Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Machie schreef:er is gisteren wel een paard geblesseerd geraakt.. zelfs overleden!
Tussen hindernis 20&21 dacht ik, verkeerde stap in de galop en kootbeen verbrijzeld. Al is dit natuurlijk wel gewoon heel heel erg veel pech, dat kan een paard in de wei ook gebeuren!

Sorry!
Yommie schreef:Ik vind dit gewoon pure dieren mishandeling!!
ik hoop dat nog veel ruiters hun nek breken ,inplaats dat het paard een been breekt!
Misschien word het dan eindelijk afgeschaft!

Je loopt idd een jaar achter! rowo schreef:Als je zelf nog nooit een SGW hebt gereden, zou ik maar snel je mond houden.

Nouks schreef:rowo schreef:Als je zelf nog nooit een SGW hebt gereden, zou ik maar snel je mond houden.
Heb je dan pas recht van spreken op het moment dat je zelf tenminste één keer SGW gestart bent?
IndianSummer schreef:Machie; Wat er met hindernis 7 aan de hand was weet ik niet. Bij hindernis 13, dat laatste smalletje was een boom vanaf gevallen.
Yommie; Verdiep je eens wat meer in deze tak vd paardensport. Ben je gister wezen kijken? Toevallig de paarden in het starthok gezien? Die beesten kunnen niet wachten om te mogen starten!
In de Paardenkrant stond ook nog een mooi stuk afgelopen vrijdag...
.
IndianSummer schreef:Jezus zeg, wat een reactie.
Jou paard mag zeker nooit een sprongetje maken, stel je voor dat ie geblesseerd raakt

IndianSummer schreef:Weet jij wat er kan gebeuren als een paard zo'n gewone hindernisbalk tussen de benen krijgt? Dan ga je 10x eerder op je smoel dan bij een vaste hindernis.
Katja schreef:Ik vond de lijn bij het water heel netjes en heb daar aardig wat ruiters fijn zien rijden daarbij was het alternatief nauwelijks langer.
Vind de reactie een beetje zuur overkomen moet ik eerlijk zeggen, misschien teleurgesteld in haar eigen prestatie?
Machie schreef:Bij hindernis 7 was de grondbalk voor de sloot met wat grond verzakt dus dat moest weer opnieuw in elkaar geklust worden.weet iemand hier trouwens wat er met de hindernissen mis was waarom de cross steeds stil gelegd werd?

SaNNeS88 schreef:Ze heeft toch van te voren de cross gelopen? Dan moet ze die wendingen toen ook opgemerkt hebben...
Als ze het zo paardonvriendelijk vindt, snap ik niet dat ze nog gestart is...
, nu Madeleine dus ook. Voor een paar jaar terug klaagde ze niet toen ze NL kamp. was. Terwijl de cros vrijwel identiek was. Heel jammer, dat ze zo'n reactie geeft, niet verwacht van haar!Marloes3003 schreef:Ja precies! En dan nog dommer: OOK nog met haar 2e paard starten..
Ze ging btw langzaam genoeg om alle bochten te kunnen halen..
Katja schreef:Machie schreef:Bij hindernis 7 was de grondbalk voor de sloot met wat grond verzakt dus dat moest weer opnieuw in elkaar geklust worden.weet iemand hier trouwens wat er met de hindernissen mis was waarom de cross steeds stil gelegd werd?
Ik ga maar niet in discussie met mensen die niet open staan voor nieuwe dingen denk ik.
Yommie schreef:Ik vind dit gewoon pure dieren mishandeling!!
ik hoop dat nog veel ruiters hun nek breken ,inplaats dat het paard een been breekt!
shabbay schreef:Sluit ik me helemaal bij aan.
Ook veels te druk trouwens. Übercommercieel gedoe aan het worden, groot bedrijven festijn, mensen die er niet zijn om de paarden. Ben er lang genoeg geweest maar heb helaas nauwelijks een paard gezien. Wat een mensenmassa! Maar ja het is toch vermaak en gezellig, kon toch gratis dus ja misschien volgend jaar best weer.

Alleen zou het meer tijd moeten kosten en dat was bij de waterbak niet echt zo 
anneliesdj schreef:Helemaal mee eens, ik heb ook nauwelijks een paard gezien, veel te druk en daarbij ook veel te veel gedoe met bussen ed, heb sterke twijfels of ik nog wel weer heen ga.
Qua hindernissen heeft ze enerzijds wel gelijk maar ze mag ook niet klagen vind ik. Het is puur het technische wat het parcour moeilijk maakt en bij technisch horen nu eenmaal wat draaien ed. Wel vreemd dat het alternatief in sommige gevallen beter te rijden was dan de normale route zoals bv bij de waterbak.
muppet2 schreef:Yommie schreef:Ik vind dit gewoon pure dieren mishandeling!!
Ga toch voetballen als je dit zo zielig vind..![]()
Een paard kan gewoon tijdens het dressuren ook struikelen en zijn been breken of wanneer hij/zijn in de wei een keer gek doet..
Dat gebeurt echt niet alleen maar bij de eventing..