Automobilist mishandelt paard en vijftienjarige koetsier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Automobilist mishandelt paard en vijftienjarige koetsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:21

Katja schreef:
Wat een idioot zeg. Vaak vraag ik me af wat de andere kant van het verhaal is maar in dit geval kan ik me niets bedenken dat dit gedrag rechtvaardigt.

Wat ik zou kunnen bedenken is dat de huifkarren al makkelijk hadden kunnen uitwijken maar dit niet deden. Daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden. Niet dat ik dan een paard zou mishandelen, maar ik zou het wel behoorlijk irritant vinden Boos!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:34

Wat een ontzettende idioot! En dan nog een man MET trailer. Ok ik begrijp dat je je kan irriteren als je niet erdoor kan als er twee huifkarren op de weg rijden. Maar als je een trailer hebt, neem ik aan dat je er daar ook dieren voor hebt. Vind het niet normaal Boos! tssss

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:00

als iemand zomaar mijn paard zou slaan dan had ik de zweep gepakt en die vent er 1 langs gemept,..
schandalig zeg,.. en idd, ook een paaardekerel..
alsof dat paard er wat aan kon doen,..

gefrustreerd figuur

annakirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:08

Ohooo.
ik schrik hier wel van,
het is hier heel dicht bij dat ook nog,
en ik liet mijn paard niet slaan,
want dan zou ik hem is even gaan slaan.
hier word ik echt boos om gewoon.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:09

Fitzroy schreef:
Wat ik zou kunnen bedenken is dat de huifkarren al makkelijk hadden kunnen uitwijken maar dit niet deden. Daar zou ik ook niet echt vrolijk van worden. Niet dat ik dan een paard zou mishandelen, maar ik zou het wel behoorlijk irritant vinden Boos!

Misschien valt die 'mishandeling' van het paard wel heel erg mee..... en was de koetsier erg boos dat de man z'n pony had aangeraakt en overdreef wat.
Misschien gaf de koetsier van 15 wel zo'n grote bek dat hij die klap wél had verdiend Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan eigenlijk niet geloven dat iemand met een paardentrailer 'zo' zou reageren tegenover een pony en paardenliefhebber zonder 'goede' reden...
(al is slaan wel een zwakke aktie van de man, áls dat echt gebeurd is)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:12

geen idee wat er precies gebeurt is, maar als ene wildvreemde ene paard slaat vind ik een grote mond eigelijk niet zo vreemd Bloos Al moet je dat bij zulke types misschien maar beter laten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:34

Alleen al het feit dat de man zomaar het paard van een ander ongevraagd de berm in geleid vind ik al ongehoord. Vraag dan gewoon of de koetsier iets meer naar de kant wil sturen zodat hij erlangs kan...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:38

Die vent heeft geluk dattie mij niet was tegen gekomen..
Hattie dat bij mijn paard gedaan, dan wassie nu bont en blauw van mijn zweep. Mij een lel geven, oké (niet oké maar dan zou ik niet zo boos worden, eerder bang) maar aan mijn paard komen?? Dat moest je eens wagen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:42

Jolien87 schreef:
Alleen al het feit dat de man zomaar het paard van een ander ongevraagd de berm in geleid vind ik al ongehoord. Vraag dan gewoon of de koetsier iets meer naar de kant wil sturen zodat hij erlangs kan...

ik denk dat dat wel "duidelijk" was iig na het toeteren Knipoog

Er is meer gebeurd volgens mij, dan de koetsier van 15 doet voorkomen..., maar dat weet ik ook niet zeker hoor Bloos

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:45

Als je al zo brutaal bent om iemands paard naar de kant te leiden, dan hoef je nog niet te slaan. Vermoedelijk had de jongen geeneens een zweep bij zich, ik denk dat ik wel weet van welk bedrijf de huifkarren waren, en die verhuren zonder zweep aan toeristen. Het zijn meestal geen hoofdwegen waar die karren rijden, dus echt grote onzin om te gaan slaan. Gewoon een opgewonden mannetje dat niet even kon wachten dus. Hopelijk klopte het kenteken zodat meneer in ieder geval een praatje met een agent kan verwachten...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:47

Er waren 2 andere karren bij, dus er waren getuigen, neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:49

Mijn eerste reactie was 'Het moet niet gekker worden, hoe haalt iemand zoiets in zijn hoofd'. Maar ik ben wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Stel nou bijvoorbeeld dat in die trailer een paard stond dat met spoed naar de kliniek moest? En de huifkar had makkelijk opzij gekund, maar de koetsier deed dit niet? Niet dat zoiets een vrijbrief is om te meppen, maar we kennen dus het verhaal van de andere kant niet.

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:55

Wat een rare vent zeg! Ik denk dat ik hem toch kennis had laten maken met de zweep hoor Vork

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:38

Jeetje, ik mag toch hopen dat er geen paard in die man z'n trailer stond! Hoe je het ook went of keert, het blijft ongehoord om dat paard (op z'n hoofd nog wel!!) te slaan. Is hier dan niemand die ons de andere kant van het verhaal kan vertellen? Die Nieuwedijk in Ommen, staat daar manege Laarburg niet? Waren het paarden en huifkarren van daar?

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:03

Zeker vroeger het verkeerde theorie boekje in handen gehad! En buiten dat...wat een debiel ben je dan om te gaan slaan! Te gek voor woorden dit. Men zelf ook. Jammer dat er altijd weer mensen moeten zijn die geen geduld hebben. Boos! Ik hoop dat het paard er goed vanaf is gekomen! Ik had die vent helemaal bewerkt met de zweep.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:14

De jongen was geen 'toerist' die de huifkar bestuurde, wat eerder in dit topic werd voorgesteld. Als hij aan de kant zou kunnen gaan op dat moment, zou hij dat uiteraard doen (waarom zou je automobilistje gaan pesten?). Nog nooit een vloekwoord uit de jongen zijn mond gehoord.
Speculaties over 'de jongen van 15 had zelf misschien ook wel een grote mond' en 'had het misschien uitgedaagd' kunnen bij deze worden verworpen;)

Vind het erg asociaal om mens en die op deze manier te behandelen puur uit irritatie. Het lijkt mij een niet bepaald een 'bekwame' weggebruiker. Het is te hopen dat hij niet zo reageert als hij in de file staat, of voor de brug moet wachten, of achter een zondagsrijder rijdt.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:31

wat erg zeg...ook nog zo dicht bij ons in de buurt.
en je paard laten slaan.
had hem geslaan met zweep of iets.
gekken heb je op de wereld.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 00:42

Jeej, 't moet toch niet gekker worden in ons landje!
Ommen is trouwens voor mij wel zéer dichtbij zeg!

Neem aan dat de menners behoorlijk overdonderd waren, zoiets kan erg snel gaan. Ook ik had m'n flink lange menzweep gepakt, als er met praten niet uit te komen is....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:01

OEH, die jongen moet echt boos zijn nu! Achteraf gezien denkt hij misschien ook wel: had ik maar een mep uitgedeeld. Maar waarschijnlijk is het voor hemzelf beter dat hij dat niet heeft gedaan.
Die man is volslagen gestoord natuurlijk. Hoe bestaat het

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:27

Als mensen er aan zouden denken dat er een kenteken plaat achterop zit en ze toch gepakt worden zouden ze dat dan ook doen ?

Of zouden ze gewoon compleet door het lind gaan en niks meer in gaten hebbenn ?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:10

CCCCorine schreef:
Mijn eerste reactie was 'Het moet niet gekker worden, hoe haalt iemand zoiets in zijn hoofd'. Maar ik ben wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Stel nou bijvoorbeeld dat in die trailer een paard stond dat met spoed naar de kliniek moest? En de huifkar had makkelijk opzij gekund, maar de koetsier deed dit niet? Niet dat zoiets een vrijbrief is om te meppen, maar we kennen dus het verhaal van de andere kant niet.

Ja daar heb ik ook nog aan gedacht. Aan de andere kant had hij dan zeker niet moeten stoppen maar door moeten rijden toen hij langs kon, op deze manier heeft hij zelf ook ervoor gezorgd dat er oponthoud was.

streepjekim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 07:23

Wat een Gekke joh Boos!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:13

Allejandro schreef:
Jemig ik schrik hier wel van. Iemand die zelf met paarden trailer rijdt en zich zo gedraagd. Bloos!

nou dat d8 ik ook meteen Boos! te gek voor woorden dit.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:34

Nou ja zeg, het moet niet gekker worden.
We kennen natuurlijk niet het hele verhaal, maar ik vind het erg vreemd dat een wildvreemde uit z'n auto stapt om een paard aan de kant te leiden. Dat kan je ook best even vragen.
Ik ken daar de situatie niet, maar was er veel ruimte om de huifkarren de berm in te leiden??

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:42

Zodra de politie weet wie hij is mag hij met grof geweld, knuppels etc uit zijn huis worden geslingerd en in de cel worden gegooid dan nog een paar trappen na en flinke klappen met de knuppels. Minder verdient zo iemand niet! Maar ja... Nederlandse agentjes mogen niet zo heel veel dus die meneer kan dit een volgende keer weer doen zonder goed genoeg gestraft te worden.
Rijbewijs afnemen want sociaal weggedrag is blijkbaar erg moeilijk voor die man en dan valt hij heel makkelijk in herhaling. 5 jaar cel voor mishandeling van een dier wat zich niet verdedigen kan. En ach voor het slaan van die jongen krijgt hij toch geen straf, dat is heel gewoon in Nederland dat je een ander een paar klappen mag verkopen.