beantsje schreef:silvana schreef:Ik ken iemand met en fjord die ze gekocht had bij een handelaar,op een gegeven moemnt kreeg hij been problemen en bleef de fjord athrose te hebben bij het nazoeken van zijn achtergrond (hij was gechipt) bleek het paard uit nederland te komen en verkocht aan de slager wegens zijn athrose.
Nu heeft dit paard mazzel gehad en staat nu heerlijk bij deze lieve dame op de wei te grazen en krijgt de beste verzorging die er is.Maar hij had natuurlijk voor het zelfde geld de handel in gegaan en dat wilde zijn oude eigenaar juist niet.
en dat wilde de eigenaaar ook niet, anders had hij hem niet naar de slacht gestuurd. Misschien heeft het paard wel chronisch pijn!
Mijn idee: nooit paarden gratis weggeven, maar zelf weidegang regelen en anders zelf naar de slacht brengen tot het gebeurd is.
N.b. toen mijn vorige paard naar de slacht ging, kreeg ik bij de tussenhandelaar ook een wazig aanbod van iemand waar ze wel de wei in mocht. Ik heb natuurlijk geweigerd en ben persoonlijk bij de slacht geweest.
Nou ik heb mijn paard ook gratis weggegeven.
Alleen aan kennissen, zij zochten een gezelschappaard.
Ik weet zeker dat mijn paard daar een ontzettend GOED plekje heeft met mensen die erg om haar geven.
Het kan wel, maar je moet wel heel goed oppassen.
Ik ken deze mensen al heel lang.
Ze hebben veel grond en 2 paardjes en 2 ezeltjes.
Ze zochten een maatje voor als ze met een paardje op wedstrijd gingen.
Ik blij, mijn paard heeft een super adresje, hun blij want hun hebben een gezelschap paard en kunnen er nog een veulentje bij fokken.
Als het kon had ik haar echt gehouden tot het einde, helaas zijn wij voor veel geld bedonderd en moeten wij onze boerderij verkopen.
Ik moet dus nu al plekjes gaan zoeken voor mijn paarden voor als we wel in de bouw komen te wonen.
Ze kunnen dan helaas niet in mijn achtertuin.
En wij konden helaas van te voren niet bedenken dat het zo zou lopen.