Pellie schreef:volgens mij zijn dit een stel mensen die een hekel, of zelfs bang voor, aan paarden hebben!!overlast voor wegen? ja zo kan ik nog wel 100 redenen noemen om te zeuren!
Overlast op wegen is meer dan alleen het ophouden van verkeer doordat paarden langzamer gaan dan auto's.
Overlast bestaat bijvoorbeeld ook uit al die gevallen van "man komt onder huifkar", "geschrokken paard gaat er zonder eigenaar vandoor door het verkeer", "paard trapt fietser", "kind komt onder op hol geslagen paard".
Ja, ik weet het, al die slachtoffers zouden niet moeten zeuren, want het ligt natuurlijk nooit aan de ruiter/menner/begeleider, maar de overlast is wel reëel en de gevolgen ervan ook.
Overlast bestaat ook uit de fietsers die vallen of plotseling moeten uitwijken voor een hoop paardenmest, nota bene op het fíetspad.
Verder gaan alle vergelijkingen met kantoorpanden/bedrijventerreinen/woonwijken/snelwegen hier ook niet op.
Ja, die kun je mooi of lelijk vinden, maar dat heeft niets met de groei van de paardenhouderij en de eventuele overlast hierdoor te maken.
Het gaat hier helemaal niet over de keuze óf manege, óf bedrijventerrein.
overlast voor wegen? ja zo kan ik nog wel 100 redenen noemen om te zeuren!
)
...
is paardrijden dan géén sport??