Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Erg grappig
Dat betekent misschien wel dat ik 10 ben.
Citaat:ehm echt dekken is het niet meer he gaat allemaal kunstmatig
Kan ik van veel dressuurpaarden die 24/7 binnen worden gehouden niet zeggen......suleilitha schreef:Ja, dat is ook wat ik in mijn dagelijkse omgeving doorgaans hoor van enkele mensen die in de drafsport werkzaam zijn. Verder zijn ze zo nuchter dat ze niet aantrutten met bijvoorbeeld kreupele dieren waar geen soelaas meer voor is maar vaak eerder, ook weer door hun nuchtere omgang en meer kennis van fysieke zaken, in staat om de knoop door te hakken m.b.t. het eindigen van een paardenleven.
Over het algemeen vind ik, dat de laatste tien jaar het met de nucterheid in paardenomgang, hard achteruit gaat in Nederland.
KiWiKo schreef:suleilitha schreef:Ja, dat is ook wat ik in mijn dagelijkse omgeving doorgaans hoor van enkele mensen die in de drafsport werkzaam zijn. Verder zijn ze zo nuchter dat ze niet aantrutten met bijvoorbeeld kreupele dieren waar geen soelaas meer voor is maar vaak eerder, ook weer door hun nuchtere omgang en meer kennis van fysieke zaken, in staat om de knoop door te hakken m.b.t. het eindigen van een paardenleven.
Over het algemeen vind ik, dat de laatste tien jaar het met de nucterheid in paardenomgang, hard achteruit gaat in Nederland.
kan ik het niet meer dan volledig mee eens zijn...........
(Maar ja, beetje sentimenteel moet kunnen, vind ik.)
Het zal allemaal wel, maar zoiets als een konijn wat van achter verlamd is, maar volgens de DA geen pijn heeft, zou ik dus echt een spuitje laten geven. Sommige mensen dus niet. 

detour schreef:frisiangirl schreef:Maar als er hier op bokt iemand zijn paard beleerd op 2-jarige leeftijd wordt hij bijna verbannen.....
Het is toch allang bewezen dat een paard met 2 niet volgroeid is, ook al staat hij op de duurste stal en krijgt het beste voer?
Inderdaad een oeverloze discussie....
Volgens mij is dat omdat je niet wilt openstaan voor mensen die juist ervaren zijn mbt tot deze paarden, die op de baan worden uitgebracht, draver dan wel Volbloed.
Citaat:Waarom niet een jaar extra wachten? Dan is hij toch echt uitgegroeid?

frisiangirl schreef:[Ik heb jaren in de trainingsstallen gelopen en een vriend van mij heeft meerdere draver dekhengsten....
Ik ben dus geen leek op dit gebied....
kmeijer schreef:veel geld denk alleen dat het paardje niet zo rijk leven heeft! zijn natuurlijk veel te bang dat hij wat krijgt!