geerke schreef:ik begrijp niet dat mensen die niet van deze sport houden,leken worden genoemd....(dat las ik een paar pagina's terug)
Je hebt toch gewoon het recht om iets niet leuk te vinden?
Of mag dat pas als je jaren eventing hebt gereden en er achter komt dat je het toch niet leuk vind....
Ik heb gewoon geen fijn gevoel als ik die dood moeie afgepijgerde paarden zie....dat mag toch....zonder overgens de sport af te branden,want ik begrijp wel dat er veel liefhebbers zijn.
maar zo hoort een paard ook niet aan de finish te staan, want dat is ook geen fijn beeld. Mag ik vragen waar je dat hebt gezien?
Wb je eerste opmerking, ik neem aan dat je deze zin bedoelt:
Citaat:Als ze wat meer achtergrond informatie geven is het voor de leek (waar dit stuk duidelijk voor geschreven is) beter te begrijpen. Wat al eerder genoemd is; dit stuk is verre van objectief.
maar ik denk niet dat die zo bedoeld is als jij het nu interpreteert. Een leek is voor mij gewoon iemand die geen kennis van zaken heeft,
Van mij mag jij de sport niet leuk vinden, uiteraard. Ik vind alleen wel dat je moet oordelen op basis van kennis en feiten en niet op bv een stukje als de beginpost, waarin interpretaties van eenn journalist de toon zetten. En je hoeft zeker niet zelf te hebben gecrosst, maar een keer kijken en eens wat vragen scheelt ook een hoop. Overigens vind ik je mening redelijk genuanceerd, ik heb hier heel wat heftiger discussies gehad.
zelf maar is gesprongen.. 
Als mensen hartstochtelijk voor een sport gaan, wordt er wel eens fel gereageerd.
En zeker op dit niveau denk ik niet dat er iemand start met een paard zonder die drive.