Wereldkampioene Zara Philips gewond, paard overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wereldkampioene Zara Philips gewond, paard overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:49

Daarom heb ik een hekel aan de cross country, military. Veel te risicovol voor het paard, evenals de races waar heggen bij inbegrepen zijn. Dat een ruiter daarbij een verwonding oploopt, tja dat is een risico waar men zelf bewust voor kiest.

caroline78 schreef:
Jeetje sneu voor Zara en wat een onbenullige manier. Jammer een groot verlies dat paard. Zou denk ik wel een grote worden.

Verder ook jammer dat er mensen reageren die gelijk de sport weer naar beneden halen.

Het is imo geen sport naar beneden halen, het is toch gewoon zo? Het is toch gevaarlijk met vaste hindernissen en dergelijke? Het is toch een risicovolle tak van de paardensport? Dat zijn toch feiten en niet het neerhalen van iets. En dan kan iemand zeggen dat je tijdens een bosritje ook wel je nek kunt breken? Tja dat kan, toch lijkt me die kans een stuk kleiner dan als je een cross rijdt.

Al met al is het vreselijk dat een paard zijn einde vindt in een sport die de ruiter zo graag beoefend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:15

Een bladerhoop, wat triest, hadden de verantwoordelijken moeten voorzien. Natte rottende bladeren zijn spekglad. Ontzettend erg als je dat overkomt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:26

Mindim schreef:
Het is imo geen sport naar beneden halen, het is toch gewoon zo? Het is toch gevaarlijk met vaste hindernissen en dergelijke? Het is toch een risicovolle tak van de paardensport? Dat zijn toch feiten en niet het neerhalen van iets. En dan kan iemand zeggen dat je tijdens een bosritje ook wel je nek kunt breken? Tja dat kan, toch lijkt me die kans een stuk kleiner dan als je een cross rijdt.

Al met al is het vreselijk dat een paard zijn einde vindt in een sport die de ruiter zo graag beoefend.

Ik denk dat een militarypaard net even iets beter getraind is als een bosritjespaard...
Niet alle paarden zijn geschikt voor een military, alleen de paarden die er echt voor gaan worden gebruikt. Paarden die dit niet willen/kunnen worden niet gebruikt, die worden verkocht als bosritjespaard. (even kort door de bocht, ik weet het Cool )

Tijdens bosritten spring ik ook boomstammetjes, heb me ook een keer vergist in de bodem en we kwamen na een sprong aan het glibberen. Het was meer geluk dan wijsheid dat m'n paard op de been is gebleven en we niet onderuit zijn gegaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, het is erg rot dat het paard daarbij zo ongelukkig is gevallen dat zij haar nek heeft gebroken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:32

EricPrast schreef:
Sneu voor het paard, maar met die Zara heb ik geen medelijden. Ze heeft er zelf voor gekozen deze tak van paardensport te beoefenen en dat weet je dat het risico op zware ongevallen en de daaropvolgende ernstige verwondingen/blessures een stuk groter is dan wanneer je je paard braaf rondjes laat huppelen tussen witte hekjes. Wel banketstaaf dat het dan op zo'n sukkelige manier gebeurt.

gelukkig kunnen jouw paarden niet uitglijden over gladde bladeren

dat is immers wat er hier fout gegaan is ..

kom ieder zijn sport joh , andere mensen vinden toltende ponys met volwassen kerels weer zielig
ieder zijn sport

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:44

Wat een naar ongeluk.
Jammer dat er een verkeerde slideshow bij het onderwerp staat, want dat geeft een heel verkeerd, vertekend beeld. Dat laait in mijn ogen de discussie over eventing onnodig op, omdat bij dit ongeluk het paard gevallen schijnt te zijn door een hoop bladeren. Dat is iets wat iedereen kan overkomen. Ongeacht de tak van paardensport.
Jammer dat de verkeerde foto's deze tak van sport in dit geval dus onterecht in een kwaad daglicht stellen.

Vreselijk voor de ruiter om op zo'n manier je paard te verliezen.

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:55

Agh wat vervelend voor haar en al helemaal de merrie

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:57

Vreselijk ongeluk voor beide. Sleutelbeenfractuur is erg vervelend spreek uit ervaring maar gelukkig is het voor Zara daarbij gebleven qua haar eigen verwondingen.
Discussie over de eventingsport lijkt me hier niet gepast.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:09

MJ_ schreef:
Vreselijk nieuws.

Citaat:
Het paard viel na de sprong over een bladerenhoop.

Kan me hier nog niet direct iets bij voorstellen Verward

Ikke wel hoor, kan die van mij ook Tong uitsteken Bloos

Lijkt me verschrikkelijk! Train je lang met je paard naar een wedstrijd toe en dan kom je alleen thuis...

CindyUniek

ontzettend sneu dat dat paard nog zoveel pijn heeft moeten lijden voordat ze rust kreeg.....
erg gevaarlijke sport vind ik het...

ik snap dat het altijd en iedereen kan overkomen, heb zelf na een stom geintje mijn rugwervel gebroken gewoon in een binnenbak zonder hindernissen Haha! maar deze tak van de sport heeft wel verhoogd risico

Niniane

Wat zijn sommige hier toch ook harteloos.

Ik vind het heel erg voor Zara, zo'n ongeluk meemaken en dan ook nog is een paard verliezen is heel erg.
Ook heel sneu voor het paard dat het zo heeft moeten gaan.

Ik wens Zara veel sterkte!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:16

Ik ben het met je eens Niniane!

Vaak hebben deze paarden een enorm plezier in wat ze doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:17

ik denk dat dit nu niet de plaats is om te discussieren over het wel of niet van deze sport.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:23

Hoewel deze sport wel risicovol is, een (dodelijk) ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje, zeker door een hoop met bladeren. Sigaar

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:31

Deze meid vertelde laatst nogal laconiek dat die risicos er nu eenmaal bij horen op tv. Ik voel absoluut géén symphatie voor haar!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:35

xx_Horsiex schreef:
Medeleven voor je medemens is een goed dat mensen tegenwoordig verliezen zodra ze andere een steek kunnen toedienen. Best iets om je voor te schamen.

Afgod
Waarheid als een Koe

Struikelen over een bladerhoop kan ieder paard gebeuren,helaas voor dit paard met een fatale afloop.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:36

veel sterkte voor zara.

dit wens je niemand toe

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:46

wat erg zeg, heel veel sterkte voor zara! Vriendjes zijn?

offtopic: wat ongelooflijk triest van sommige bokkers deze sport af te kraken en zo harteloos over zara te praten Hoe zou jij het vinden om je paard te verliezen. In het bos kan je paard ook over een bos blaadjes vallen, echt sommige hier schaam je

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:47

jeetje zeg...
Sterkte voor Zara,
vreselijk om je paard zo te moeten verliezen..
DIt wens je inderdaad niemand

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:57

Vreselijk voor zara.
Dom dat mensen hier de eventingsport zo gaan afkraken en daarom geen medelijden met haar kunnen hebben. Ieder zo zijn sport toch? Wat nu als er een dressuurpaard schrikt en met zn been in een 'wit hekje' beland en deze daardoor breekt en ingeslapen moet worden en de amazone valt eraf en breekt haar sleutelbeen? gaan we dan ook allemaal zeggen nej ik heb wel medelijden met het paard maar niet met de amazone want ja die hekjes horen er nu eenmaal bij, dat is het risico van de dressuursport Koe Koe

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:02

Balen zeg Ach gut

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:02

Niveau van sommige Bokkers spreekt voor zich, toch?

Ik wens dit niemand toe, ook niet diegene waar ik een hekel aan heb.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:05

rapido schreef:
Deze meid vertelde laatst nogal laconiek dat die risicos er nu eenmaal bij horen op tv. Ik voel absoluut géén symphatie voor haar!

Je kent de geschiedenis van haar moeder en haarzelf -mbt vallen-? Er wordt in de UK nogal op ingegaan als ze er afvalt - en dat vindt ze bijbehorend risico Lachen Ik heb het bewuste stukje tv niet gezien, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar al het commentaar wat ze krijgt vanwege haar achtergrond & het vallen, daar zou ik niet vrolijk van worden....

Overigens is Pau ook echt gewoon niet haar concours volgens mij, kan me niet herinneren dat ze een editie níet naast paard gelegen heeft... Ach gut

Edit: typo

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:08

Ik ga met Niniane mee, dit gun je niemand, en dan kan je nog zo over een sport denken maar doe dat niet in dit topic.. zwak

Iedereen kiest zo voor een tak van de paardensport, zara heeft deze kant gekozen daar zitten gevolgen aan, en dit gun je gewoon niemand!

Ik vind het erg zielig voor Zara!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:08

Wat erg zeg, krijg er kippenvel van.
Lijkt me verschrikkelijk om je paard zo te moeten verliezen..

Veel sterkte voor Zara.

cordalo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:25

Tja, veel medelijden heb ik niet met Zara, ze weet maar al te goed hoe gewaarlijk military is.
Ik vindt het zo erg voor haar merrie, ongelukken gebeuren toch vaak bij military.