confetti schreef:Ons levenswerk, mijn ziel zit in dit bedrijf…
Mijn vader is 16 jaar geleden op een goede dag vertrokken, nadat hij had "ontdekt"een andere geaardheid te hebben. (10 jaar lang een dubbelleven, dat weet je het natuurlijk al eerder, maargoed).
Hij is mede oprichter van het bedrijf en tot 1997 was hij mede eigenaar en wist dus goed genoeg wat er op het bedrijf gebeurde. In 1997 heeft hij van de rechter zijn deel van de aandelen moeten verkopen aan mijn moeder. En hij weet het nog steeds, want hij gaat jaarlijks de stukken ophalen bij de Kamer van Koophandel, gaat naar het kadaster om te kijken wat er allemaal in ons bezit is. Wat wij in de afgelopen 16 jaar hebben meegemaakt, dat gun ik niemand en zal daar hier op bokt ook niet over uitwijden.
Waar het hele stuk omgaat, is het volgende: in de jaren dat hij nog mede eigenaar was, hadden wij een hindewetvergunning, deze werd vervangen door een milieuvergunning, maar daar waren wij niet van op de hoogte. Uiteindelijk hebben wij dan die mileuvergunning aangevraagd en deze werd door de gemeente goedgekeurd. Mijn vader had bezwaar aangetekend en zo is alles een beetje gaan rollen. Vervolgens meldde de gemeente ons dat wij een meldingsplicht hadden, dus de aangevraagde vergunning werd ingetrokken en het werd een meldingsplicht. Nu wil mijn vader beweren dat wij in de jaren 1989 t/m 1993 geen volwaardig bedrijf waren en dat de stallen niet vol waren. Volgens de meitellingen waren er meer dan voldoende dieren aanwezig. Hij beweert nu dat bij de meitellingen expres een te hoog aantal dieren is opgegeven. Dat is natuurlijk niet te bedenken, want waarom zou er teveel aangegeven worden? Dan zou je alleen maar meer moeten betalen. Let op de meitellingen zijn door mijn vader en moeder ingediend, dus hij was er van op de hoogte.
Verder beweerde hij dat wij in die jaren geen lessen gaven en ook geen ponykampen organiseerde, ook dat is weer tegenstrijdig met de boeken, wij hebben nota's van lessen en ponykampen in die jaren, en hij deed zelf de boekhouding. Kortom zo gaat het nu al 16 jaar.... en ik vrees dat wij er nooit vanaf komen. En denk nu niet dat wij er niet vanaf willen. Mediation is al aan de orde gekomen, maar ook dat leidde tot niets.
Een ieder hier op bokt mag er van mij van denken wat die wil. Ik heb hier in het kort mijn verhaal geplaatst en de afgelopen 16 jaar laat mij zeker niet in de koude kleren zitten. Ik heb per slot van rekening een vader verloren door zijn manier van handelen en ontzettend veel meegemaakt. Bijna 80 procedures, pff als ik dit zo lees schieten de tranen weer in mijn ogen.
.
Als vergunningverlener milieu ben ik enigzins thuis in milieuvergunningen. Zouden jullie dan nu onder het Besluit Landbouw kunnen vallen omdat jullie niet meer vergunningplichtig zijn? En wat is dat voor raar verhaal dat de gemeente geen geluidsmetingen wil doen?