Eigenaresse koopt haar gestolen paard weer terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Re: Eigenaresse koopt haar gestolen paard weer terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:52

Jullie zitten hier allemaal te veronderstellen, alleen de kandidaat-kopers en ikzelf hebben Wiseguy gevonden, U kan alles lezen op http://www.paardenspeurder.be - teruggevonden. Morgen komt er nog een artikel over Wiseguy.
Tine is door haar verzekering uitbetaald 3 maanden na de diefstal, zij heeft Wisguy teruggekocht, de reden daarvan weten alleen de Politiediensten, Tine en een paar mensen.
Het bedrag ga ik jullie niet meedelen, maar wees ervan overtuigd
dat alles volgens de regels in deze zaak gedaan is.
Hoor, lees zoveel over Wiseguy nu, maar de echte mensen die een pluim verdienen in de eerste plaats zijn de kandidaat-kopers.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:54

De grootste bandiet is de dief, en een Belgisch BWP gebrandmerkt paard, gechipt, en een nieuw Nederlands paspoort en zijn naam was nu Lanza, daar zijn meer mensen die wisten dat het om Wisguy ging, een gestolen paard.

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:02

Dus die handelaar koopt een paard met papieren die niet overeenkomen met het brandmerk, én een verkeerde chip erin.

Dan snap ik écht niet hoe zo iemand te goeder trouw kan zijn.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:08

De kandidaat-koper die getipt heeft,heeft zeker een pluim verdient,maar ook een handelaar kan de lijsten van gestolen paarden nakijken....

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:21

ze heeft veel geluk Haha! ,
meestal hoor je er niks van terug als je paard gestolen is...
super voor je !

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:25

jodi schreef:
De kandidaat-koper die getipt heeft,heeft zeker een pluim verdient,maar ook een handelaar kan de lijsten van gestolen paarden nakijken....

Welke lijsten ??? Stond zelfs bij BWP niet als gestolen, alhoewel zij telkens in kennis gesteld worden bij een diefstal, zoals veel handelaars, die zelfs ook Wiseguy gehad hebben , niet één maar de verschillende handelaars, en dan zullen we nog maar zwijgen over de krantenartikels bij de diefstal.
Bij ons vindt U veel gestolen paarden, met alle plezier worden zij gratis op onze site geplaatst : http://www.paardenspeurder.be
en nog veel plezanter bij een teruggevonden paard.
Laatst bijgewerkt door Adri op 27-10-08 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:25

xKatleentjex schreef:
petraaken schreef:
Vanaf 2007 is chippen verplicht in België dus moeten ze ook een paspoort hebben.

Vanaf juni 2008...ik heb mijn gegevens ruim daarvoor doorgegeven, speciaal nog met de DA gebeld om te vragen hoe en wat zodat ik zeker wist dat ik het juist deed..ik heb nog altijd niets gehoord dus mijn paard is nog altijd niet gechipt. Ik ken andere mensen die al een jaar wachten...

Maar evengoed fijn voor haar dat ze haar paard terugheeft, ondanks ze er weer een bedrag voor heeft moeten neerleggen.

vreems, mijn DA had de papieren al na een maand van opsturen aangekregen dus konden ze gechipt worden

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:35

Tis en blijft een raar verhaal hoe de handelaar er onder uit komt.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:44

De politiediensten hebben gedaan wat zij moesten doen, hebben ook de vaststellingen, verhoren enz... verricht. Heel dit dossier is nu overgemaakt aan het parket, en deze dienst gaat beslissen wat er nu gaat gebeuren.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:46

moet je bedenken dat het allemaal op 5 minuten van waar woest staat is gebeurd, ik ben blij dat ze eindelijk haar paard terug heeft!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:48

Ik herinner me het verhaal van iemand met een gestolen Tinker dat hier uitgebreid op bokt heeft gestaan (Swieber, kan dat?). Die werd gevonden in de Ardennen en ze kon hem zonder te betalen weer inladen. Terwijl degene bij wie hij stond hem te goeder trouw gekocht had.

tenminste, dat meen ik begrepen te hebben

Swieber is niet teruggevonden in de Ardennen, was verkocht en stond in Luxemburg waar wij hem zijn gaan halen . Swieber is zonder enige betaling teruggehaald, maar dat heeft ook zijn reden.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:44

zo zeg dat is geluk hebben Haha! en natuurlijk heeft mijn vriendin Adri er ook een handje aan meegeholpen Knipoog alle mails en werk die ze doet voor de vermiste paarden ponys en ezels is in een woord GEWELDIG!! Adri je bent TOP!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:53

Adri schreef:
jodi schreef:

Welke lijsten ??? Stond zelfs bij BWP niet als gestolen, alhoewel zij telkens in kennis gesteld worden bij een diefstal, zoals veel handelaars, die zelfs ook Wiseguy gehad hebben , niet één maar de verschillende handelaars, en dan zullen we nog maar zwijgen over de krantenartikels bij de diefstal.
Bij ons vindt U veel gestolen paarden, met alle plezier worden zij gratis op onze site geplaatst : http://www.paardenspeurder.be
en nog veel plezanter bij een teruggevonden paard.

'Een kandidaat-koper had vorige week aan de alarmbel getrokken. De koper contacteerde de website paardenspeurder en zag daar dat het aangeboden paard eerder dit jaar gestolen was. '

Op jullie lijst dus Clown
Goed werk OK dan!

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:04

Fijn dat ie teruggevonden is, jammer dat ze m terug moest kopen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:07

Fijn dat hij terug is Haha!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:16

In ieder geval fijn dat Wiseguy gezond en wel terug kan naar zijn vertrouwde stal.........
Gefeliciteerd met zijn terugkomst..........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:32

tessyke schreef:
vreems, mijn DA had de papieren al na een maand van opsturen aangekregen dus konden ze gechipt worden

Ik had het nodig voor wedstrijd en heb nog ruim een half jaar moeten wachten voor ik het paspoort én chip vast te krijgen. Heb het voor wedstrijden toen gelukkig kunnen uitleggen en kunnen regelen waardoor ik dus wel gewoon kon blijven starten. Maar zo eenvoudig is het niet om zomaar een chip en paspoort vast te krijgen voor een paard hier in Belgie. Knipoog En lang niet alle paarden/pony's zijn al gechipt en voorzien van paspoort hier in Belgie. Lachen Dus een paard zonder paspoort kopen is niet eens zo vreemd. Lachen

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:41

Mariel89 schreef:
ja idd, nu heeft ze dr 2... Nagelbijten / Gniffelen
Wel fijn - en geluk - dat ze haar paard weer gevonden heeft

NU heeft ze indd 2 paarden.
maargoed. als ik mijn paard terug zou kunnen kopen. had ik het ook gedaan Bloos

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:50

Gelukkig dat ze hem weer terug heeft.

vvwc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:16

ranna schreef:
En hoe zit dat dan met het paspoort en de chip?
Waar waren die?

Indien je de huidige toestand in Belgie analiseert dan is deze als volgt :
Een BELGISCH geregistreerd stamboekpaard ontvangt (nà controle van de microchip of inplanting van een microchip door de dierenarts) buiten het stamboekpaspoort ook nog een mutatieformulier van de databank waarmee het dier in de BELGISCHE databank is geregistreerd.
Dezelfde werkwijze geldt ook voor een niet-stamboekpaard (maar men bekomt een neutraal paspoort of EQUIPAS).
Bij de verkoop van een BELGISCH geregistreerd paard moet niet alleen het paspoort voor verkoop VOLLEDIG ingevuld en ondertekend worden voor verkoop, maar ook het mutatieformulier van de databank moet VOLLEDIG ingevuld én ondertekend worden door de verkoper én de koper en dan doorgestuurd worden aan de Belgische databank. Deze wijze van handelen staat in de Belgische wetgeving vermeld en is ook opgenomen in de europese regelgeving.
Diskuties zullen bijgevolg in de toekomst eenvoudiger worden en voor de rechter makkelijker te beslissen. Goed raad dus : koop een paard enkel wanneer deze dokumenten volledig zijn ingevuld én ondertekend en laat de microchipnummer controleren direct bij de verkoop.
Voor Nederland bestaat de microchip en het paspoort eveneens en wordt de microchipnummer gemeld aan de PVE. Sommige van de Nederlandse stamboeken gebruiken nu ook al reeds een verkoopformulier om de overschrijving van een paspoort te laten regelen.

kolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:21

vvwc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:25

Ja Kolanda, fijn voor die mevrouw maar ik begrijp uw verwijzing in verband met dit onderwerp niet naar de link op uw bericht

pink_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 00:30

Ik vind het fijn dat paard en baasje weer bij elkaar zijn!
ongeacht hoe en wat...