Toppaard van Abdel Saïd raakt zwaargewond tijdens bootreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianna

Re: Toppaard van Abdel Saïd raakt zwaargewond tijdens bootreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:06

jeetje wat sneu dit zeg....
Vindt het wel super om te lezen hoe hij over zijn paard praat, zo liefdevol..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:13

Wat een ellende zeg.
Voor de merrie maar ook voor de ruiter.
Wat ik alleen niet snap.
Is dat die paarden zoveel waard zijn en ze dan hengst en merrie naast elkaar zetten en ook nog eens niemand er bij blijft.

Ik hoop dat de merrie er wel van opknapt na de opratie

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:28

Nou iedereen denkt aan ruiter en paard en zo moet het ook Haha!

Maar euch ik hoop dat er goede verzekeringen zijn want dit gaat een pak kosten...Dat Abdel zich maar een goede advocaat onder de arm neemt...hier zijn "op t eerste zicht" echte blunders gemaakt...en de toekomst van ruiter en paard is in het geding...
Hoe dat begroot gaat moeten worden...zal niet makkelijk worden gezien zijn nog jonge carrière...

En nu...eerst maar zien dat de merrie alle nodige verzorging -krijgt om haar kansen maximaal te maken... Knipoog

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 15:09

bterlaan schreef:
OK, dat wordt dus een hele dikke, vette schadeclaim aan de broek van die transporteur. Hji had er geen hengst en merrie naast elkaar mogen zetten, en er had een verzorger in de burt moeten zijn. Waarmee die arme merrie niet weer gezond wordt, natuurlijk. Maar uit pure woede over zoveel laksheid gewoon.

Inderdaad had de transporteur dit nooit mogen doen. Dat er niet voortdurend een begeleider bij is op een boot begrijp ik wel. Dat mag namelijk niet! Begeleiding mag zich evenals andere passagiers niet in het vrachtruim begeven tijdens de overtocht in verband met veiligheidsredenen. MAAR je kunt altijd vragen om onder begeleiding bij je paarden te komen. Heb heel wat afgereisd in met paarden, ook per boot en ging elk half uur kijken (of een van mijn collega's). Of we nu lastig waren voor de bemanning of niet! Als begeleider moet je soms flink kibbelen met transporteurs om iets wel of niet gedaan te krijgen. Als ik voor die merrie (of hengst) verantwoordelijk was geweest waren ze onder geen beding naast elkaar komen te staan PUNT. Maar ja soms zijn grooms jonge meisjes die zich laten overhalen door tranporteurs dat het zo moet en niet anders kan etc. Maar mijn paard (of die van de ander) was mooi niet mee gegaan onder deze voorwaarden. Heb dit regelmatig bij de hand gehad dat dingen anders moesten. Zelfde als dat er ineens 3 paarden in een vliegtuigcontainer moesten terwijl 2 was afgesproken en dan kom je daar met een paar paarden die 1.74-1.76m zijn en dus echt wel ruimte nodig hebben. Heel simpel, dan gaan we niet mee! Afspraak is afspraak! En wie draagt het risico? juist in dit geval de ruiter. Maar inderdaad zou ik als ik hem was maar eens flink de transporteur aan de tand voelen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:56

Wat verschrikkelijk om te horen zeg.. Ik hoop dat de merrie er iig nog zo goed bovenop komt dat ze geen pijn meer heeft Ach gut

vind sommige reacties kort door de bocht.. ik ben ook veel mee geweest op paardentransporten en heb veel gezien en meegemaakt. Ook hengsten en merries naast elkaar, soms kan het niet anders Je weet idd niet wat er gebeurd is, misschien is er wel een groom bij geweest, maar was de situatie zo angstig dat de groom zich er niet tussen heeft kunnen wringen.. Eigen veiligheid gaat nog steeds voorop Ja Er hadden idd maatregelen getroffen kunnen worden en wie weet zijn er wél fouten gemaakt.. Maar geen conclusies trekken als je het verhaal niet weet.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:30

Wat vreselijk en wat een onkunde!!

Je zou toch verwachten dat zo'n veerdienst meer te maken krijgt met het transport van paarden. Ook lijkt het me dat het (normaal) goed geregeld moet zijn, wil je dit soort kostbare paarden mee laten varen.
Stom hoor!! Ik hoop dat ze nog voldoende hersteld.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:16

Ik hoop dat er een sponser is die deze jongen verder helpt na zo'n ongelofelijk slecht getimed en droevig ongeval.
En een ongeval wat gewwon te voorkomen was als je het mij vraagt.

Orlanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:08

Ik vind het heel zielig voor die merrie.
Dat ze er maar geen (soort van) trauma aan overhoud,
want hoe hij dat ook verteld dat ze zoo lieve merrie is
zou zonde zijn.
en het is zielig voor het manneke!
Ookal is het geen super sport paard iedereen zou zo iets erg vinden! (in iedergeval ik wel!)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:12

ladolcevita schreef:
Ik hoop dat er een sponser is die deze jongen verder helpt na zo'n ongelofelijk slecht getimed en droevig ongeval.

Volgens mij heeft hij aan geld niet echt gebrek...

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:21

Ik heb hem wel zien springen bij CSI Twente.
goede ruiter! Echt balen van z'n paard!
sterkte voor hun :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:24