de schijt aan de kant te schoppen, is idd wel zo lief voor de wel een klein beetje zeurende mensen. Tong uitsteken De poownie waar ik altijd mee reed had ook een voorkeur voor poepen in de berm maar als het in een woonwijk wel ergens gedumpt werd waar het niet hoorde heb ik het altijd netjes in de bosjes geschoven.
Het beest kon trouwens ook niet stil staan, had de moeite moeten nemen het aan te leren maar ik heb me de skills van het opstijgen op een rondstuiterend paard aangeleerd en dat werkte prima. (niet als je een heel groot paard hebt denk ik Tong uitsteken )

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:30

Ik vind hem minder lelijk dan ik eigelijk voor ogen had, in gedachten zag ik echt een soort blauwe vuilniszak erachter hangen haha.. maar idd is het niet echt handig dat dat ding om zijn staart heenzit..

iig ga ik niet elke keer op en afstappen als er gepoept word onderweg,probeer het in de berm te doen en als dat niet lukt.. naja pech dan.. misschien egoistisch maar ik heb gewoon geen zin om 3 keer per rit op en af te stappen en onhandig te gaan staan doen (waar laat je je paard??) om een paar drollen op te ruimen..

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:32

Wat een stom artikel.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:35

pff waar maken ze zich druk om. Paarden zijn geen vervuilers, auto's en vrachtwagens moeten ze harder aanpakken.... Boos!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:38

moet zeggen dat dat plaatje er minder erg uitziet dan verwacht... mar veel gaat daar niet in volgens mij...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:20

Naomi_unique schreef:
Bij het ruiterbewijs heb ik juist altijd geleerd dat er één kapstok artikel is wat luid: u mag anderen nooit tot hinder zijn of ophouden of in gevaar brengen. Volgends mij breng ik meer mensen in gevaar door bij ons op de autobaan te gaan rijden (op de rustige wegen vanzelfsprekend wel, maar de drukke wegen dus echt niet!) dan wanneer ik op het fietspad rijd. Het is als kiezen tussen twee kwaden, want ik snap dat het voor de fietsers vervelend is als er zo'n grote paardenhoop ligt.
Toch kies ik zelf liever voor veiligheid, en blijf dus op het fiestpad rijden......

Dus ik vind zowieso de regeling dat paarden op de weg thuis horen en niet of het fietspad over het algemeen al belachelijk en levensgevaarlijk! Als ik op de weg rijd dan krijg je pas echt gevaarlijke situaties... (denk aan toeterende auto's, gevaarlijke inhaal manouvres enz!!!)

Ik ken artikel 5 WvW ook ja. Als jij mensen hindert of in gevaar brengt door met je paard op de rijbaan te rijden, dan mag je daar dus niet rijden. Klopt.

Dan snap ik echter nog steeds niet wat jou dan maar het recht geeft om op het fietspad te rijden? Volgens mij mag dat dan nog steeds niet. Jammer voor jou, maar dan moet je dus gewoon omrijden of ergens anders langs gaan.

Je mag met je paard over de rijbaan, door de berm of over het ruiterpad. Zijn die er niet, of kun je daar niet overheen zonder gevaar of hinder te veroorzaken, dan kun je er dus niet langs. Er is helemaal geen keuze voor óf de weg óf het fietspad, maar voor niet de weg én niet het fietspad.

Als je op de weg een gevaar bent (bijvoorbeeld wanneer je ingehaald wordt), dan hoor je niet op de weg thuis.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:25

Sorry oomens, maar dat is m.i. wel heel erg kort door de bocht, mijn 3 jarige kijkt van weinig dingen op of om, maar op de weg lopen met hem, waar ze dik 60-70 km per uur in onoverzichtelijke kronkels scheuren. Nee dank je, daar pas ik voor. Dan maar onwettig op het fietspad. De agenten zwaaien me daar overigens vrolijk gedag, veiligheid gaat voor regeltjes gelukkig bij ons.

En ik weet niet of jij midden in de bossen woont, maar de enige manier om bij ons het erg af te komen is over het fietspad of die sjeesweg... Keuze is bij mij erg snel gemaakt.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:41

Ik vind het echt té erg worden hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ze kunnen beter het probleem aanpakken van de blikjes en al die andere rotzooi op de weg, dan een hoopje paardenpoep Nagelbijten / Gniffelen Die drollenvanger krijg ik No-Way achter de kont van mijn merrie hoor, beest raakt hartstikke in paniek zodra er maar iets tegen haar billen of achterbenen aankomt. Zelfs een halstertouw raakt ze helemaal over de zeik.... Ik vind dat het echt een beetje té ver gaat hoor Nagelbijten / Gniffelen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:32

Laat ze dan ruiterpaden en menpaden naast het fietspad aanleggen, dan kom je daar (weg en fietspad) ook niet meer.
Probleem opgelost voor iedereen én tenminste veilig rijden met paard (en wagen).
Maar nee, dit zal wel te duur zijn (geld weg door bij IJslandse banken geld weg te zetten, miljoenen)................ of niet in het zogenaamde bestemmigsplan passen (dan maar aanpassen hé).\
Waar een wil is, is een weg, of niet soms.........
Dan maar massaal zo'n ding aanschaffen en bij de gemeente declareren.
En als je paard aan de hobbel gaat door zo'n ding achter zijn billen en schade veroorzaakt, dan die kosten ook maar verhalen bij de gemeente, het moet immers van hen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:44

corine1981 schreef:
Sorry oomens, maar dat is m.i. wel heel erg kort door de bocht, mijn 3 jarige kijkt van weinig dingen op of om, maar op de weg lopen met hem, waar ze dik 60-70 km per uur in onoverzichtelijke kronkels scheuren. Nee dank je, daar pas ik voor. Dan maar onwettig op het fietspad. De agenten zwaaien me daar overigens vrolijk gedag, veiligheid gaat voor regeltjes gelukkig bij ons.

En ik weet niet of jij midden in de bossen woont, maar de enige manier om bij ons het erg af te komen is over het fietspad of die sjeesweg... Keuze is bij mij erg snel gemaakt.

Dan heb je dus geluk. Maar dat geeft jou nog steeds niet het recht om je rotzooi daar achter te laten! Knipoog