Paardenmarkt van Hedel beleeft drukste editie sinds jaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re: Paardenmarkt van Hedel beleeft drukste editie sinds jaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:57

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:59

loulou, er stonden veel schimmels in die kleur... dus weet niet of hij het was.. sorry misschien dat iemand het weet

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:01

mocht iemand hem denken te herkennen er staan meer foto's in mijn profiel.
heb hem verkocht met donker blauw br regendeken, maar wil natuurlijk niet zeggen dat hij
die gister ook op had....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:31

Ik weet niet 100% zeker maar dacht hem wel te hebben gezien.
is die goed terecht gekomen of je weet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:35

dat wilde ik dus aan jullie vragen Knipoog

heb hem door omstandigheden aan een handelaar moeten verkopen. en hoopte
dat iemand hem toevallig heeft gezien en weet waar hij gebleven is.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:02

Ik ben ook op de hedelse paardenmarkt geweest. Er stonden echt leuke paarden tussen, maar helaas ook eerste klas scharminkels. Er waren trouwens ontelbaar veel 'friezen' ik heb er twee gezien met een ernstig doorgezakte rug. De kwaliteit van bijna alle friezen vond ik erg slecht. Maar ik heb wel een schitterende haflinger merrie zien staan, een prachtig echt zwart tuigpaard. En een tinkerhengst die de boel flink op stelten zetten. Helaas hoorde ik dat die handelaar niet helemaal eerlijk was en graag gebruik maakte van verdovende middelen.. Ik heb het bovenstaande paard misschien wel gezien, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Hij stond bij vak b als ik met niet vergis vlak bij de kraam van ruitersport nistelrode en de hedelse paarden moppen.
De aanbiedingen van ruitersportwinkels waren wel weer érg leuk, maar het eten vond ik echt heel duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:34

En de w.c 50 eurocent haha een warme kop chocomelk 1,50 supertje speciaal was net zo duur als frietjes speciaal 3,50
ik schrok wel van de prijzen.
Die friezen waren wel heel erg ze stonden zo trots en dan oppeens zie je de rug.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:30

Hebben heerlijk gegeten van een familiezak kibbeling..mmm

Maar jullie hebben ook vast die shets gezien met een karretje erachter. Beetje zielig gezicht.. het vosje welke thv de kermis stond, rechts vanaf de brug gezien.. is volgens mij deze: ***
Viel me zo op omdat dat tuig van geen kanten zat! Zag dat dat bij deze ook niet is en rest ook zelfde Cool
Laatst bijgewerkt door Winged op 06-11-08 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd ivm link naar marktplaats

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:58

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:17

Ja ik was er ook, leuke en gezellige markt altijd. Maar wel ontzettend koud zeg smorgens om half 4 brrrr... Ik stond naast de verzamelaar van de doodspaarden ( dikke bruine, dikke zwarten, en oude magere vossen) helemaal vooraan bij de ingang die 1e rij, netjes ingevlochten en met een deken op, en ik heb alles verkocht. Ik heb wel wat leuke ertussen gezien, maar waren al verkocht helaas.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:27

goh wat een prijzen. de paardenwereld lijdt niks met die crisis

een merrie fries 3 jaar 3xbetuigd : 4500 (met papieren)
schethengst 5mnd : 50 ( met papieren)
schetmerrie net 4 mnd: 250 (met papieren)
haflinger ruin 1,5 jaar 625 (zonder papieren)
merrie fries 6mnd 1750 ( met papieren)
oude merrie drachtig 600 ( met papieren)

en zoheb ik nog wel meer prijzen,. main wat een bedragen voor sommige paarden en dat voor een markt.
en toch durven sommige voor schetjes echt veel te vragen niet normaal Gaaaap
schrok daar best wel van.
maargoed al met al weer een geslaagde dag.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:39

er stond net door iemand een bericht van dat er iets mankeerd anders verkoop je hem toch gewoon via internet..
najah dit is gewoon onzin. op een markt heb je gewoon veel meer kans, meer mensen en mensen van ver weg.

er staan genoeg paarden bij die super zijn.. ook paarden met een doorgezakte rug, mok, oud, mager kunnen zeer goed zijn als je de juiste verzorging geeft.

en je weet nooit wat je koopt ook niet alsje ze via internet koopt Knipoog

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:17

Ik ben er ook geweest samen met een vriendin van mij. Ik moest nog een springzadel hebben voor mijn paardje en ging daar met een paar euro heen, heb 2 shetjes van handelaren gekocht en aan blijvend tehuis verkocht (man met dochter en meisje die blijkbaar bij mij op school zat.) het 1e was een shetveulen hengst met een bijzondere kleur zonder papieren met de naam Sipke(beetje valk achtig met bruin) en de 2e was een bruine shet hengst en enorm grappig met papieren(rutger nog iets) met de naam bram van stal schoonhoven.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:24

Ben er nu voor de 6e keer geweest en het viel me op dat het qua aantal paarden minder was dan voorgaande jaren maar dat er veel meer mensen waren.
Die valk-shet heb ik ook gezien. Apart beestje. Toevallig iemand ook nog het liefdeskoppel in aktie gezien? Friese hengst naast een hengstige bruine merrie? Degene die de merrie heeft gekocht, is letterlijk 2 voor de prijs van 1.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:27

@ Karijn, die hengst en merrie heb ik inderdaad ook in aktie gezien. Hij heeft wel een aantal keren gesprongen en heb 1 x gezien dat hij er ook daadwerkelijk in zat dus tja, hoogstwaarschijnlijk toch wel 2 voor de prijs van 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:29

loulou schreef:
iemand toevallig dit paard gezien in hedel?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGK6EX6P.jpg

Die heb ik gezien. Een dame reed erop met een western zadel. Ze kreeg een boete omdat ze constand heen en weer reed over de markt.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:30

lkkr slim om een hengst en merrie naast elkaar te zetten ......

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:34

Om te zien waren het ook niet de knapste paarden. Haha!
Verder heb ik een paar leuke paarden gezien maar dan denk ik toch elke keer weer...ziet er leuk uit, leuk papier maar wat "mankeert" eraan? Misschien ook niets.
We hadden 1 leuke vosshet gezien maar daar vroegen ze 350 euro voor, was misschien drachtig en was niet zeker of er papier bij zat.
Ik denk alleen dat ik er volgend jaar niet meer na toe ga, heb het nu wel gezien.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:34

Dustinlover schreef:
Ik ben er ook geweest samen met een vriendin van mij. Ik moest nog een springzadel hebben voor mijn paardje en ging daar met een paar euro heen, heb 2 shetjes van handelaren gekocht en aan blijvend tehuis verkocht (man met dochter en meisje die blijkbaar bij mij op school zat.) het 1e was een shetveulen hengst met een bijzondere kleur zonder papieren met de naam Sipke(beetje valk achtig met bruin) en de 2e was een bruine shet hengst en enorm grappig met papieren(rutger nog iets) met de naam bram van stal schoonhoven.

Ja sipke was echt leuk, ook verkocht aan een goede man gelukkig! Lachen
Die friezen heb ik niet in actie gezien haha , Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:24

StalNollie schreef:
er stond net door iemand een bericht van dat er iets mankeerd anders verkoop je hem toch gewoon via internet..
najah dit is gewoon onzin. op een markt heb je gewoon veel meer kans, meer mensen en mensen van ver weg.

er staan genoeg paarden bij die super zijn.. ook paarden met een doorgezakte rug, mok, oud, mager kunnen zeer goed zijn als je de juiste verzorging geeft.

en je weet nooit wat je koopt ook niet alsje ze via internet koopt Knipoog

Als je een paard via internet koopt kun je hem laten keuren en als het je niet bevalt niet nemen.
Zie je al voor je ik wil het paard kopen maar eerst keuren dat gaat niet op de markt.
Het is kopen gelijk meenemen en thuis maar achter komen of er iets aan mankeert.
heb je kei veel geld uitgegeven kun je het beesje naar een paar dagen in laten slapen.
Wij hadden daar 5 jaar geleden een haflinger merrie gekocht eigenaar had met kalmeeringspul gewerkt.
Beesje was rustig mankeerde niks aan maar 4 dagen later wel had ze zwaren influwenza en was bijna dood.
En stook ook even de rest aan heb daar midden in de nacht bij die paarden gezeten en hopen dat het niet erger werd.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:43

0ojannekeo0 schreef:
loulou schreef:
iemand toevallig dit paard gezien in hedel?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGK6EX6P.jpg

Die heb ik gezien. Een dame reed erop met een western zadel. Ze kreeg een boete omdat ze constand heen en weer reed over de markt.

Ik weet bijna zeker dat het dat paard niet was... Die 'dame' reed op een e-pony die veel grijzer was (met een 'criollo' hoofdstel aan?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:44

Branca schreef:
Ik weet bijna zeker dat het dat paard niet was... Het was een e-pony die veel grijzer was (met een 'criollo' hoofdstel aan?)

Nee hoor, een halstertje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:48

Net de foto's op omroep Brabant even bekeken, mensenlief wat een drukte, daar doe je me toch echt geen plezier mee. Verder vond ik de paardjes die er stonden zo van de foto er toch nog best uitzien, door een dikke en ongepoetste vacht moet je heen kunnen kijken. Of er verder wat aan mankeerd kan echter niemand zeggen.

Ik ben nog nooit op een paardenmarkt geweest en ga dit zelf ook niet opzoeken. Ik kom geheid met een paard thuis...

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:36

Ik heb het liefdeskoppel ook gezien! De (oude) eigenaar van de merrie maakte het niets uit, ze was toch al verkocht. De hengst was alleen lelijk blijven hangen op de rug van de merrie. Nadat de merrie opzij was geslagen met een stok, hing de hengst vast met zn been in een touw.

plavona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:02

Zo het zit er weer op dit jaar met de paardenmarkt.
Gisteren vroeg uit mijn bed gestapt om mooie paarden te kijken.
Van mijn huis af is het 7 minuten lopen.
Maar ben eigenlijk geschrokken wat ik daar aantrof en wat ze ervoor vroegen ..brrr...
Ben mijn eigen dik kont(plavona) gewent,maar dit was echt diep triest.