'Altijd oppassen met paarden in het verkeer'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: 'Altijd oppassen met paarden in het verkeer'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:40

ben ik de enige die die aardige mensen tegenkomt die voor je stoppen en hun scootertje uitzetten en dan weer starten als je er net voorbij bent? Clown
vind het altijd zo vreselijk goed bedoeld en tegelijkertijd een van de meest onhandige dingen om te doen, die van mij reageert eigenlijk alleen op vrachtwagens die van achteraf komen, maar hier maakt ie dus standaard een mooie luchtsprong van Vork

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:41

Jade schreef:
ben ik de enige die die aardige mensen tegenkomt die voor je stoppen en hun scootertje uitzetten en dan weer starten als je er net voorbij bent? Clown
vind het altijd zo vreselijk goed bedoeld en tegelijkertijd een van de meest onhandige dingen om te doen, die van mij reageert eigenlijk alleen op vrachtwagens die van achteraf komen, maar hier maakt ie dus standaard een mooie luchtsprong van Vork

haha kun je zo een rodeoshow opvoeren mét een paar vrachtwagens Clown Wij stoppen ook altijd, naja we gaan gewoon heel langszaam rijden met de auto Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 04:37

Ik vind eerlijk gezegd ook dat er nogal wat schort aan de verkeersmakheid van veel paarden, en aan de kennis van veel ruiters die vrolijk de weg opgaan.

Ik heb mijn paard aan de hand verkeersmak gemaakt, rustig aan, en toen ik erop ging zitten buiten het erf nooit ergens last van gehad (behalve van af en toe een klierbui van madam, maar daarvoor is ze ook een levend wezen). Bij die paar dingen die ze echt doodeng vind (een mening die ik meestal deel) stap ik af en ga rustig aan de hand kijken, bij mijn miep helpt dat enorm. (en op die manier voelt ze mijn eigen angst ook minder). Ben eerst gaan buitenrijden met andere paarden die al verkeersmak waren en toen ik alleen ging was het vanaf het begin helemaal goed. Heeft wel een hoop tijd en geduld gekost, maar dat was het meer dan waard! Alleen bij grote vrachtwagencombinaties en die enorme landbouwvoertuigen stap ik af om ongelukken te voorkomen. Voor de rest kan je alles bij haar doen wat verkeer betreft (maar die plotseling opvliegende eend uit de sloot komt je opeten). En als ik vanaf de stal al kan zien dat er bijvoorbeeld een sloot uitgebaggerd wordt met zo'n graafding ga ik gewoon die kant niet op, dat is vragen om problemen.

Toch kom ik ook regelmatig paarden tegen die over de weg stuiteren zonder dat diegene die erop zit ook maar iets van controle heeft, maar wel enorm tekeer gaan als ik te paard stapvoets passeer en met de auto voorzichtig, oplet of zowel paard als ruiter me gezien hebben en in een rustig tempo. En telkens verbaas ik me weer dat die combinaties nog niet verongelukt zijn hoewel het verkeer hier over het algemeen goed rekening houdt met paarden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:32

Helemaal goed, Mick, helemaal goed OK dan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:56

ik ben het ook helemaal met jullie eens Mick en Waratje Haha!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:04

Ik heb mij ook al geërgerd aan voorbijrazende of erg ongeduldige automobilisten op de weg. Langs de andere kant denk ik dat veel reacties gewoon voortkomen uit onwetendheid. Zoals mijn vriend (nochtans een heel intelligent iemand) had er geen idee van dat paarden zo schrikachtig waren (tot hij mij leerde kennen natuurlijk).

Ik denk dat je gewoon mensen moet informeren, zodat ze zich bewuster zijn van het gevaar. Als ze dan nog steeds voorbij razen, tjah, dan zijn het boeren (in de slechte zin van het woord) en dan gaat er niets helpen behalve een scheldpartij Haha!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:45

Pfoe, spannend zoiets hoor:S Dan twijfel je als man wel weer even om de straat op te gaan lijkt mij, gelukkig haddden ze beide niets ernstigs alhoewel de kwetsuren van die man erg pijnlijk klinken:S