Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wuis schreef:Mindfields schreef:Als je vriendelijk rijdt beweegt je paard in harmonie met jou. De bewegingen zijn ritmisch, harmonisch, het paard is ontspannen maar werklustig en de oefeningen worden zonder hectiek uitgevoerd. Bij oefeningen als de piaffe en passage kan het paard zijn bekken kantelen omdat het daartoe in staat wordt gesteld door zijn ruiter.
Dit alles zien we niet bij Matine en Helgstrand. Het is stress, spanning, continu staartgezwiep en de achterhand en voorhand zijn beide totaal iets anders aan het doen. In piaffe/[assage kantelt het bekken niet maar blijft het achterbeen achter de massa, en de uitdrukking op het gezicht van Matine zou iedereen genoeg moeten zeggen, maar helaas vinden veel mensen het ontroerend mooi.
Dit is mijn mening.
Je verwoordt precies hoe ik dit paard tot nu toe altijd heb ervaren als ik haar zag lopen...
Kijk en vergelijk
CindyUniek schreef:diegene die zijn rijstijl niet zo vinden...
http://nl.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw
ik geloof toch nooit dat een paard dat voor een ruiter doet die zich niet vriendelijk opstelt....
paardje heeft regelmatig de oren naar voren en loopt gewoon een bijna perfecte kur
ninz schreef:ik ben niet zo'n fan van hem en zijn rijstijl. vind dat er bij matiné erg veel druk op zit en hij is ooit de ring uitgestuurd omdat het bloed uit de mond droop nou dat lijken mij redenen genoeg....
ninz schreef:ik ben niet zo'n fan van hem en zijn rijstijl. vind dat er bij matiné erg veel druk op zit en hij is ooit de ring uitgestuurd omdat het bloed uit de mond droop nou dat lijken mij redenen genoeg....
CindyUniek schreef:Wuis schreef:
??? het enige wat ik zie is dat matiné misschien wat weker gekoot is dan die bruine... verder tilt ze haar benen nog hoger op dan die bruine (want dit is een moment opname... kijk maar eens naar het filmpje wat ik op pagina 2 heb gepost.... daar wordt zelfs gesproken over de bijzondere passage en piaffe waar dit paard over beschikt ze houdt het ook erg lang vol zonder tactfouten... lijkt me knap voor een paard wat niet goed gereden wordt...) en heeft ze de oortjes naar voren.....
verder zie je dat bij die bruine de teugels helemaal slap hangen.... beste verbinding
en kijk dan ook even naar het verschil in spoorgebruik!!!!
anneliesdj schreef:Je moet beter kijken want met het spoorgebruik van de amazone is niets mis.
Ik ben het helemaal eens met Mindfields en Wuis, heb het alleen nog nooit zo kort door de bocht gezegd. Ik zou alleen wel een andere foto gebruiken ter vergelijking maar een meer ervaren ruiter ziet het hier ook wel vanaf.
anneliesdj schreef:Kijk eens naar het ruggebruik.
chanora schreef:mag ik vragen hoe dat paard op de 2e foto heet?
hij komt me heel bekend voor.. kan ook dat ik het mis heb hoor!!
CindyUniek schreef:anneliesdj schreef:Kijk eens naar het ruggebruik.
ja maar ga dan eens 100 paarden vergelijken..... matine heeft gewoon een erg diepe/holle rug.....
en je kan mij niet wijs maken dat ze áltijd zo loopt door de manier van rijden.....
ik ken genoeg paarden die gewoon te diep of te hol zijn....
kijk eens nog zo'n holledoet het zeker ook niet goed dan......
MiniMouse schreef:Duidelijke foto! Maar ook duidelijk is hier het verschil in bouw.
Ze heeft idd een wat holle rug..Maar niet extreem.
Je ziet op de foto dat Matiné de achterhand idd niet onder de massa plaatst.
Hierbij kan ze de rug dus ook niet bollen en andersom![]()
Daarom snap ik ook niet dat het paard zijn voorbenen zo extreem hoog neemt.
Dit zou theoretisch haalbaar zijn met een extreem ondertredende achterhand.
Of een paard met speciale kwaliteiten![]()
Voo de rest ken ik geen achtergrond rond deze Andreas, dus kan ik verder niet oordelen.
CindyUniek schreef:okee duidelijke foto idd, maar nog blijven er ook wel zat paarden die gewoon een holle rug hebben.....
en ben ik het ook met bovenstaande ergens eens dat je dan meer zou moeten weten van zijn normale training e.d. want met zulke proeven staat zo'n paard volgens mij altijd onder spanning... en zie je dat bij nog veel meer 'topruiters' terug.......
zolang zij daar hebben gereden en wij niet zit er blijkbaar toch verschil in....