Niet alle ruiters juichend over cross van Boekelo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Niet alle ruiters juichend over cross van Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:38

er is gisteren wel een paard geblesseerd geraakt.. zelfs overleden!
Tussen hindernis 20&21 dacht ik, verkeerde stap in de galop en kootbeen verbrijzeld. Al is dit natuurlijk wel gewoon heel heel erg veel pech, dat kan een paard in de wei ook gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:40

Machie schreef:
er is gisteren wel een paard geblesseerd geraakt.. zelfs overleden!
Tussen hindernis 20&21 dacht ik, verkeerde stap in de galop en kootbeen verbrijzeld. Al is dit natuurlijk wel gewoon heel heel erg veel pech, dat kan een paard in de wei ook gebeuren!

Klinkt als verhaal uit 2007 en niet van gister....
Vorig jaar is dat wel gebeurd.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:41

Dat lijkt me idd een verhaal van vorig jaar...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:43

Haha!
idd, kreeg die link door maar had niet naar de datum gekeken Knipoog Sorry!

weet iemand hier trouwens wat er met de hindernissen mis was waarom de cross steeds stil gelegd werd?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:14

Yommie schreef:
Ik vind dit gewoon pure dieren mishandeling!!
ik hoop dat nog veel ruiters hun nek breken ,inplaats dat het paard een been breekt!
Misschien word het dan eindelijk afgeschaft!

Dit is 1 van de weinige takken van sport waar de paarden echt hele goeie verzorging krijgen, afwisseling (!!!) in het werk en veel weidegang. De paarden doen met zoveel plezier hun werk. Als je zelf nog nooit een SGW hebt gereden, zou ik maar snel je mond houden.

Ga je tijd lekker ergens anders verdoen Gestoord

@ machie: Nagelbijten / Gniffelen Je loopt idd een jaar achter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:17

rowo schreef:
Als je zelf nog nooit een SGW hebt gereden, zou ik maar snel je mond houden.

Heb je dan pas recht van spreken op het moment dat je zelf tenminste één keer SGW gestart bent? Rolleyes

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:18

Nouks schreef:
rowo schreef:
Als je zelf nog nooit een SGW hebt gereden, zou ik maar snel je mond houden.

Heb je dan pas recht van spreken op het moment dat je zelf tenminste één keer SGW gestart bent? Rolleyes

Nou als je met zulke opmerkingen komt en je hebt de sport nog niet van dichtbij bekeken, dan mogen ze van mij snel oprotten.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:42

Machie; Wat er met hindernis 7 aan de hand was weet ik niet. Bij hindernis 13, dat laatste smalletje was een boom vanaf gevallen.

Yommie; Verdiep je eens wat meer in deze tak vd paardensport. Ben je gister wezen kijken? Toevallig de paarden in het starthok gezien? Die beesten kunnen niet wachten om te mogen starten!
In de Paardenkrant stond ook nog een mooi stuk afgelopen vrijdag...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:46

IndianSummer schreef:
Machie; Wat er met hindernis 7 aan de hand was weet ik niet. Bij hindernis 13, dat laatste smalletje was een boom vanaf gevallen.

Yommie; Verdiep je eens wat meer in deze tak vd paardensport. Ben je gister wezen kijken? Toevallig de paarden in het starthok gezien? Die beesten kunnen niet wachten om te mogen starten!
In de Paardenkrant stond ook nog een mooi stuk afgelopen vrijdag...

hahha wat een onzin....mijn hond staat ook altijd te trappelen als ik me jas aan trek ,maar weet die hond veel ,misschien breng ik hem wel weg voor een spuitje!!

en nee ik ga me niet verdiepen in deze achterlijke sport,ik hoop dat het namelijk snel word afgeschaft!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:49

Jezus zeg, wat een reactie Frusty .

Jou paard mag zeker nooit een sprongetje maken, stel je voor dat ie geblesseerd raakt Gestoord

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:53

IndianSummer schreef:
Jezus zeg, wat een reactie Frusty .

Jou paard mag zeker nooit een sprongetje maken, stel je voor dat ie geblesseerd raakt Gestoord

ja hoor,alleen niet van die hindernissen die vast liggen ,en levensgevaarlijk zijn Huilen

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:55

Weet jij wat er kan gebeuren als een paard zo'n gewone hindernisbalk tussen de benen krijgt? Dan ga je 10x eerder op je smoel dan bij een vaste hindernis.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:04

IndianSummer schreef:
Weet jij wat er kan gebeuren als een paard zo'n gewone hindernisbalk tussen de benen krijgt? Dan ga je 10x eerder op je smoel dan bij een vaste hindernis.

Been there, done that.... Op vaste hindernissen ben ik nog nooit op mijn giechel gegaan. Wel een keertje met paard en al overheen gegleden maar daar zat die vaseline voor op het paard.

Weet iemand hoe het met dat meisje gaat die gisteren met de ambulance is afgevoerd?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:11

bij hindernis 7 was de balk ( was een sprong met sloot) doormidden gebroken, en dat duurde lang, want er bleek meer niet goed te zijn dus moest er mee materiaal komen Knipoog

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:58

Katja schreef:
Ik vond de lijn bij het water heel netjes en heb daar aardig wat ruiters fijn zien rijden daarbij was het alternatief nauwelijks langer.
Vind de reactie een beetje zuur overkomen moet ik eerlijk zeggen, misschien teleurgesteld in haar eigen prestatie?

Precies! Ben zelf niet in Boekelo geweest, mijn vader wel. Mevrouw zoekt de schuld gewoon ergens anders...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:09

Machie schreef:
weet iemand hier trouwens wat er met de hindernissen mis was waarom de cross steeds stil gelegd werd?
Bij hindernis 7 was de grondbalk voor de sloot met wat grond verzakt dus dat moest weer opnieuw in elkaar geklust worden.

Ik ga maar niet in discussie met mensen die niet open staan voor nieuwe dingen denk ik.

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:10

SaNNeS88 schreef:
Ze heeft toch van te voren de cross gelopen? Dan moet ze die wendingen toen ook opgemerkt hebben...
Als ze het zo paardonvriendelijk vindt, snap ik niet dat ze nog gestart is...

Ja precies! En dan nog dommer: OOK nog met haar 2e paard starten..
Ze ging btw langzaam genoeg om alle bochten te kunnen halen..

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:33

Mensen die het "slecht" gaat klagen meestal Knipoog, nu Madeleine dus ook. Voor een paar jaar terug klaagde ze niet toen ze NL kamp. was. Terwijl de cros vrijwel identiek was. Heel jammer, dat ze zo'n reactie geeft, niet verwacht van haar!

Marloes3003 schreef:
Ja precies! En dan nog dommer: OOK nog met haar 2e paard starten..
Ze ging btw langzaam genoeg om alle bochten te kunnen halen..

Inderdaad niet een slimme actie om dan ook nog het 2de paard te starten, als je het dieronvriendelijk vind trek je dat paard gewoon terug. Ze ging zeker heel langzaam, de bocht was haalbaar maar de hindernis niet meer, zo weinig snelheid had ze.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:37

Katja schreef:
Machie schreef:
Bij hindernis 7 was de grondbalk voor de sloot met wat grond verzakt dus dat moest weer opnieuw in elkaar geklust worden.

Ik ga maar niet in discussie met mensen die niet open staan voor nieuwe dingen denk ik.

Ik stond daar toen, maar dat was toch nr 8? en niet 7 Knipoog

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:56

Yommie schreef:
ik hoop dat nog veel ruiters hun nek breken ,inplaats dat het paard een been breekt!

Ga toch voetballen als je dit zo zielig vind.. Nors opkijken
Een paard kan gewoon tijdens het dressuren ook struikelen en zijn been breken of wanneer hij/zijn in de wei een keer gek doet..
Dat gebeurt echt niet alleen maar bij de eventing.. Rolleyes

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:22

shabbay schreef:
Sluit ik me helemaal bij aan.

Ook veels te druk trouwens. Übercommercieel gedoe aan het worden, groot bedrijven festijn, mensen die er niet zijn om de paarden Clown . Ben er lang genoeg geweest maar heb helaas nauwelijks een paard gezien. Wat een mensenmassa! Maar ja het is toch vermaak en gezellig, kon toch gratis dus ja misschien volgend jaar best weer.

Helemaal mee eens, ik heb ook nauwelijks een paard gezien, veel te druk en daarbij ook veel te veel gedoe met bussen ed, heb sterke twijfels of ik nog wel weer heen ga.

Qua hindernissen heeft ze enerzijds wel gelijk maar ze mag ook niet klagen vind ik. Het is puur het technische wat het parcour moeilijk maakt en bij technisch horen nu eenmaal wat draaien ed. Wel vreemd dat het alternatief in sommige gevallen beter te rijden was dan de normale route zoals bv bij de waterbak.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:02

Het alternatief is normaal gesproken beter te rijden Knipoog Alleen zou het meer tijd moeten kosten en dat was bij de waterbak niet echt zo

Ik heb bij elke hindernis minstens 1 paard gezien, gewoon ff op je beurt wachten en je stond vooraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:05

anneliesdj schreef:
Helemaal mee eens, ik heb ook nauwelijks een paard gezien, veel te druk en daarbij ook veel te veel gedoe met bussen ed, heb sterke twijfels of ik nog wel weer heen ga.

Qua hindernissen heeft ze enerzijds wel gelijk maar ze mag ook niet klagen vind ik. Het is puur het technische wat het parcour moeilijk maakt en bij technisch horen nu eenmaal wat draaien ed. Wel vreemd dat het alternatief in sommige gevallen beter te rijden was dan de normale route zoals bv bij de waterbak.

Maar ik meen me te herinneren dat jij in plaats van paarden kijken honden en hun baasjes hebt gefotografeerd? Moet je niet daarna gaan roepen dat je nauwelijks een paard gezien hebt...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:29

muppet2 schreef:
Yommie schreef:

Ga toch voetballen als je dit zo zielig vind.. Nors opkijken
Een paard kan gewoon tijdens het dressuren ook struikelen en zijn been breken of wanneer hij/zijn in de wei een keer gek doet..
Dat gebeurt echt niet alleen maar bij de eventing.. Rolleyes

ik kan niet meer voetballen ,heb me kruisbanden gescheurt Cool

en goh wat hoor je toch zo vaak dat er een paard ze been heeft gebroken met een dressuur wedstrijd he!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:31

Het probleem is dat als een paard in de eventing wat overkomt, het direct overal in het nieuws is. Gebeurt er wat bij dressuur of springen, hoor je er niemand over. Zelfde geld voor ongevallen aan huis, die helemaal niks met eventing te maken hebben.