Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pasterza schreef:Couperen werd niet alleen bij belsen en shires gedaan maar vroeger ook bij de zwaardere warmbloedpaarden (die liepen immers ook voor de ploeg). Kijk maar naar de hengst Gambo: http://www.hetgroningerpaard.nl/kids/sh ... &alt=Gambo en de hengst Kambius: http://www.gelderlanderhorse.nl/photo/D ... ambius.jpg
Overigens goed dat het nu ook in het buitenland verboden wordt![]()
Wat de keuringen betreft zullen ze vast een overgangsregeling treffen zoals dat ook was toen het verbod in NL kwam. Dus dat paarden na de ingangsdatum van de verbod niet toegelaten zullen worden zonder staart en de paarden die voor deze datum al gecoupeerd waren zullen dan nog steeds mee mogen doen.
Esther schreef:Er zijn genoeg paarden met staart die ook niet aan keuringen en shows meedoen omdat ze niet goed genoeg zijn of niet helemaal correct gebouwd zijn. En toch komen er nog genoeg paarden op keuringen en shows.
Het is ook een deel het risico van het vak en couperen was al langer verboden. Als mensen het dan toch hebben laten doen dan zullen ze nu de consequenties moeten aanvaarden van hun daden.
En als het goed is wordt het aantal gecoupeerde paarden in de loop van de tijd vanzelf minder.
Cayenne schreef:www.partijvoordedieren.nl
De motie is aangenomen zodat we eindelijk verlost worden van deze legale dierenmishandeling, door “ zgn. paardenliefhebbers” ook wel een “legale constructie” genoemd. Kun je nagaan hoe ze over hun dieren denken.
In het verleden is er ook al door sommige “paardenliefhebbers” geopperd dat ze met het fokken van deze paarden stoppen als ze niet meer mogen couperen.
Lollzz schreef:Cayenne schreef:www.partijvoordedieren.nl
De motie is aangenomen zodat we eindelijk verlost worden van deze legale dierenmishandeling, door “ zgn. paardenliefhebbers” ook wel een “legale constructie” genoemd. Kun je nagaan hoe ze over hun dieren denken.
In het verleden is er ook al door sommige “paardenliefhebbers” geopperd dat ze met het fokken van deze paarden stoppen als ze niet meer mogen couperen.
Sorry, maar dit vind ik echt onzin, omdat ik dus een trekpaard hebt zonder staart, ben ik geen paardenliefhebber?