Maatregelen geëist tegen manege van ex-vrouw in Breda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weltevreden

Re: Maatregelen geëist tegen manege van ex-vrouw in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:48

Faelivrin schreef:
Jammer dat jullie allemaal je verhaal mooi klaar hebben terwijl geen van jullie allen weten hoe het precies zit. Heel apart dat de een dan ook nog de ander durft te verwijten dat ze niet mogen oordelen omdat ze de situatie niet precies kennen. Nors opkijken

Sterkte met het hele gebeuren, rechtszaken zijn nooit leuk!

Wat is jouw toevoeging dan in dit topic dat voorpaginanieuws is!? Clown

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:45

Ons levenswerk, mijn ziel zit in dit bedrijf…
Mijn vader is 16 jaar geleden op een goede dag vertrokken, nadat hij had "ontdekt"een andere geaardheid te hebben. (10 jaar lang een dubbelleven, dat weet je het natuurlijk al eerder, maargoed).
Hij is mede oprichter van het bedrijf en tot 1997 was hij mede eigenaar en wist dus goed genoeg wat er op het bedrijf gebeurde. In 1997 heeft hij van de rechter zijn deel van de aandelen moeten verkopen aan mijn moeder. En hij weet het nog steeds, want hij gaat jaarlijks de stukken ophalen bij de Kamer van Koophandel, gaat naar het kadaster om te kijken wat er allemaal in ons bezit is. Wat wij in de afgelopen 16 jaar hebben meegemaakt, dat gun ik niemand en zal daar hier op bokt ook niet over uitwijden.

Waar het hele stuk omgaat, is het volgende: in de jaren dat hij nog mede eigenaar was, hadden wij een hindewetvergunning, deze werd vervangen door een milieuvergunning, maar daar waren wij niet van op de hoogte. Uiteindelijk hebben wij dan die mileuvergunning aangevraagd en deze werd door de gemeente goedgekeurd. Mijn vader had bezwaar aangetekend en zo is alles een beetje gaan rollen. Vervolgens meldde de gemeente ons dat wij een meldingsplicht hadden, dus de aangevraagde vergunning werd ingetrokken en het werd een meldingsplicht. Nu wil mijn vader beweren dat wij in de jaren 1989 t/m 1993 geen volwaardig bedrijf waren en dat de stallen niet vol waren. Volgens de meitellingen waren er meer dan voldoende dieren aanwezig. Hij beweert nu dat bij de meitellingen expres een te hoog aantal dieren is opgegeven. Dat is natuurlijk niet te bedenken, want waarom zou er teveel aangegeven worden? Dan zou je alleen maar meer moeten betalen. Let op de meitellingen zijn door mijn vader en moeder ingediend, dus hij was er van op de hoogte.
Verder beweerde hij dat wij in die jaren geen lessen gaven en ook geen ponykampen organiseerde, ook dat is weer tegenstrijdig met de boeken, wij hebben nota's van lessen en ponykampen in die jaren, en hij deed zelf de boekhouding. Kortom zo gaat het nu al 16 jaar.... en ik vrees dat wij er nooit vanaf komen. En denk nu niet dat wij er niet vanaf willen. Mediation is al aan de orde gekomen, maar ook dat leidde tot niets.

Een ieder hier op bokt mag er van mij van denken wat die wil. Ik heb hier in het kort mijn verhaal geplaatst en de afgelopen 16 jaar laat mij zeker niet in de koude kleren zitten. Ik heb per slot van rekening een vader verloren door zijn manier van handelen en ontzettend veel meegemaakt. Bijna 80 procedures, pff als ik dit zo lees schieten de tranen weer in mijn ogen.

.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:09

Jeetje Martha wat een toestanden....
In dit soort zaken wil je je energie niet steken, maar je wordt er gewoon toe gedwongen op deze manier.
Veel sterkte gewenst! Ach gut

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:03

Martha, Linda en de rest van de familie...
Wat een ontzettende vervelende rotsituatie.

Vanaf hier ook heel veel sterkte Ach gut

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:06

HC, ik denk dat je pas echt kunt spreken van overlast als er nog meer mensen zijn die dat ondervinden en erover gaan klagen.
Tot die tijd lijkt het imo gewoon op een persoonlijke vete.

Confetti en liberty, lijkt me voor jullie ook een hele moeilijke situatie. Sterkte ermee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:11

Confettie .......... als jouw vader beweerd dat de cijfers op officiele stukken die ingediend zijn fictief zijn, en jullie kunnen aantonen dat hij dat zelf gedaan heeft........ dan is hij toch strafbaar voor valsheid in geschrifte? Kan je daar niet wat mee ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:51

Fitzroy schreef:
HC, ik denk dat je pas echt kunt spreken van overlast als er nog meer mensen zijn die dat ondervinden en erover gaan klagen.
Tot die tijd lijkt het imo gewoon op een persoonlijke vete.
.

Tot een uitspraak van de rechter lijkt het míj alleen speculatie.
Verder is ´overlast´ maar betrekkelijk relevant. Ook als er geen geklaag over overlast is en de vergunningen niet in lijn met de situatie is er een overtreding.
Het is juist de bedoeling dat de gemeente haar werk doet en er niemand hoéft c.q. kán klagen.

hc

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:16

crabbybitch schreef:
Ik zie hierin geen haha.....
Dit is triest.
Laat die man een hobby zoeken ofzo!!!!
Dit is pure pesterij!

Tsja,..................

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:24

HC, het is alleen maar net de vraag wat omwonenden doen met al dan niet verleende vergunningen.
Ik denk dat er op heel veel plaatsen in Nl. dingen gebeuren die niet toegestaan zijn, (waarmee ik overigens niet suggereer dat dat hier gebeurt) maar waar niemand ooit een punt van zal maken. Het is dus maar net wie je omwonenden zijn en hoe ver ze de wet uitpluizen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:40

Weltevreden schreef:
Wat is jouw toevoeging dan in dit topic dat voorpaginanieuws is!? Clown

Zoek, naast een nemer, meteen ook even een leven, alsjeblieft. Lachen

HC,
Huertecilla schreef:
Tot een uitspraak van de rechter lijkt het míj alleen speculatie.
Verder is ´overlast´ maar betrekkelijk relevant. Ook als er geen geklaag over overlast is en de vergunningen niet in lijn met de situatie is er een overtreding.
Het is juist de bedoeling dat de gemeente haar werk doet en er niemand hoéft c.q. kán klagen.

hc

Hier ben ik het met je eens. Gemeenten (ambtenaren. Dromen ) moeten eens beter hun best doen. Verder is het ene klagen het andere klagen niet en vat iedereen alles anders op. Verschilt van mens tot mens, daarom is het ook zo moeilijk 'oordelen'.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:07

pff, is dat nou nog steeds aan de gang?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:15

Linda en Martha (en natuurlijk jullie moeder), allebei ontzettend veel sterkte gewenst met deze vervelende situatie. Hopelijk komt er snel een einde aan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:17

wat ik me zo even afvraag............. had dit nou echt op nieuws moeten komen............ moeten priveproblemen van toch wel "bekende" bokkers op de voorpagina?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:55

confetti schreef:
Ons levenswerk, mijn ziel zit in dit bedrijf…
Mijn vader is 16 jaar geleden op een goede dag vertrokken, nadat hij had "ontdekt"een andere geaardheid te hebben. (10 jaar lang een dubbelleven, dat weet je het natuurlijk al eerder, maargoed).
Hij is mede oprichter van het bedrijf en tot 1997 was hij mede eigenaar en wist dus goed genoeg wat er op het bedrijf gebeurde. In 1997 heeft hij van de rechter zijn deel van de aandelen moeten verkopen aan mijn moeder. En hij weet het nog steeds, want hij gaat jaarlijks de stukken ophalen bij de Kamer van Koophandel, gaat naar het kadaster om te kijken wat er allemaal in ons bezit is. Wat wij in de afgelopen 16 jaar hebben meegemaakt, dat gun ik niemand en zal daar hier op bokt ook niet over uitwijden.

Waar het hele stuk omgaat, is het volgende: in de jaren dat hij nog mede eigenaar was, hadden wij een hindewetvergunning, deze werd vervangen door een milieuvergunning, maar daar waren wij niet van op de hoogte. Uiteindelijk hebben wij dan die mileuvergunning aangevraagd en deze werd door de gemeente goedgekeurd. Mijn vader had bezwaar aangetekend en zo is alles een beetje gaan rollen. Vervolgens meldde de gemeente ons dat wij een meldingsplicht hadden, dus de aangevraagde vergunning werd ingetrokken en het werd een meldingsplicht. Nu wil mijn vader beweren dat wij in de jaren 1989 t/m 1993 geen volwaardig bedrijf waren en dat de stallen niet vol waren. Volgens de meitellingen waren er meer dan voldoende dieren aanwezig. Hij beweert nu dat bij de meitellingen expres een te hoog aantal dieren is opgegeven. Dat is natuurlijk niet te bedenken, want waarom zou er teveel aangegeven worden? Dan zou je alleen maar meer moeten betalen. Let op de meitellingen zijn door mijn vader en moeder ingediend, dus hij was er van op de hoogte.
Verder beweerde hij dat wij in die jaren geen lessen gaven en ook geen ponykampen organiseerde, ook dat is weer tegenstrijdig met de boeken, wij hebben nota's van lessen en ponykampen in die jaren, en hij deed zelf de boekhouding. Kortom zo gaat het nu al 16 jaar.... en ik vrees dat wij er nooit vanaf komen. En denk nu niet dat wij er niet vanaf willen. Mediation is al aan de orde gekomen, maar ook dat leidde tot niets.
Een ieder hier op bokt mag er van mij van denken wat die wil. Ik heb hier in het kort mijn verhaal geplaatst en de afgelopen 16 jaar laat mij zeker niet in de koude kleren zitten. Ik heb per slot van rekening een vader verloren door zijn manier van handelen en ontzettend veel meegemaakt. Bijna 80 procedures, pff als ik dit zo lees schieten de tranen weer in mijn ogen.

.

Als vergunningverlener milieu ben ik enigzins thuis in milieuvergunningen. Zouden jullie dan nu onder het Besluit Landbouw kunnen vallen omdat jullie niet meer vergunningplichtig zijn? En wat is dat voor raar verhaal dat de gemeente geen geluidsmetingen wil doen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:00

KiWiKo schreef:
wat ik me zo even afvraag............. had dit nou echt op nieuws moeten komen............ moeten priveproblemen van toch wel "bekende" bokkers op de voorpagina?

Precies wat ik me vandaag al heb afgevraagd. Het is al erg genoeg als je op zo'n manier problemen hebt in de familie, daar had de redactie misschien anders mee om kunnen gaan. Linda en Martha zijn nou niet bepaald onbekende nieuwkomers hier.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:25

was ook al mijn idee...

Niettemin, sterkte dames, met die voortdurende troubles.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:25

MoniqueT schreef:
KiWiKo schreef:

Precies wat ik me vandaag al heb afgevraagd. Het is al erg genoeg als je op zo'n manier problemen hebt in de familie, daar had de redactie misschien anders mee om kunnen gaan. Linda en Martha zijn nou niet bepaald onbekende nieuwkomers hier.

Eens Lachen
Op bokt.. ála... maar voorpaginanieuws?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:48

Confetti, Liberty en jullie moeder en partners uiteraard ook, veel sterkte. Wat er ook over te zeggen valt het is en blijft een kl*te situatie waar jullie in zitten. Ach gut

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:49

Het was bij de redactie niet bekend dat het om bokkers ging. Niet alle bokkers zijn bij iedereen even bekend.
Daarnaast krijgen we iedere dag zoveel nieuws onder ogen dat het wel vaker voorkomt dat er bokkers tussen zitten. Heel vervelend, maar voor ons niet altijd te controleren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:54

dat begrijp ik.............

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:55

Martha, Linda en moeder, heel veel sterkte, hier word je niet blij van

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:31

Cayenne schreef:
Het was bij de redactie niet bekend dat het om bokkers ging. Niet alle bokkers zijn bij iedereen even bekend.
Daarnaast krijgen we iedere dag zoveel nieuws onder ogen dat het wel vaker voorkomt dat er bokkers tussen zitten. Heel vervelend, maar voor ons niet altijd te controleren.

Begrijpelijk, maar berichten kunnen toch ook verplaatst of verwijderd worden?
Ik weet niet wat Martha en Linda hiervan vinden, maar volgens mij is het als nieuwsredactie een kleine moeite even te informeren Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:35

het lijkt mij dat dit bericht gewoon van voorpagina nieuws kan gehaald worden toch?

lijkt me vreselijk dat dit zo openbaar op Bokt komt te staan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:38

weghalen moet je nu niet meer willen, het is al prominent geweest......... de betrokkenen hebben hun verhaal kunnen doen, en dat is goed...... alleen kan ik me het wel voorstellen dat het ze pijn doen om dit zo even te lezen op de nieuwspagina..........

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:20

manie schreef:
liberty schreef:
Ik ben een van de kinderen zoals de meeste wel weten en wilde even reageren om verdere verhalen de wereld uit te helpen.....

Jammer genoeg moest ik op een vervelende manier te weten komen dat mijn vader homo is, en dat uitgerekend hij overal tegenin gaat. Dit is niet iets van de afgelopen jaren, maar hij heeft jarenlang een dubbelleven gehad waardoor hij in 1992 een scheiding aanvroeg. De klap is/was erg groot, sindsdien heeft hij alle mogelijkheden gebruikt om ons het leven zuur te maken. Hij besloot ook om bij zijn vriend in te trekken die 3 huizen verder woont. In 2006 besloten wij een uitbreiding aan te vragen van de manege en heeft hij iets nieuws gevonden om tegen ons te vechten. De gemeente staat achter ons om dit te realiseren, de vergunning was namelijk binnen in 2006, maar ook daar tekende hij bezwaar tegen. Wij willen graag verder aan onze toekomst bouwen, maar op deze manier wordt dat erg tegengehouden.

Jeetje Linda wat een gedoe!! Ach gut

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor, maar in mijn ogen is dit dan zijn besluit geweest om daar te gaan wonen. Prima maar dan wist hij dat de manege er zat (hij als geen ander neem ik aan) dus op welke grond basseerd hij de overlast? Hij heeft er jarenlang gewoont...
Ben ik nou gek of is dit weer iets typisch Nederlands? Vork