Andreas Helgstrand na conflict per direct weg bij Blue Hors

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Andreas Helgstrand na conflict per direct weg bij Blue Hors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:15

Zonde, ik hoop dat hij snel weer een paar goeie paarden te rijden krijgt en dat Matine ook weer een goede ruiter krijgt. Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:24

Wat zonde dat hij ermee stopt. Ik vind Andreas samen met Matine echt een geweldige combinatie, menig keer had ik tranen in m'n ogen staan.
Ik hoop echt dat hij een goed lopend bedrijf kan opstarten, dat is toch altijd zijn droom geweest, en dat Matine weer een andere goede ruiter krijgt.
Maar liever zie ik natuurlijk dat alledrie de paarden met Andreas meegaan, ik vind ze onder hem zo mooi. Lachen

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:48

Wuis schreef:
Mindfields schreef:
Als je vriendelijk rijdt beweegt je paard in harmonie met jou. De bewegingen zijn ritmisch, harmonisch, het paard is ontspannen maar werklustig en de oefeningen worden zonder hectiek uitgevoerd. Bij oefeningen als de piaffe en passage kan het paard zijn bekken kantelen omdat het daartoe in staat wordt gesteld door zijn ruiter.

Dit alles zien we niet bij Matine en Helgstrand. Het is stress, spanning, continu staartgezwiep en de achterhand en voorhand zijn beide totaal iets anders aan het doen. In piaffe/[assage kantelt het bekken niet maar blijft het achterbeen achter de massa, en de uitdrukking op het gezicht van Matine zou iedereen genoeg moeten zeggen, maar helaas vinden veel mensen het ontroerend mooi.

Dit is mijn mening.

Je verwoordt precies hoe ik dit paard tot nu toe altijd heb ervaren als ik haar zag lopen...

Kijk en vergelijk
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

??? het enige wat ik zie is dat matiné misschien wat weker gekoot is dan die bruine... verder tilt ze haar benen nog hoger op dan die bruine (want dit is een moment opname... kijk maar eens naar het filmpje wat ik op pagina 2 heb gepost.... daar wordt zelfs gesproken over de bijzondere passage en piaffe waar dit paard over beschikt ze houdt het ook erg lang vol zonder tactfouten... lijkt me knap voor een paard wat niet goed gereden wordt...) en heeft ze de oortjes naar voren.....

verder zie je dat bij die bruine de teugels helemaal slap hangen.... beste verbinding Knipoog
en kijk dan ook even naar het verschil in spoorgebruik!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 23:27

CindyUniek schreef:
diegene die zijn rijstijl niet zo vinden...
http://nl.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw
ik geloof toch nooit dat een paard dat voor een ruiter doet die zich niet vriendelijk opstelt....
paardje heeft regelmatig de oren naar voren en loopt gewoon een bijna perfecte kur

die kur heb ik toen idd gezien, mgoee Haha!
Hoop niet datmijn vorige berichtje wordt geinterperteerd als 'denkt er 1tje dat die het zelf beter kan' oid..
Ik ben geen grand prix jurylid, dus heb er weinig over te zeggen Clown

Maar hoe die merrie beweegt, dat spreekt mij niet bepaald aan Tong uitsteken Want zoals ik al zei, darvoor vind ik het veels te onnatuurlijk ogen Clown

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:14

ik ben niet zo'n fan van hem en zijn rijstijl. vind dat er bij matiné erg veel druk op zit en hij is ooit de ring uitgestuurd omdat het bloed uit de mond droop nou dat lijken mij redenen genoeg....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:17

dat kan iedereen wel overkomen ninz, dat het paard het zo spannend vind, en daardoor op zijn tong bijt.
hoevaak ik dat al niet voorbij heb zien komen, en ookal rijd de ruiter gewoon correct, doe je soms niks aan.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:58

ninz schreef:
ik ben niet zo'n fan van hem en zijn rijstijl. vind dat er bij matiné erg veel druk op zit en hij is ooit de ring uitgestuurd omdat het bloed uit de mond droop nou dat lijken mij redenen genoeg....

dat kan iedereen gebeuren door wat voor reden dan ook Gestoord

anky rijdt ook niet altijd even fair en die zoekt ook de paarden op die haar manier van trainen accepeteren.... zo heeft iedereen wel wat.....

zolang ik nog genoeg ruiters van B t/m Z zie starten op normale wedstrijden waarbij totaal niet meer naar het paard gekeken wordt en alleen maar 'kop in de krul' wordt gedacht, denk ik houd alsjeblieft je mond over een ruiter die wel aan de top rijd.....
mensen moeten zelf eens meer kijken naar het feit dat paarden jong afgemaakt worden door hoefkatrol, kissing spines, beengebreken, rugklachten, verkocht worden wegens onhandelbaarheid.... allemaal problemen die meestal voort komen uit een verkeerde manier van rijden....

enne als je een winstpuntje haalt wil dat lang niet altijd zeggen dat je het goed doet..... paarden die veel te diep lopen, in de krul, zonder ondertredende achterhand e.d. halen vaak gewoon winst waardoor de ruiter denk dat het goed gaat...... laatst nog een proef gezien van een paard met alleen maar spanning in zijn hele lijf.... tja dikke winst.... en waarom??? omdat het toont? omdat hij dan laat zien dat hij goed kan bewegen? maar gaat het rijtechnisch dan correct?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:38

ninz schreef:

Vergis je niet, ook is gebeurd bij een Nederlandse ruiter. Van Silfhout (Voornaam vergeten) zijn paard had op zijn tong gebeten, kan gebeuren.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:55

Alex Knipoog en wel meerdere keren en na 'een plukje hooi voordat hij de ring in gaat' is dat probleem opgelost Knipoog (stond in paard & sport of in de bit Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:35

CindyUniek schreef:
Wuis schreef:

Je verwoordt precies hoe ik dit paard tot nu toe altijd heb ervaren als ik haar zag lopen...

Kijk en vergelijk
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

??? het enige wat ik zie is dat matiné misschien wat weker gekoot is dan die bruine... verder tilt ze haar benen nog hoger op dan die bruine (want dit is een moment opname... kijk maar eens naar het filmpje wat ik op pagina 2 heb gepost.... daar wordt zelfs gesproken over de bijzondere passage en piaffe waar dit paard over beschikt ze houdt het ook erg lang vol zonder tactfouten... lijkt me knap voor een paard wat niet goed gereden wordt...) en heeft ze de oortjes naar voren.....

verder zie je dat bij die bruine de teugels helemaal slap hangen.... beste verbinding Knipoog
en kijk dan ook even naar het verschil in spoorgebruik!!!!

Je moet beter kijken want met het spoorgebruik van de amazone is niets mis.

Ik ben het helemaal eens met Mindfields en Wuis, heb het alleen nog nooit zo kort door de bocht gezegd. Ik zou alleen wel een andere foto gebruiken ter vergelijking maar een meer ervaren ruiter ziet het hier ook wel vanaf.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 00:00

ik snap eigenlijk niet wat het verschil is met die 2 foto's. Bloos

kan iemand het mij eens haarfijn uitleggen. Cool

mag ook in PB vorming Bloos

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:07

mag ik vragen hoe dat paard op de 2e foto heet?
hij komt me heel bekend voor.. kan ook dat ik het mis heb hoor!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:42

anneliesdj schreef:
Je moet beter kijken want met het spoorgebruik van de amazone is niets mis.

Ik ben het helemaal eens met Mindfields en Wuis, heb het alleen nog nooit zo kort door de bocht gezegd. Ik zou alleen wel een andere foto gebruiken ter vergelijking maar een meer ervaren ruiter ziet het hier ook wel vanaf.

vertel mij dan maar waar ik beter naar moet kijken?
ik vind haar week gekoot en verder beweegt geen een paard hetzelfde en wil dat dus niet altijd alles over de ruiter zeggen!

die bruine is niet eens ontspannen, want die loopt in zijn eigen krulletje, anders zou er wel een mooi mond-hand verbinding zijn Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:19

Kijk eens naar het ruggebruik.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:13

anneliesdj schreef:

ja maar ga dan eens 100 paarden vergelijken..... matine heeft gewoon een erg diepe/holle rug.....
en je kan mij niet wijs maken dat ze áltijd zo loopt door de manier van rijden.....
ik ken genoeg paarden die gewoon te diep of te hol zijn....

kijk eens nog zo'n holle Afbeelding doet het zeker ook niet goed dan......

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:19

chanora schreef:
mag ik vragen hoe dat paard op de 2e foto heet?
hij komt me heel bekend voor.. kan ook dat ik het mis heb hoor!!

??

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:57

Op die foto kan Matinee nog meer gewicht naar haar achterhand verplaatsen en haar buik en rugspieren beter gebruiken. Dat heb ik ook vaker bij haar gezien. Snel de neiging om een holle rug te trekken en te gaan 'showen' (zo lijkt het iig, om het echt te moeten beoordelen zou ik Andreas toch eens live hebben moeten zien trainen). Twee fotos vind ik geen geweldig voorbeeld. Aangezien ik de bruine (welk paard is dat?) niet echt veel beter vind :s.
Verder, over de trainwijze van Andreas kan ik nou helemaal niet veel zeggen na een wedstrijd van hem gezien te hebben...

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:21

je wilt volgens bij heel veel paarden niet weten hoe het ze aangeleerd wordt. ik vind matiné onnatuurlijk lopen en is voor mij het voorbeeld van een gespannen paard...
trouwens iets over de eerste foto het spoorgebruik kan ook een momentopname zijn en bij sommige kuren van andreas zie je dit ook gewoon en dan vin dik dat eerste paard toch echt een veel meer ontspannen beeld geven.. (moet wel toegeven dat de aanleunin niet bepaald optimaal is...)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:26

CindyUniek schreef:
anneliesdj schreef:

ja maar ga dan eens 100 paarden vergelijken..... matine heeft gewoon een erg diepe/holle rug.....
en je kan mij niet wijs maken dat ze áltijd zo loopt door de manier van rijden.....
ik ken genoeg paarden die gewoon te diep of te hol zijn....

kijk eens nog zo'n holle Afbeelding doet het zeker ook niet goed dan......

Dat heb je goed gezien ja Knipoog

Kijk eens beter naar de rughouding en daarbij de houding van voor en achterbeen, vergelijk dat eens met elkaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:49

Ik heb even een andere foto gepakt dan die hierboven staat, deze is wat duidelijker.
Met de punten die ik hiervoor noem, is het zo duidelijker?

Afbeelding
Afbeelding

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:57

Duidelijke foto! Maar ook duidelijk is hier het verschil in bouw.
Ze heeft idd een wat holle rug..Maar niet extreem.
Je ziet op de foto dat Matiné de achterhand idd niet onder de massa plaatst.
Hierbij kan ze de rug dus ook niet bollen en andersom Haha!
Daarom snap ik ook niet dat het paard zijn voorbenen zo extreem hoog neemt.
Dit zou theoretisch haalbaar zijn met een extreem ondertredende achterhand.
Of een paard met speciale kwaliteiten Bloos
Voo de rest ken ik geen achtergrond rond deze Andreas, dus kan ik verder niet oordelen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:08

MiniMouse schreef:
Duidelijke foto! Maar ook duidelijk is hier het verschil in bouw.
Ze heeft idd een wat holle rug..Maar niet extreem.
Je ziet op de foto dat Matiné de achterhand idd niet onder de massa plaatst.
Hierbij kan ze de rug dus ook niet bollen en andersom Haha!
Daarom snap ik ook niet dat het paard zijn voorbenen zo extreem hoog neemt.
Dit zou theoretisch haalbaar zijn met een extreem ondertredende achterhand.

Of een paard met speciale kwaliteiten Bloos
Voo de rest ken ik geen achtergrond rond deze Andreas, dus kan ik verder niet oordelen.

Het is of een goed ondertredende achterhand, of een extreem weggedrukte rug en blijkbaar heeft Matinee door dat dit haar applaus/beloning oplevert.

Er zit idd wat verschil in bouw maar niet eens zoveel, Matinee lijkt ieler omdat zij de rug wegdrukt, de bruine lijkt forser omdat hij goed ondertreed en zijn romp dus min of meer 'in elkaar' drukt.
Enige waar ik duidelijk verschil in vind zitten is de hals en dat heeft hier dan weer niets mee te maken Knipoog

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:22

@anneliesdj
Ik ben het met je eens

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:07

okee duidelijke foto idd, maar nog blijven er ook wel zat paarden die gewoon een holle rug hebben.....
en ben ik het ook met bovenstaande ergens eens dat je dan meer zou moeten weten van zijn normale training e.d. want met zulke proeven staat zo'n paard volgens mij altijd onder spanning... en zie je dat bij nog veel meer 'topruiters' terug.......

zolang zij daar hebben gereden en wij niet zit er blijkbaar toch verschil in....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:08

CindyUniek schreef:
okee duidelijke foto idd, maar nog blijven er ook wel zat paarden die gewoon een holle rug hebben.....
en ben ik het ook met bovenstaande ergens eens dat je dan meer zou moeten weten van zijn normale training e.d. want met zulke proeven staat zo'n paard volgens mij altijd onder spanning... en zie je dat bij nog veel meer 'topruiters' terug.......

zolang zij daar hebben gereden en wij niet zit er blijkbaar toch verschil in....

Waarom zou je meer moeten weten van zijn training? De proef die hij rijd is toch het resultaat van de training? En die spanning daar moet je op trainen, je weet dat je in de ring je ding moet doen, de jury kan er niets mee dat ze in de training wel goed loopt.
Bij een jong paard kan er soms wat teveel spanning zijn maar het kan niet zo blijven, tenslotte zijn het geen 'groene' paarden meer als ze hun eerste GP lopen.

En met een holle rug kun je een paard ook echt wel correct rijden hoor, kost alleen meer moeite.