Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pre schreef:Ja maar het is toch al dazen tijd geweest?
Teminste bij ons zijn er geen meer, dus dan is de kans erg klein dat het door dazen word overgebracht!
pre schreef:Ja maar het is toch al dazen tijd geweest?
Teminste bij ons zijn er geen meer, dus dan is de kans erg klein dat het door dazen word overgebracht!
Mloui schreef:toch maar weer de overheid gaan pesten dat ze een vaccin klaar zetten dan! Dat er geen behandeling mogelijk is, zal misschien wel zo zijn, maar als ze gevaccineerd zijn zullen ze over het algemeen een sterk verlaagde kans hebben op ziek worden en dus ook geen behandeling nodig. In eerder geplaatste stukken in dit topic staan wel een aantal dingen die elkaar tegenspreken. In het engelse stuk staat namelijk dat het dier de rest van zijn leven lijder blijft en met terugkerende pieken anemie krijgt, in het duitse stuk staat dat de dieren sowieso sterven binnen 2 tot 3 weken...
Adil18 schreef:Mloui schreef:toch maar weer de overheid gaan pesten dat ze een vaccin klaar zetten dan! Dat er geen behandeling mogelijk is, zal misschien wel zo zijn, maar als ze gevaccineerd zijn zullen ze over het algemeen een sterk verlaagde kans hebben op ziek worden en dus ook geen behandeling nodig. In eerder geplaatste stukken in dit topic staan wel een aantal dingen die elkaar tegenspreken. In het engelse stuk staat namelijk dat het dier de rest van zijn leven lijder blijft en met terugkerende pieken anemie krijgt, in het duitse stuk staat dat de dieren sowieso sterven binnen 2 tot 3 weken...
Het enige wat ik weet is dat het beter is (en in sommige gevallen zelfs verplicht) het paard af te laten maken...
Naomi_16 schreef:zolang het in ons land niet warm wordt krijgen we minder vliegen,
het is nu in Nl de periode van koud en nat weer en daar komen de dazen en muggen en vliegen niet opaf.
mijn paard staat alruim 4 weken onder een deken.
het is wel eng maar ik denk wel dat het Niet in Nl komt ivm het klimaat hier
Als nog blijft het eng! heeel eng
Angela schreef:Naomi_16 schreef:zolang het in ons land niet warm wordt krijgen we minder vliegen,
het is nu in Nl de periode van koud en nat weer en daar komen de dazen en muggen en vliegen niet opaf.
mijn paard staat alruim 4 weken onder een deken.
het is wel eng maar ik denk wel dat het Niet in Nl komt ivm het klimaat hier
Als nog blijft het eng! heeel eng
Helaas heeft NRW echt hetzelfde klimaat als dat wij hebben. Het getroffen paard staat nog geen uur rijden van NL af... er is dus wel degelijk een reden om ons zorgen te maken...
En een deken: Je paard is nooit helemaal bedekt. En een exceemdeken is waarschijnlijk te dun. Het gaat voornamelijk om dazen, en die steken echt overal doorheen, zeker door een dunne stof als die van de meeste exceemdekens.
Hoewel het dazen en muggen seizoen nu voorbij is, betekend dat niet dat we niet meer op hoeven te letten...
sjaantje schreef:Hm wat naar zeg..
Heb alles gelezen, maar er is dus nog geen vaccin gevonden tegen dit virus?
Boya schreef:Een Bremse is een horzel, geen daas. Een daas is de koeienvlieg met die stippen geel/zwart.
Een Bremse / horzel is een langwerpig bruine steekvlieg, die net als de daas heel traag is en dan gericht steekt.
Hier een foto van een Bremse
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DG
en nog een van een daas
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DN