'We willen absoluut geen paardenstront op het strand'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: 'We willen absoluut geen paardenstront op het strand'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:06

eilander schreef:
Wat een flauwekul!!!
1x hoogwater en alle paardenstrond is weer weg!!!

precies

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:11

Dit is zo'n gezeur he, waar zouden de uitwerpselen van vissen en vogels blijven? Ik sluit me aan bij Kostolany dat mensen inderdaad steeds verder van de natuur af komen te staan. Sorry maar ik vind weinig vies aan een paardendrol en ik zou er gerust een ijsje naast gaan zitten eten. Een hondedrol, ja is iets viezer omdat een hond een vleeseter is maar het strand is toch groot genoeg, ga dan een paar meter verder zitten of ga lekker naar een chloor/zwembad (das trouwens pas echt vies en onnatuurlijk). Het wordt hier steeds gekker, wordt straks weer belasting betalen voor die opruimploegen die er onheroepelijk moeten komen pffffff om strontziek van te worden! Boos! Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:19

Anoniem schreef:
Citaat:
Bij ons (noordwijk) hebben ze wel een goede schikking voor gevonden vind ik. in de zomermaanden juli en augus (geloof ik) is het verboden om op het strand te komen. Na een bepaalde tijd mag je dan het strand weer op.

Bij mijn weten is het nu ook zo geregeld op het strand van Rockanje, dat is al jaren zo.

Hier hetzelfde, van juli tot september geloof ik. Tussen 08.00 en 20.00 niet en daarna weer wel.
Gister op het strand geweest, richting scheveningen gegaan, en geen drol tegengekomen. Vork

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:59

Achterlijk mens!

Moet je eens kijken wat er na een mooie zomerdag op het strand achterblijft Boos! Stoom uit je oren
Dát wordt niet door de vogels opgegeten of door de zee weer schoongespoeld; laten ze dáár eens aktie op ondernemen!

Ik heb mijn paard geleerd om aan de vloedlijn te lopen en ze doet dat keurig; achter mij een golf en weg is de mest Knipoog , dat zie ik met lege patatbakjes, vieze strontluiers, blikjes, flessen, melkpakken, plastic zakken, ouwe schoenen en weet ik niet al wat meer, niet zo 1-2-3 gebeuren!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:55

tessii1991 schreef:
eilander schreef:
Wat een flauwekul!!!
1x hoogwater en alle paardenstrond is weer weg!!!

precies

Wat is het heerlijk om op het strand te liggen/zitten/wandelen zeg!!!!!!met al dat vuil en alle Poep..............

Lollzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:13

Wat een onzin. De troep die mensen achterlaten is erger voor het milieu dan een hoopje paardenstront dat wegspoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:17

Belachelijk.. bijna alle ruiters rijden op het harde dus wat is het probleem? Vind hondenpoep 10x viezer en dat blijft in het zachte zand achter.. Om maar niet te spreken van gebruikte condooms en drugsspuiten...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:25

wat ben ik blij met noordwijk!

vanaf beach-end mag je gewoon het strand op.. ofwel : er is een stuk waar het niet mag. en een stuk waar het wel mag.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:40

ze moeten gewoon poepzakken verhuren 1 euro per stuk per keer of je moet er zelf 1 hebben. Maar die zijn best wel duur geloof ik dus als je een keer naar het strand gaat is het wel een goede oplossing

GEEN POEP, MAAR VERDIEND WEL! Haha! Bloos Iedereen tevreden

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:40

nou dit is echt achterlijk..
Paarden op het strand tijdens het hoogseizoen: leuk idee, maar laat ruiters dan wel de stront van hun paard van het zand ruimen voordat de badgasten overdag weer bezit nemen van het strand. laat dan ook iedereen die een hond meeneemt t strand op in t hoog seizoen zijn schijt opruimen want dat mogen ze wel lekker laten liggen..en daar word niet over geklaagd..
dan niet t praten over de hoeveel tering zooi die mensen altijd laten liggen van lege blikjes tot stront luiers van baby's ruim dat dan ook op want daar erger ik me dan echt kapot aan

dan vraag ik me af waar je de hele dag in t hoogseizoen open is om met je paard op t rijden???:S:S:S
want bij ons mag t enkel tot 9 uur smorges en savonds pas na 7 uur..
en waarom zou je met je paard tussen een mega hoeveelheid mensen gaan rijden dat schiet ook niet op..

ik heb nog nooit een paard met hoogseizoen overdag op t strand gezien...wel 1000de honden van eigenaren die zeggen ja en de hond dan die moet ook mee dus vind dat honden meer schijt opleveren dan een paard in t hoogseizoen..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:59

Õp het strand waar het hier over geaat hoef je niet eens in de buurt te komen van de badgasten, dus ik snap net als pmarena het hele gezeuer niet zo van de gemeente.
Als ik er rijdt dan kom ik niet een daarm je kan enkel km strand rijden waar geen badgasten liggen, en dan voor de badgasten weer een ruiterpad omhoog.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:02

Hier op Terschelling mag je in het hoogseizoen gewoon met je paard het strand op. Sterker nog: de ijsboer rijdt ook met paard en wagen over het strand. Nog nooit een badgast over horen klagen. Haha! Ook de huifkarren rijden gewoon over het strand. . Badgasten reageren vlgs mij alleen maar positief op de paarden. Maar we hebben hier natuurlijk wel meer ruimte.

Ik ga met de honden zeker twee keer in de week, maar 's zomers soms ook dagelijks, afhankelijk van het weer, naar het strand en ik kom maar zelden paardenpoep tegen. En dat terwijl iedereen die hier rijdt toch ook minstens een keer per week op het strand rijdt (als het niet te hard waait).

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:07

Ik vind het een beetje heel erg dubbel....

In het topic 'zeurt' iedereen over de troep die mensen achterlaten en over de hondenpoep die veeeeel erger is. Dat wij van paarden houden wil natuurlijk niet zeggen dat voor de mensen op het strand geld. En waarom mogen zij dan niet zeggen dat paardenpoep vervelend is op het strand??

Waarom zou hondenpoep vervelend zijn en paardenpoep niet...

En dan over dat over het harde rijden. Dat is allemaal prima, maar vergeet niet dat de paardenliefhebbers rijden als het net vloed is geweest (want dan heb je natuurlijk die mooie harde laag) en wat komt er na vloed? Juist ja, eb!! En daarna (dus 12 uur later) weer vloed......

Lekker hoor tussen de drollen zandkasteeltjes bouwen (want dat gaat toch echt beter met hard zand) of lekker spelen tussen de drollen....

Ik vind het niet raar dat het zo geregeld is en ik vind het eigenlijk gewoon een beetje egoïstisch om maar te zeggen dat 'wij' als ruiters er wel zomaar opmogen..... Het strand is niet van 'ons' maar van een veel grotere doelgroep.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:11

Anoniem schreef:
Citaat:
Laten ze als ze hiernaar kijken , ook meteen maar eens die kuilengravende honden en kids aanpakken....soms moet je ze zelfs ontwijken op het ruiterpad
Of mensen die denken dat een ruiterpad een wandelpad is en dan nog beledigd zijn als je zegt dat het een ruiterpad is een geen wandelpad.

en wees eens eerlijk hoe vaak het andersom gebeurd? Wandelaars mogen niet de ruiterpaden pakken die zo mooi in het bos liggen... maar veel ruiters pakken wel de wandelpaden als de ruiterpaden niet zo goed begaanbaar zijn (bv door regen) en dan moeten de wandelaars het maar snappen/toestaan en vooral niet zeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 23:55

Daar hebben ze hier iets op bedacht: langs het pad van het begin tot het eind aan weerskanten 2 rijen dik ijzerdraad met hier en daar een klein klaphekje voor de voetgangers zodat ze van het ene wandelgebied naar het andere kunnen oversteken, alleen slaan die wandelaars weleens links of rechtaf ipv rechtdoor te gaan Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:21

Volgens beseffen veel mensen ook niet over wat voor een strand we hier hebben Tong uitsteken

Het is wel even iets langer dan dat je allemaal op het zelfde stukje loopt...90% van het strand daar komt maar nauwelijks een badgast hoor , veels te ver lopen Tong uitsteken

En sowieso : wat wordt er van mijn 35 euro gedaan , die ik betaal om überhaupt op het strand te mogen rijden ?
Niet dat je ooit gecontroleerd wordt op je pasje ofzo , maargoed Tong uitsteken

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:22

Ik sta daar vlakbij en kom er dus ook regelmatig

Mijn paarden poepen daar nooit op het strand, ze houden het altijd netjes op totdat ze hun eerste voet in het water zetten. Haha!

Maar hoe zien ze dat dan voor zich? Dat we de teugels in onze linkerhand nemen en een vuilniszak vol met poep in de rechterhand?
Dan zitten we binnen een minuut op het strand van Oostvoorne Clown

Op straat kan je het nog naar de kant vegen of een schep vragen aan iemand, maar hoe willen ze dan dat je het op het strand op gaat ruimen?

En dan komt er bij mij 1 vraag naar boven: Wat gaan ze doen aan al die hondenpoep op het strand? Want dat krab ik uit mijn paarden hun hoeven als ik thuis kom.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:28

zap schreef:
en wees eens eerlijk hoe vaak het andersom gebeurd? Wandelaars mogen niet de ruiterpaden pakken die zo mooi in het bos liggen... maar veel ruiters pakken wel de wandelpaden als de ruiterpaden niet zo goed begaanbaar zijn (bv door regen) en dan moeten de wandelaars het maar snappen/toestaan en vooral niet zeuren!

Dat is niet helemaal waar. Ik kom hier namelijk bijna dagelijks mensen tegen op het ruiterpad waardoor ik op de noodrem moet.
En dan durven ze nog te gaan janken ook als je een hond ondersteboven rijd.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:30

pmarena schreef:
En sowieso : wat wordt er van mijn 35 euro gedaan , die ik betaal om überhaupt op het strand te mogen rijden ?
Niet dat je ooit gecontroleerd wordt op je pasje ofzo , maargoed Tong uitsteken

Precies!!! Ik betaal elk jaar voor mijn vergunning om het strand en de ruiterpaden op te mogen.
Zo'n maand geleden konden we niet eens meer de ruiterpaden op omdat die dicht begroeid waren.
Ja, wat moet je dan?

annemiekeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 01:14

nou wat een onzin zeg. Hondenpoep ruimen ze ook niet op. En dat is nog viezer ook. Ik kan het enigzins begrijpen in de zomer, daar wil je niet naast liggen. Maar je kan al bijna nergens rond die tijd op het strand rijden

xDommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 01:24

waarom doen ze gewoon dan niet een stuk voor de mensen en stuk voor de paardenliefhebbers, dat gezeur ook altijd Clown of kan dat niet bij die stranden?:P najaah ik vind het gewoon gezeur hoor, je hebt altijd wel vervuilers of het nou paarden zijn of een associale doodnormaal mens Koe najaah, ik vind het niet logisch om telkens op en af te stappen omdat je paard nou eenmaal moet poepen... lekker logisch weer...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:59

Joh , het IS al behoorlijk gescheiden , je hoeft echt niet met je paard over de badstranden hoor om een flinke strandrit te kunnen maken hier , strand is kilometers lang Lachen