bterlaan schreef:OK, dat wordt dus een hele dikke, vette schadeclaim aan de broek van die transporteur. Hji had er geen hengst en merrie naast elkaar mogen zetten, en er had een verzorger in de burt moeten zijn. Waarmee die arme merrie niet weer gezond wordt, natuurlijk. Maar uit pure woede over zoveel laksheid gewoon.
Inderdaad had de transporteur dit nooit mogen doen. Dat er niet voortdurend een begeleider bij is op een boot begrijp ik wel. Dat mag namelijk niet! Begeleiding mag zich evenals andere passagiers niet in het vrachtruim begeven tijdens de overtocht in verband met veiligheidsredenen. MAAR je kunt altijd vragen om onder begeleiding bij je paarden te komen. Heb heel wat afgereisd in met paarden, ook per boot en ging elk half uur kijken (of een van mijn collega's). Of we nu lastig waren voor de bemanning of niet! Als begeleider moet je soms flink kibbelen met transporteurs om iets wel of niet gedaan te krijgen. Als ik voor die merrie (of hengst) verantwoordelijk was geweest waren ze onder geen beding naast elkaar komen te staan PUNT. Maar ja soms zijn grooms jonge meisjes die zich laten overhalen door tranporteurs dat het zo moet en niet anders kan etc. Maar mijn paard (of die van de ander) was mooi niet mee gegaan onder deze voorwaarden. Heb dit regelmatig bij de hand gehad dat dingen anders moesten. Zelfde als dat er ineens 3 paarden in een vliegtuigcontainer moesten terwijl 2 was afgesproken en dan kom je daar met een paar paarden die 1.74-1.76m zijn en dus echt wel ruimte nodig hebben. Heel simpel, dan gaan we niet mee! Afspraak is afspraak! En wie draagt het risico? juist in dit geval de ruiter. Maar inderdaad zou ik als ik hem was maar eens flink de transporteur aan de tand voelen.